Verschil in termijnen

<p>Hallo dames,</p><p>Ik heb een echo met 6+6 en 8+3 gehad. De dagen er tussen klopten precies. Vorige week had ik op 9+2 weer een echo, maar na een aantal keer meten kwam het  niet verder uit dan 9+0. Voor de rest zag het er prachtig uit en werd mij verteld dat het normaal is. </p><p>Ik maak mij toch zorgen, omdat de eerste 2 echo's wel kloppen met elkaar en ik  nu 2 dagen  terug  ben gezet. Na heel veel doemscenario's wilde ik dit toch met jullie delen. Moet ik mij zorgen maken? Gaat iets niet goed (overgang dooierzak-placenta)? Ik heb pas over 2 weken weer een echo. </p><p>Het hartje klopte goed en de baby maakte af en toe bewegingen met de armpjes en beentjes :)</p>

Heyhey,
Je bent niet de enige. Ik heb 3 echo's gehad, omdat ze het kindje in de gaten wilde houden ivm mijn misselijkheid/overgeven (13kg afgevallen). Eerste echo kwam uit op 29 april. Tweede echo kwam uit op 22 april. Derde echo kwam uit op 1 mei. Uhm.. welke word de uitgerekende datum? Verloskundige zegt 1 mei, maar hoe kan het dan dat de verloskundige van de eerste en tweede echo iets anders zeggen. Het verschil met de 2e echo is meer dan een week. Echt vreemd. 
Het kind groeit goed en op de echo's was hij lekker aan het fitnessen :)
Ik houd gewoon de laatste datum aan, omdat het dan altijd nog mee kan vallen. 
Wat zijn jouw uitgerekende datums?
Geniet van je zwangerschap! ♡

Dat gebeurt vaker! Als het nog zo klein is, maakt een millimeter verschil bij de meting al zo een paar dagen verschil. Daarom krijg je over 2 weken weer een echo. Het is dan beter te meten en dan kunnen ze ook de definitieve datum bepalen. 
Dus echt niks om je zorgen over te maken! Dat je het hartje hdbt zien kloppen en zelfs al bewegingen hebt gezien is een heel goed teken ?

Hoi!
Rond de 12.weken kunnen ze definitieve datum vaststellen. Daarvoor is het een schatting. Het is nog zo klein en en milimeter meer of minder meten kan al voor dagen verschil zorgen. 
Succes en plezier met de volgende echo 

Hoi! 
Probeer positief te blijven. Als ze zo klein zijn is het meten zo ontzettend moeilijk. Net wat hierboven al gezegd is 1 millimeter kan al een heel verschil maken. 
Je geeft zelf aan dat je je kindje al wat zag bewegen. Misschien gebeurde dit ook tijdens het meetmoment waardoor het wat kleiner leek. 
Ik ben op dit moment 11 weken zwanger en wegens een miskraam hiervoor al 5 echo’s gehad. Elke echo kwam weer een andere datum uit. 
Zolang het hartje goed klopt en je kindje lekker beweegt is er geen reden tot paniek. 
Geniet van je zwangerschap! :) 

Ik zit in dezelfde situatie als xEsther. 11 weken zwanger, al 5 echo's gehad en telkens een andere schatting...
In het begin heb ik mij daar ook zorgen over gemaakt, maar nu niet meer. Er is een goede hartactiviteit, het beweegt,...

Bedankt voor alle reacties! Jullie hebben gelijk. Ik moet ook altijd iets hebben waarover ik kan stressen :) 
Ik kan niet wachten tot de termijnecho!

Terug
Bovenaan