Verschillende vragen!

Wij hebben in het ziekenhuis gevraagd of de baby na de geboorte gedroogd kon worden met een oudere schone hydrofiele doek. Deze hebben wij aan onze teckel gegeven en laten liggen totdat de doek helemaal stuk was. 
Mbt borstvoeding: door omstandigheden heb ik vanaf het begin moeten kolven. Ik heb bij thuiskomst uit het ziekenhuis dezelfde kolf gehuurd als in het ziekenhuis. Ik vond dat vertrouwd. Daarnaast was dat een dubbele kolf en deze zelf aanschaffen vond ik te duur. Ik heb de kolf 6 weken gehuurd. 

Je kan bij het intakegesprek aangeven dat je minimale uren wilt dus dat is 4 uur ipv van 8. Dan gaan ze alleen wegen en kijken of de voeding goed gaat. Ik heb omdat de eerste kraamzorg echt verschrikkelijk stonk weg gestuurd en daarna is er alleen een kraamzorg geweest om te wegen. Het is jou huis en jou kindje dus je moet doen wat goed voelt voor jou. Als er dus iets mis is met de kraamzorg kan je dit gewoon aangeven! Heb daarna wel een nieuwe gekregen en zij schreef alleen formulieren en ging toen weer weg.
Wij wonen ook klein en zaten er ook niet op te wachten maar het wegen is wel belangrijk voor je kindje!

Hoi Mali, ik wil je 1 tip geven... als je voornemens hebt echt borstvoeding te gaan geven en te kolven dan zou ik kiezen voor een dubbele kolf. Dat werkt veel sneller omdat ze beide kanten tegelijk kunt kolven en dat stimuleert ook de productie. Ik heb hele goede ervaring met de kolf Calypso.
Succes met alles! 

Wij wonen ook klein maar gaat prima, kraamzorg spreek je op de eerste dag mee af hoe of wat er gedaan kan worden..

hond introduceren hebben wij gedaan door bij thuis komst de maxi cosi op de grond te zetten en te katen snuffelen en een poep luier geven als ze ermee gaan spelen is je kindje in de roedel opgenomen werd mij verteld

en stoere kleertjes, ik koop veel bij hema en primark hele leuke stoere broekjes en blousjes

Hoi, 
Geen ervaring met een hond, wel met de rest. 
Wij wonen erg klein, maar dat was geen probleem met de kraamhulp erbij. Ze heeft zoveel ervaring en zoveel huizen gezien, die vindt haar weg wel. Ik vond het ook een raar idee dat de kraamhulp mijn onderbroeken ging wassen. Maar wat was ik blij dat zij alles voor me deed toen ik eenmaal was bevallen! Bespreek het als je iets niet wilt of als iets niet op jouw manier gaat.
Ik heb een elektrische kolf geleend, en zelf de ‘onhygienische’ onderdelen gekocht voor een paar euro. Ik kwam er na een paar keer achter dat ik net zo snel en zonder gebrom/gezoem kon kolven met een goedkope handkolf. Voor je zelf een dure kolf koopt, kun je dus beter eerst een huren of lenen zodat je weet wat je wil. 
Ik had niet zoveel zin in sex, tot de laatste weekjes! Ik wou de baby er graag uit hebben en las dat t kon helpen. ;)
Stoere jongenskleren koop ik van bijv Z8 of Zara, maar ook Zeeman heeft stoer spul.

Terug
Bovenaan