Hoi,
De gedachte baadt het niet dan schaadt het niet is inderdaad niet de juiste, maar...... er zit altijd een bijsluiter bij de VSM-producten waarin staat hoeveel je er van mag gebruiken, deze zit overigens ook bij de 'chemische' producten. Daarin staat ook dat je het niet heeel lang achter elkaar moet gebruiken maar op de momenten dat het nodig is. En iedere ouder weet wanneer het nodig is, is mijn mening.
Ik geef Skip ook zo min mogelijk pijnstillers of VSM-producten, maar chamodent (doorkomen tanden) krijgt hij wel. Hij heeft voor zijn bronchitis een puffer gekregen, nou dat vind ik pas troep. Gebruikte ik ook alleen echt in noodgevallen, gelukkig heeft ie nu helemaal geen last meer. Dankzij probiotica die hij een tijdje heeft gekregen, hiervan is echt bewezen dat het geen kwaad kan en dat het werkt.
Homeopathische producten gaan uit van de kracht van het lichaam, om dat dusdanig te ondersteunen dat het zelf het probleem kan oplossen, mooie gedachte vind ik. Chemische medicijnen maskeren de oorzaak, net zo lang totdat het lichaam het zelf opgelost heeft. B
Persoonlijk ben ik heel blij dat Skip nog nooit antibiotica nodig heeft gehad, daar gaat echt je hele darmflora van naar de knoppen, maar als hij een keelontsteking o.i.d. zou hebben ga ik natuurlijk niet eigewijs doen.
Ik laat mijn kind geen pijn lijden omdat ik iets niet goed vind. Iemand zei het al eerder in de discussie, bij iedere situatie past een andere 'behandeling'.
Groetjes, Noortje mv Skip