verschillende soorten pijnbestrijding

hey dames,

de buik wordt boller en ja.... het onvermijdelijke zal een keer gaan komen, ze moet er ook eens uit. maar aangezien ik twee bevallingen gehad heb en niet zo'n nuchter typ ben, zie ik er best tegenop.

bij de tweede heb ik de geboortetens gebruikt en dat vond ik erg prettig, wil ik nu weer gebruiken.

hebben jullie nog ideeën voor pijnbestrijding in ziekenhuis of bij thuis bevallingen, die goed bevallen zijn (letterlijk en figuurlijk haha) waar ik mij in kan gaan verdiepen? of aan moet denken als ik in het ziekenhuis beval?

groetjes

Zoals bekend ben ik in het ziekenhuis bevallen en heb hierbij ook pijnbestrijding gekregen. Dit ook omdat ze hoopten dat ik dan nog even zou kunnen slapen. Ik heb een betadine injectie gehad. Nou ik heb er niets van gemerkt, 2x een kwartiertje geslapen, verder niets. Volgens hun zou je er wiebel benen van krijgen en wat suf, nou ook niets van gemerkt, stond ong na 1 tot 1 1/2 uur erna vrolijk omder de douche omdat dat beter hielp.
Later er nog 1 gekregen en ook daar geen van de voorstaande reacties op, wel ontzettend misselijk tot flink spugen aan toe. Na ong 1 1/2 uur toch tussen de heftige weeën wegzakken, maar aangezien er ook vaak wordt geschreven dat dat normaal ook zo is, weet ik niet of dat aan die injecties is toeteschrijven.
Wel werd me verteld dat zowel ruggenprik als deze injecties niet tot nauwelijks helpen als je beenweeën hebt, En laat ik nou het geluk hebben gehad om alleen die te hebben.

Een vriending van me vertelde mij gisteren dat zij ook betadine injectie had gehad (bij rugweeën) en het bij haar wel de scherpe randje weghaalden. Maar ook dat ze het begin van de wee niet voelde aankomen en dan alleen het hoogtepunt had. Zodoende kon ze zich er niet op voorbereiden en waren ze moeilijk weg te puffen. Bij haar 1e had ze niets gekregen en waren de weeën beter weg te puffen. Maar die bevalling ging ook sneller bij haar.

Meer kan ik je niet vertellen, ik hoop dat je / jullie hier wat aan hebben.

Groetjes Pauline

Ik wil alle mogelijke pijnbestrijding die er is, vanaf de 1e wee en van mijn part alles door elkaar.

1 Keer een natuurlijke bevalling gedaan, nooit meer;)

Neej, ik laat het over me heen komen, meer kan ik toch niet doen, helaas...

Liefs, Nicole (morgen alweer 34 weken)

hahaah nicole..... zie het al voor me zo;n stoned als een garnaal!!! haha

ik heb er nog niet over nagedacht eerste was een spoedsectio uiteindelijk.... en tot die tijd niks gehad maar goed had wel weeen maar maar 1 cm ontsluiting...

nu laat ik het maar over me heen komen ben panisch voor naalden dus vraag me af of ik voor zoiets zou kiezen ahhaah

danielle 31.2

Hoi,

ik heb bij mijn eerste bevalling remifentanil gehad. Dit gebruiken ze niet in ieder ziekenhuis. Ook ik ben geen held met naalden, maar had toch al een infuus omdat ik ingeleid werd dus waarom dan geen pijnbestrijding? Ik vond het qua pijn niet echt veel uitmaken maar ging er wel heerlijk van zweven! Inderdaad alsof je high was, grinnn. Denk dat het daardoor wel allemaal beter uit te houden was (had een flinke weeenstorm na het inleiden) Ook wel fijn was dat je zelf kon duwen voor een extra dosis, al vond ik dit persoonlijk ook heel frustrerend omdat het voor mijn gevoel op een gegeven moment niet uitmaakte hoeveel ik duwde... Ook een nadeel volgens sommige mensen is dat je meer bewaakt moet worden. Krijgt een zuurstofmetertje op de vinger en je bloeddruk en hartslag worden meer gecontroleerd. Vond dit zelf niet storend...
Heb uiteindelijk na een aantal uur een ruggenprik gehad en zag gigantisch op tegen het zetten ervan. Heb hier echter helemaal niets van gemerkt (maar dat kan ook komen omdat ik helemaal murf was van alles) en vond deze prik heel erg veel verlichting geven. De pijn zakte direct van een 9 naar een 4 of zo, super! Ook was het prettig dat de prik de volgende ochtend bij de spoedkeizersnee gebruikt kon worden (ze gaven aan dat het anders algehele narcose zou worden, voor iets anders was geen tijd meer...)
Ik zou dus zeggen: als je toch al in het ziekenhuis bent: waarom dan niet proberen?

groetjes Natasja

Ik wil het eerst op eigen kracht gaan proberen maar als het zo erg is als de eerste keer vraag ik gelijk een dubbele dosis van wat ze hebben!
groetjes
35wk3dg

Terug
Bovenaan