verse voeding

Onze dochter Lisa(bijna 1 jaar), wil alleen maar potjes warm eten. Ik probeer het wel constant met vers eten, maar ze eet dan haar bord maar voor de helft leeg.

Hoe maken jullie het verse eten net zo lekker als de potjes?

Alle tips zijn welkom
 
Mijn zoontje is gisteren 1 jaar geworden. Hij lust zowel potjes als eigen gekookt eten. Het valt me wel op dat als het eigen gemaakte eten wat afkoelt, de eetlust minder wordt. Volgens mij komt dit omdat het eten dan droger lijkt, zelf vind ik koude aardappels ook niet lekker. Belangrijk is dus om je eigen eten een beetje smeuïger te maken. Dit kun je doen met bijvoorbeld een scheutje melk, wat kookvocht van de gebruikte groente en in geval van nood doet een schepje appelmoes wonderen.

Wie weet kun je hier wat mee, eet smakelijk!!

Groetjes Mirelle
 
Hoi Corina,

Veel kinderen hebben prloblemen met het overstappen van potjes naar vers. Aan potjes zit niet zo heel veel smaak en dan is het erg wennen aan de verse smaak en ja het blijft wat anders van structuur.

Wat je kan proberen. Is een beetje vers mengen met wat uit een potje en dat langzaam op voeren en steeds minder potje en meer vers.

Als je vers geeft kan je misschien een paar dagen het zelfde geven dan went ze aan een smaak tegelijk.

Samen eten doet ook wonderen desnoods wat hapjes van het bord van papa en mama.

Groetjes joyce
 
Terug
Bovenaan