Verschil in termijnen

Wow wat hebben jullie vaak echo's! Dan krijg je logischerwijs ook sneller verschillen. Normaal doen ze eigenlijk pas echo met 11 weken en dat is dan meteen de termijn echo waarbij de uitgerekende datum wordt bepaald. Dan kun je je ook niet zo druk maken om afwijkende data. 
Ik heb voor de termijn echo ook 2 echo's gehad omdat ze bang waren voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en later een omdat ik bloedverlies had. Beide keren niks aan de hand hoor. Nu inmiddels ruim 29 weken. Ik had bij die 2 echo's ende officiële termijn echo alle drie verschillende uitgerekende data haha. En ook bij 20 weken echo meten ze hoofdje, buikomvang en beentje en daar zaten ook verschillende data aan. Dat zegt niet zoveek omdat ieder kindna 14 weken op een eigen tempo groeit.
Probeer op je lichaam te vertrouwen. Zeker als je al een hartje hebt gezien is de kans dat het misgaat nog maar super klein. Dus: gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan! :)

Meestal is de eerste weken een goede meting niet mogelijk, waarschijnlijk puur toeval dat er 2 keer hetzelfde uitkwam. Termijn echo wordt niet voor niets tussen 8 en 12 weken gedaan. En dan bij voorkeur ook nog intern, schijnt toch een betere meting te geven. 

Terug
Bovenaan