verschil homeopatisch/chemisch....

Ik zie er echt geen kwaad in   om mijn kind af en toe een paracetemolltjes of een homeopatisch middel te geven. Alleen als het echt nodig is natuurlijk. Een kind zal er niet slechter van worden.

Wel ben ik eerder geneigd een homeopatissch middel te geven dan iets anders.

Lukas heeft al een aantal keren een zetpil gehad. We kregen er zelfs een mee uit het ziekenhuis toen hij net geboren was.

Annemieke

O en Annet,

Ik zit er denk ik hetzelfde in als jij hoor! Ik zou het ook geven als het nodig is. En vergeet niet, iedereen is anders! Maar uiteindelijk hebben we het beste met onze kinderen voor. En dat geldt voor iedereen.

Annemieke

Hoi,

ik ga voor de situatie. Per situatie bekijk ik wat een mogelijkheid is en waar ik dan voor kies. Ik zie absoluut de heilzame werking van homeopathie maar door Meike weet ik nu ook wat een zetpil kan doen voor een kind dat met pijn zit en niet behandeld wordt door een arts ´omdat ze geen hoge koorts heeft ´. Pijn of onbestendig voelen of wat dan ook herken je bij je kind, daar ben ik van overtuigd. Homeopathie gaat uit van het aanpakken van de oorzaak en de ´gewone ´ geneeskunde van het bestrijden van de symptomen. Dat zijn verschillende manieren van aanpakken....

Ik ben een voorstander van het aanpakken van de oorzaak en zal dus eerder verdiepen in homeopathie ookal is een zetpil een uitkomst als je acuut verlichting voor je kindje wilt.

Annet, je bent een fantastische moeder want je bent nog steeds bezig met je kind en het welzijn ervan. Ik weet hoe wanhopig je kunt zijn als alles al geprobeerd is.... Ik snap dus heel goed dat de woorden ´andere moeder ´ moeilijk zijn om te lezen wat er ook mee bedoeld wordt (ik ga ervan uit dat het geen negatieve bedoeling heeft). lastig om van je scherm te interpreteren maar dat weten we nu wel .

Zet em op met Stef en blijf je hart volgen.
Een arts heeft mij op het hart gedrukt dat vaak moeders het wel weten..

Liefs Renske

(jemig weer zo ´n lap tekst ik ben wel bezig hé, heb kennelijk veel te delen met jullie haha)

Ik ben ook een moeder die mn kind iets geeft als het nodig is.
Toen ik nog bv gaf en mike last had van krampjes heb ik naast het drinken van venkelthee ook die druppeltjes gegeven,cinababy heet het geloof ik.
Ook geef ik mike chamodent als er  weer een tandje dookomt en ik merk dat hij er last van  heeft.
Zetpillen heb ik ook in huis en heb er geen moeite mee om ze te geven als het nodig is.
Mn man is ambulanceverpleegkundige en dat werkt ook wel in mn voordeel.
Als hij zegt dat het goed is om een zetpil te geven dan doe ik dat ook.
Ik  ken zijn verhalen over huisartsen en daar heb ik niet zo heel veel vertrouwen in.

Ik deel de mening dat elke moeder heel goed weet wat kan en niet  kan, dat is dat moederinstinct waar over gesproken wordt. Toen mike er nog niet was had ik zo  iets van ja hoor...maar nu ervaar ik het zelf  en  het is echt zo!

Annet  ik wil je zeggen dat ik  het heel moedig van je  vindt dat je hier open en eerlijk over bent en in mijn ogen doe je het super!
Discussies moeten mogelijk zijn  zolang iedereen  zn mening mag geven en dat we elkaars mening respecteren en dat is het fijne van  dit  cluppie!
Ik heb op andere fora's gezeten  en dat was niet altijd even leuk en het eindigde  vaak in heibel.  

liefs jen

Hoi! Moet eerlijk zeggen dat ik er niet zoveel moeite mee heb Ilse iets te geven. Natuurlijk geef ik 'r niks als het niet nodig is, maar als ze ziek of koortsig is vind ik een paracetamolzetpil geen probleem. Laatst had ze heel veel last van tandjes. Ze kon niet slapen door de pijn. Daardoor was ze heel moe. Door de moeheid was ze snel overstuur en voelde ze zich heel rot. Daardoor kon ze weer niet slapen enzovoort. Na 1 zetpil was de hele ellende over, ze moest gewoon even uit die negatieve spiraal. Nou, dan maar een zetpil. Als mijn kleintje zich daar een heel stuk beter door voelt vind ik het prima. Natuurlijk stop ik d'r niet vol, heus niet. En ik gebruik ook alleen wat als het écht nodig is, maar ik laat haar niet onnodig veel pijn lijden (beetje kan best, wordt ze hard van).
Groetjes, MvIlse

Ik denk wel dat je beter homeopathisch iets kan geven als 'echte' medicijnen.
Maar ligt aan het geval.
Tyche heeft last van haar tandjes. Dan krijgt ze Chamodent en geen paracetamol. Ik geloof dat chamodent dan ook beter is. Eveneens de druppeltje tegen darmkrampjes.
Maar als er echt iets is dan moet je natuurlijk naar de huisarts.
Ik ga ook niet voor elk klein dingetje iets halen, of bij elk kuchje.
Ik denk wel dat het minder schadelijk is want het is niet zomaar zonder dokter recept te verkrijgen.
Al wil dit natuurlijk ook niet altijd iets zeggen.
En natuurlijk geldt ook hier weer... alles met mate!

Leuk om jullie reacties te lezen! Geeft een heel ander beeld. Ik denk dat ik waarschijnlijk ook heel anders tegen medicatie aan zou kijken als mijn man op een ambulance zou rijden of mijn oma les zou geven in homeopathie... (waar zat die H ook alweer??)

Ik kreeg vroeger ook echineaforce en mijn mama zweeeert bij dat groene spul voor op blauwe plekken hihihi. Volgens haar is homeodinges ook relatief veilig. Maar inderdaad overdaad schaadt en je moet natuurlijk wel de juiste medicijnen voor de juiste doelgroep hebben, dus babies/kinderen en volwassenen.

Super dat we een dergelijk gevoelig onderwerp kunnen bespreken zonder heibel of ergernis.

Lieve Annet, ik ben ook een andere moeder dan jij, maar daarmee wil ik absoluut niet zeggen een betere...of slechtere. Dus dikke knufff voor jou, ik denk dat we allemaal het beste voor onze kleintjes willen. Eigenlijk vind ik het alleen maar super dat je ook openstaat voor de mening van een ander... dat maakt je juist een supermoeder!

liefs

Hoi,
De gedachte baadt het niet dan schaadt het niet is inderdaad niet de juiste, maar...... er zit altijd een bijsluiter bij de VSM-producten waarin staat hoeveel je er van mag gebruiken, deze zit overigens ook bij de 'chemische' producten. Daarin staat ook dat je het niet heeel lang achter elkaar moet gebruiken maar op de momenten dat het nodig is. En iedere ouder weet wanneer het nodig is, is mijn mening.
Ik geef Skip ook zo min mogelijk pijnstillers of VSM-producten, maar chamodent (doorkomen tanden) krijgt hij wel. Hij heeft voor zijn bronchitis een puffer gekregen, nou dat vind ik pas troep. Gebruikte ik ook alleen echt in noodgevallen, gelukkig heeft ie nu helemaal geen last meer. Dankzij probiotica die hij een tijdje heeft gekregen, hiervan is echt bewezen dat het geen kwaad kan en dat het werkt.
Homeopathische producten gaan uit van de kracht van het lichaam, om dat dusdanig te ondersteunen dat het zelf het probleem kan oplossen, mooie gedachte vind ik. Chemische medicijnen maskeren de oorzaak, net zo lang totdat het lichaam het zelf opgelost heeft. B
Persoonlijk ben ik heel blij dat Skip nog nooit antibiotica nodig heeft gehad, daar gaat echt je hele darmflora van naar de knoppen, maar als hij een keelontsteking o.i.d. zou hebben ga ik natuurlijk niet eigewijs doen.
Ik laat mijn kind geen pijn lijden omdat ik iets niet goed vind. Iemand zei het al eerder in de discussie, bij iedere situatie past een andere 'behandeling'.
Groetjes, Noortje mv Skip

Terug
Bovenaan