Verschillende vragen!

Hoi allemaal,
Ik ben op dit moment 17 weken zwanger en wij verwachten een jongetje!

Er zijn wel een paar vragen die ik heb, misschien dat iemand van jullie deze kan beantwoorden?:

- wij wonen op dit moment klein met een grote hond. Onze nieuwe woning wordt gebouwd en is pas einde van het jaar klaar. Ik vind het dus erg lastig om deze kleine ruimtes te gaan delen met onze kraamzorg, zijn er mensen die dit ook hebben of hebben gehad?
- hoe introduceerden jullie je kleintje bij je huisdier? Ik heb er geen schrik voor dat het fout zal gaan, ik wil onze hond er zoveel mogelijk bij betrekken
- ik heb een beetje schrik voor de kraamzorg. Wij zijn erg op onszelf. Ik wil bijvoorbeeld liever niet dat ze mijn was doet of het bed verschoond bijvoorbeeld.. spreek je van te voren af wat een kraamzorg wel of niet mag doen?
- ik wil borstvoeding gaan geven, wie heeft ervaring met kolven? Apparaat kopen of huren?
- ik heb erg weinig tot geen behoefte aan sex. Vind dit zo erg voor mijn partner. Hoe gingen jullie hiermee om?
- het lijkt er op dat ik een eetstoornis aan het ontwikkelen ben. Echt elke dag moet ik iets ongezonds eten, chips, friet, appelflappen, snoep, noem het maar op. Ik eet mijn vitaminen wel maar ik krijg daar geen verzadigd gevoel van. Hoe kom ik hier van af?
- stoere jongenskleertjes, waar kan ik die vinden? Ben echt van het stoere maar kan niet veel vinden. Heb nij hm en Hema en wibra wel wat leuks kunnen vinden
- mag je via deze site ook dingen kopen/verkopen? Misschien kunnen we via deze site kleertjes kopen of verkopen.
Mocht iemand iets leuks verkopen ?

Heel veel vragen! Hopelijk kunnen jullie mij vooruit helpen!

Voor de geboorte van onze kinderen hadden we een labrador retriever, schat van een hond! We hebben deze trouwens nog altijd en hij doet het prima met de kinderen. Als je je hond 100% vertrouwt, dan hoef je je hier helemaal geen zorgen om te maken. Laat deze echter nooit, maar dan ook nooit alleen met je kindje. Zorg er ook voor dat je je hond voldoende aandacht blijft geven. Zo is er helemaal geen reden om zich jaloers te gaan voelen. We hebben de hond uitgebreid kennis laten maken met onze kinderen toen die pas geboren waren, laten snuffelen en samen op de bank enzo en daar hebben we helemaal geen problemen mee gehad. Wat betreft de kraamzorg, kan je perfect aangeven wat je zelf prettig of niet prettig vindt. Die mensen komen trouwens alleen maar om te helpen en niet om je hele huishouden over te nemen. Heel belangrijk is hierbij dat je open communiceert, zodat er geen ergernissen of misverstanden ontstaan. Met raad over afkolven kan ik je niet helpen, ik heb dit zelf nooit geprobeerd. Minder zin in seks en zin in allerlei voedsel is een heel normaal iets bij een zwangerschap. Veel succes en binnen enkele maanden een pracht van een baby gewenst!

Wij hebben ook een Labarador! Het is een schat en ben er ook niet bang voor dat het fout gaat, wil hem alleen niet het gevoel geven dat hij te weinig aandacht ofzo krijgt of buitengesloten wordt!

bedankt voor je reactie! 

Ik heb een goldenretriever van anderhalf. Hele lieve meid maar nog lekker wild. Ik ben niet bang dat het fout gaat maar idd laat de hond nooit alleen met je kleintje hoe lief je hond is. Mijn kraamzorg zei dat de hond naar de baby moet komen dus niet andersom. Laat de hond het tempo bepalen zodat die kan wennen aan de kleine. En betrek hem overal bij zodat die niet jaloers word of iets..  ben nu zelf 25 week maar komt vast helemaal goed. Kwa sex herken ik het wel.. heb ook veel minder zin de ene dag ineens enorm en zo weer een week niet. Blijf er gewoon over praten met je partner dan komt het helemaal goed. Hij snapt ook wel dat er nu zoveel veranderd bij jou xxxx 

Geniet van je zwangerschap xxx

Wat betreft de hond: ik heb wel eens gehoord dat je een vieze luier op de grond moet leggen zodat de hond eraan kan snuffelen. Geen idee of het waarheid of fabel is, maar het is te proberen zou ik zeggen!

Hallo
Ik kan je niet met alle vragen helpen maar zal zoveel mogelijk proberen te helpen..
Allereerst over de kraamzorg..
Bij mijn intake gesprek (had ik bij 30 weken ongeveer) werd gevraagd wat ik verwachtte van de kraamzorg en was er een kennismakingsgesprek (niet met de hulp die komt want dat ligt aan moment van bevallen). Ook legden ze wat dingen uit. Het allerbelangrijkste wat de kraamzorg komt doen is de zorg voor moeder en baby waar onder wordt verstaan dat de gezondheid in de gaten gehouden wordt en je de belangrijkste dingen geleerd krijgt (dingen als in bad doen, verschonenen, voeden, informatie geven over preventie van bijv. Wiegendood en info over allerlei andere zaken). Als je ze daarnaast niet "wil" hebben of dat niet prettig vind doen ze verder ook niks maar dan wordt je wel in uren "gekort" (je krijgt min. 24 uur tot max 49 uur verdeeld over 8 dagen, behalve als de verloskundige/hulp vind dat er langer zorg nodig is maar dat is altijd in overleg).
Je krijgt van het kraamzorgbureau een map waarin alles wordt ingevuld (hoe het per dag gaat, de gemeten temperatuur etc.). Er zit ook een afsprakenlijst in die je samen met de hulp invult als ze bij je komt. Er komt dus ook zwart op wit te staan wat je samen afspreekt wat je wel/niet wil.
Over borstvoeding en kolven
Ik heb een borstvoedingscursus gehad via mijn verloskundige praktijk. De cursus werd gegeven door iemand van la leche legue (even googlen). Zij hebben veel informatie en bieden dus een cursus aan. Je kan informatie pakketen bij hun kopen/krijgen. Als je de cursus volgt zit er een info waaier met boekjes of een boek bij de prijs inbegrepen (kan je zelf kiezen). Ik zou dus eerst kijken of je zo'n cursus wil volgen voordat je wat gaat bestellen. Er zijn ook meer en anderen die zo'n cursus bieden. Bij de cursus krijg je overigens veel informatie en ga je niet oefenen met kolven ofzoiets.
Qua kolf, ik heb er 1 gekocht. Als je huurt moet je toch de hulpstukken die je borst raken aanschaffen ivm. Hygiëne en infecties etc. (Dat je ze niet van een ander krijgt). Ik heb berekend wat een kolf huren en kopen mij zou kosten.. heb toen voor kopen gekozen omdat ik bij mijn verzekering tot 75 euro voor kolf terug kon krijgen (als je kolf duurder is, is het 75 euro anders de aanschafprijs). Even checken bij je verzekering dus. Ik heb overigens wel voor een combi kolf gekozen, ik kan met de hand kolven of elektrisch, even kijken wat ik het prettigst vind.
Over kleertjes
Misschien vind je dit niet zo leuk om te horen maar je bent eigenlijk te vroeg met kleertjes kopen.
Het probleem met nu al kleertjes kopen is dat het niet geschikt is voor het seizoen (je koopt nu voorjaarskleren maar het wordt in een ander seizoen geboren het is dus te warm of te koud)
Kindjes groeien best hard dus de kleine maatjes hebben ze vaak maar 1 a 2 maanden aan.. als je nu dus kleertjes gaat kopen moet je waarschijnlijk een grote maat kopen zodat het dan wel past in het seizoen.
Vond het ook leuk om kleertjes te kopen en moeilijk om te wachten maar anders is het echt zonde want dan wordt het niet echt gedragen (t shirts en rompers kunnen bijv. Wel gekocht worden maar hou er dan rekening mee dat het niet te warm is (lengte mouwen) en dat er evt. Een vestje over gedragen wordt vanwege het weer).
Voor de rest, wat ik een mooi merk vind (heb er wat van gekregen en het is een mooie kwaliteit) is van imps en elfs. Wel een duur merk (even googlen waar het te koop is)..
Over eten..
Je energie wordt anders verbruikt waardoor je sneller last hebt van gauw iets naar binnen werken wat al gauw ongezonde producten worden. Je kan dit een beetje voorkomen door elke 1,5 a 2 uur (ongeveer mag ook 2,5 of 3 uur zijn) "wat" te eten. Denk aan biscuit,cracker,sultana, fruit, yoghurt etc. Je maag raakt dan niet leeg waardoor je verzadigd blijft..
Qua seksuele behoeften heb ik er vooral over gepraat met hem (Weet niet of je dat wel eens doet en kan).. hem ook gevraagd wat hij er van vind etc. Je kan ook denken aan alternatieven of andere manieren om te laten merken dat je wel interesse hebt en hem waardeert (geef hem een massage, kook zijn lievelingskostje, ga spontaan wat dingen doen..) het haalt zijn behoeften misschien niet weg maar het is wel goed voor de onderlinge band.
Voor de rest kan ik je denk ik niet helpen (al heb ik aardig zitten typen volgens mij).
Nog een fijne zwangerschap toegewenst en ook succes met de (ver)bouw(ing) van jullie huis 

Dankjewel voor je uitgebreide reactie!
We praten inderdaad genoeg erover dus hij weet dat het niet aan hem ligt ?
Over het kolven en de kleertjes ga ik zeker eens googelen! 

Dankjewel! ❤️

Sorry dat ik via deze weg een vraag stel, maar hoe zet je een nieuw bericht op het forum? Ik kan alleen overal op reageren, maar geen nieuw bericht maken. 

Dank je wel alvast! 

Terug
Bovenaan