<p>Hoi! Omdat ik merk dat het me nogal bezighoudt, toch even via deze weg. Mijn vriend en ik proberen een kindje te krijgen, dit lukt vooralsnog niet. Inmiddels hangen we in ronde 16 en hebben we een "mislukte" eerste IUI-poging achter de rug omdat ik na een week Ovaleap spuiten teveel eiblaasjes (4 stuks) bleek te hebben. In december HSG onderzoek gehad (geen bijzonderheden) en uit zaadonderzoek blijkt dat zijn zwemmers niet de allersnelste zijn, maar dat hij een kind kan (of in ieder geval heeft kunnen) verwekken is duidelijk, want hij heeft uit een eerdere relatie een zoon van 7 jr. </p><p>Wat ik moeilijk vind is dat we de teleurstelling over dat het nog niet raak is, voor mijn gevoel erg verschillend beleven. Het is vooral mijn last, hij troost me regelmatig als ik er verdrietig over ben, probeert de situatie te relativeren ("komt echt wel een keer goed" etc. - iets wat de mannen sowieso vaker zeggen dan de vrouwen, denk ik) maar het frustreert me soms dat hij gevoelsmatig niet/nauwelijks getroost hoeft te worden. Hij geeft aan dat hij de teleurstelling anders uit dan ik, maar het daarmee heus wel heeft. </p><p>In mijn beleving is het voor hem minder moeilijk omdat hij al een kindje heeft; hij is al een ouder, is bevredigd in die behoefte, haalt voldoening uit de relatie met zijn kind, geniet daarvan. Het feit dat ik zo graag een kindje van mezelf wil maar nog niet heb is een last die ik helemaal zelf moet dragen. Ik heb hem geprobeerd uit te leggen dat er daarin een wezenlijk verschil is tussen hem en mij, maar ik heb de indruk dat hij vindt dat ik het probleem groter maak dan het is. Ik voel me de laatste tijd vaak chagrijnig, ook richting hem, misschien zelfs vanuit een soort jaloezie dat hij al wel heeft wat ik zo graag wil. Heel oneerlijk, want hij kan daar ook niks aan doen.</p><p>Ik ben eigenlijk benieuwd of anderen mijn verhaal herkennen en mij wat tips kunnen geven over hoe ik ervoor kan zorgen dat dit niet van kwaad tot erger gaat. Ik ben me ervan bewust dat ik er niks mee opschiet namelijk! Alvast bedankt!</p>