Verschillen of overeenkomsten meisje en jongen

Ik heb dezelfde combi :) Een meid van ruim 2 en een jongen van 7 maanden. Mijn meid is heel onafhankelijk. Af en toe komt ze knuffelen, maar ze wil voornamelijk de wereld ontdekken. Zo is ze eigenlijk van jongs af aan al geweest. Mijn zoontje is een enorme knuffelkont, lachebek en de gezelligste baby die ze ooit op het kdv hebben gezien, haha! Ik ben zo blij met allebei mijn kinderen! Trots op het zelfvertrouwen van mijn dochter en trots op de eeuwige lach van mijn zoon
 
Bij mijn eerste zwangerschap dacht ik zelf ook een meisje, bleek het een jongen te zijn. Even schakelen, maar zoals hierboven ook gezegd wordt: het is je kind en daarom heb je er een speciale band mee. Ik vind het nu echt genieten!
Over 1,5 maand uitgerekend van ons tweede kindje. Dit keer dacht ik dat ik een jongensmama zou blijven, bleek het bij de echo toch echt een meisje te zijn. Ik ben net als jij erg benieuwd hoe die band gaat zijn. Ook wel weer leuk, al die schattige, roze kleertjes en spulletjes. ? we hopen te ontdekken hoe het verschil gaat zijn. Het is vast beide net zo rijk en mooi ?
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap als eerst!
Ik heb een zoon van 3,5 en een dochter van 1,5. Zelf heb ik 2 zussen. Een jongetje was dus nieuw voor mij, maar ik.vond  het juist super leuk om een jongen te krijgen. 
Teleurstelling heb ik niet gehad. Bij beide klopte ook mijn gevoel over het geslacht. Maar omdat ik geen jongens gewend ben waren sommige dingen wel nieuw.
Mijn zoontje heeft altijd aandacht nodig terwijl zijn zusje rustig een half uur zelf kan spelen. Ik ga ook iedere dag naar buiten, dan kan hij zijn energie kwijt. Tekenen of knutselen daar heeft hij weinig geduld voor. Maar hij kan gerust een half uur bij je zitten als je voorleest. En echt al vanaf baby af aan.
Het is een echt jongetje: auto's,  tractoren,  brandweer auto's. Klimmen, klauteren.  Je kunt rustig bepalen wat voor kleding je m aantrekt terwijl zn zusje al zelf dr sokken wil  kiezen :).
Misschien dat je een andere band met je zoon zult hebben,  maar dat wil niet zeggen dat die minder is als met je dochter
 
 
Ik heb maar 1 kindje dus niet helemaal vergelijkbaar maar ik was er ook van overtuigd dat we een meisje zouden krijgen en was zo verbaasd met deze knul. Hij is nu bijna 1,5 en we zijn ontzettend gek op elkaar. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik kan alleen maar zeggen dat het geweldig is om mama van een zoon te zijn ?
 
Hallo toen ik net zwanger was van mijn eerste kind was ik zo blij dat het een meisje was daarna weeral zwanger weer een meisje mijn droom kwam uit toen hoopte ik een zoon te krijgen wat ook gelukt was. Moet zeggen de band dat ik met mijn zoon heb is niet normaal. Zo hecht da we zijn wat bij mijn dochters niet zo is moet zeggen ze is nu 12 en da andere 10 mijn zoon 9. Mss de leeftijd maar bij mijn zoon was het van toen hij geboren was tot nu altijd zo gebleven. Ben ondertussen weer zwanger om dat hij zo graag een broertje wilde. Maar het is een meisje wat ik voor hem heel zielig vind. Tussen al die meisjes. Dus maakt eigelijk niet uit of je nu een meisje of jongen hebt .mijn broer heeft 3 dochters en omdat ze zo graag een zoontje wouden hebben ze na 4 jaar toch beslist voor nog een kind ze is 2 maand geleden bevallen van een 4 de meisje. Dus bij hen os het echt een meisjes gezinnetje. Je kunt het geslacht niet kiezen. Maar wat het ook word is altijd welkom.
 
[quote quote=10423035]gebruiker; dank voor jouw verhaal, helpt mij ook weer. Is denk ik inderdaad het gevoel/idee dat de eerste zo ontzettend leuk is, dat we die het liefst zouden kopiëren.[/quote]
Klopt! Wij zijn zelf nog echt niet toe aan een tweede, maar mijn zoontje is inmiddels in de fase dat hij elke baby die hij ziet benoemt, dus we hebben het er wel eens over en zijn het er wel over eens dat we het op zich over een tijdje wel willen. Maar spreken dan ook tegen elkaar uit "maar S is zoooooo schattig! Hoe kan een ander kindje - jongen of meisje - dat nou óóit evenaren?! Hoe kan ik ooit nog zoveel houden van een ander mensje?". Maar begrijp van mijn ouders (4 kinderen) dat dit gewoon kan en vanzelf gaat. En dat je al je kinderen op hun eigen manier het schattigste ooit vindt ;). Dus komt vast goed! Fijne zwangerschap gewenst verder!
 
Ik had het juist andersom met mijn "droomgezin". Ik dacht altijd 'ik krijg alleen maar jongens, minstens 3', dus toen de eerste een jongen bleek te zijn was ik hartstikke trots en blij. Bij de tweede zwangerschap voelde ik vrij snel 'dit is een meisje' en moest ik erg aan dat idee wennen. Mijn gevoel klopte en er ligt nu een meisje van 7 weken in de wieg. Mijn zoon is bijna 2 jaar. Je hebt een verschillende band, maar ik houd van allebei evenveel. Ik dacht dat ik minder van een meisje zou kunnen houden maar nu ze er is en als ze naar me lacht, moet ik af en toe huilen van geluk en blijdschap.
 
Wij hebben een zoon van 3 jaar en een dochter van 1,5 jaar. Onze zoon is een hele lieve zachtaardige jongen. Dol op echt jongens dingen zoals auto’s en treinen. Hij praat supergoed en is echt een lieverd. Onze dochter is meer een wildebras. Klimt overal bovenop en heeft snel dingen door. Zr kijkt dan ook heel veel af van haar grote broer. Zij speelt voornamelijk met speelgoed van haar broer, dus ook veel auto’s.
Band is hetzelfde. Ik ben dolblij met beide kinderen. Tuurlijk zijn er verschillen, maar dat heeft op deze leeftijd denk ik meer te maken met karakter dan met het geslacht.
ik zal me er niet druk om maken hoor. Als je je kindje vasthoudt is het ongetwijfeld goed. Ongeacht het geslacht. 
 
Terug
Bovenaan