Verschil voorweeën en weeën

A

Anoniem

Guest
Wie kan mij het verschil tussen voorweeën en weeën uitleggen.
Volgens vk bezoek gister had ik last van voorweeën. Voel het echt alleen in mijn rug. En het komt op als een soort golf van pijn die langzaam weer weg  ebt.
Sinds vanmorgen heb ik de zelfde pijn als gister maar dan erger. Tranen schieten mij in de ogen als ik er 1tje heb en ik weet niet waar ik het zoeken moet dan. Ik wil dan wel puffen maar dat maakt het niet draagelijker. Hoe erg moet het zijn voordat je het een wee kunt noemen? Ze komen om de 7 a 10 min en het durt in totaal ook wel een minuut.

En wie kan mij wat vertellen over rugweeen?

Alvast bedankt
Liefs

Hella meid,

die vraag stel ik mij ook regelmatig, omdat het bij mij ook al een tijdje bezig is. De weeën, voorweeën, aja ik weet het niet goed meer.

Ik heb gelezen dat voorweeën afnemen wanneer je in bad of douche gaat en niet toenemen in pijn zeg maar. Weeën daarentegen nemen na verloop van tijd toe in pijn. Dus ze gaan steeds pijnlijker worden. Ik spreek hier totaal niet uit ervaring, want vind het zelf ook moeilijk om een onderscheid te maken tussen deze twee.

Ik hoop dat hier toch heel wat reacties op gaan komen van ervaren mama's.
Hoewel ik ook al vaak gelezen heb dat het moeilijk is om uit te leggen.

Succes nog e meid!!
Liefs,
van ons...

Echte weeen nemen idd na verloop van tijd steeds in sterkte toe, komen steeds regelmatiger en gaan als het goed is ook niet meer weg. Het niveau van een oefenwee blijft zo ongeveer hetzelfde, en het tijdsbestek waarin je ze hebt is dus ook niet blijvend, ze gaan vanzelf weer weg (kunnen goed een paar uur duren en flink pijnlijk zijn, en da's best vervelend).
En een wee hoef je niet noodzakelijk in je rug te voelen, er zijn er zat die ze in de buik en soms zelfs in de benen voelen.
In ieder geval.. Als de pijn steeds regelmatiger komt, als de weeen in sterkte toe gaan nemen en op een gegeven moment ook niet meer weg lijken te gaan dan is de bevalling misschien idd begonnen.
Voor zover mogelijk dan het hoofd koel proberen te houden, proberen na te gaan of iedere wee echt steeds erger wordt, en gaan timen.
Heel erg veel sterkte en succes in ieder geval allemaal!

Daar sluit ik me helemaal bij aan, het is idd gewoon heel moeilijk uit te leggen, maar als de weeën echt doorzetten en  je bent echt met de bevaling bezig, dan weet je gewoon dat het geen voorweeën meer zijn, maar het echte werk is begonnen.
Hoewel voorweeën ook echt wel pijnlijk kunnen zijn en lang aanblijven.

Succes!! Liefs Hilma.

Ik sluit mij daar volledig bij aan........als het zover is, dan voel je dat echt......

en nu maar afwachten wanneer dat het geval is....

gr mama van MD

haha, dat lees ik ook overal. als het echte weeen zijn dan weet je dat gewoon. Maar ook ik vind dat erg moeilijk te bevatten hoor! Maar geef me ernu maar aan over, ik zal het straks vast wel gaan voelen.

....en ook dan weet jij ineens...dit zijn dus ECHTE weeën!!

en ik vraag me echt af nu of ik dan denk oh jee heb ik hier nou zo naar uitgekeken....

Terug
Bovenaan