Versie mislukt wie ervaring met keizersnede?

Hi Joyce,

Ik ben nu zwanger van nummer 2. Mijn zoon is met de keizersnede geboren, omdat hij niet ingedaald was. Ik lag na een controle binnen een uur op de OK, dus kon me niet echt voorbereiden (kon me dus ook niet zenuwachtig maken, is misschien een voordeel geweest).
De keizersnede zelf; piece of cake, ik kan niet anders zeggen. Je krijgt een ruggeprik (leek me altijd heel eng, maar deed GEEN pijn. Daarvoor krijg je een catheter in (schrijf ik dit goed?), voor je urine, leek me ook altijd eng, maar dit was hoogstens wat branderig, na de operatie voel je m niet meer zitten. De ingreep is zo gebeurd, er kan wat aan je worden geduwd en getrokken, omdat de baby eruit moet natuurlijk.
Je krijgt je baby even te zien, daarna wordt hij/zij in een ander kamertje bekeken/ schoongemaakt etc. Dat is even jammer, jij moet nog gehecht worden, dus je ziet je babietje even niet.
Erna moet je doorgaans 5 dagen in het ziekenhuis blijven, dat vond ik het grootste nadeel (ik was er na wat jengelen na 4 dagen uit ;-). Je baby heb je gewoon naast je, in mijn geval was het personeel erg aardig en deden ze ook niet moeilijk over teveel kraambezoek. Ik lag de eerste twee dagen ook aan de morfine (kon zelf het pompje bedienen) en aan de catheter, je kunt er dus niet uit. Ik vond de wond de eerste dagen met name erg pijnlijk, dacht dat t nooit beter zou worden en durfde niks (je hebt je automatische ziekenhuisbed hard nodig!) leek me eng om naar t toilet te gaan, te hoesten en liep in een hoek van 90 graden, maar daarna werd t razendsnel beter en ik heb zeker geen zes weken nodig gehad voordat ik alles weer kon doen, was zelfs na ee week alweer t vrouwtje!
Grootste voordeel is dat ik dus (vergeleken met een bevalling) nauwelijks pijn heb gehad (ik heb geen wee gehad). Grootste nadeel: niet thuis kunnen zijn.
Ik wil je veel succes wensen; wie weet lukt t draaien nog,maar anders geloof ik dat je minstens zoveel kunt genieten als je kindje met een keziersnee geboren wordt! Ik heb iig hoofdzakelijk goede herinneringen!

Liefs

Mum-to-be, wat een fijn verhaal. Ik bedoel, ook voor mezelf en alle anderen: je weet nooit hoe het loopt en ik word wel eens gek van alle 'horror-verhalen' die mensen weten te vertellen. Lekker dat jij zo nuchter beschrijft dat ALS het een keizersnede wordt, dit helemaal niet zo rampzalig is.

Joyce, ik hoop voor je dat het alsnog gaat draaien en dat je anders goed voorbereid kunt worden op een keizersnede, mede dankzij het verhaal van mum-to-be.

Succes en hou ons op de hoogte!

Liefs

heeii Joyce..

Ook hier geen ervaringen..
Maar wilde je even heel veel succes wensen voor de volgende poging en ik ga voor je duimen dat de kleine nog gaat draaien..

Succes en we horen het wel..

Liefs Mariska

hi ladys,

Allemaal erg bedankt voor de lieve woorden. En Mum-to-be...bedankt voor je ervarings verhaal.

Ik ben ook erg bang voor de ruggenprik, omdat je weleens hoort dat iemand verlamt raakt omdat ze het verkeerd hebben gezet. Het zal je maar gebeuren denk ik dan. Op zich kun je ook kiezen voor een algehele narcose, maar het nadeel hiervan vind ik weer dat je niet het eerste huilen van je kindje hoort. Dat lijkt me dan weer verschrikkelijk! En de catheter lijkt me ook erg vervelend en zeker als ze het er uit moeten halen, lijkt me pijnlijk. We gaan het nu gewoon week tot week bekijken. Maar ik heb nog een kleine hoop dat het maandag nog goed komt. En dan maar hopen dat het ook blijft liggen (indien het wil draaien natuurlijk). Gistermiddag mocht ik ook niet meer gaan werken van de arts en van m'n mannetje. Vandaag eigenlijk ook niet meer, maar ben toch nog heel even geweest om echt de belangrijkste dingen af te ronden en m'n outlook op afwezigheid zetten. Ben ook niet de hele dag geweest en het geluk is dat het sowieso m'n laatste dag zou zijn vandaag. Met andere woorden m'n verlof is in gegaan.

M'n buik voelt nu echt heel beurs aan, alsof er overal blauwe plekken zitten :-((

Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs

Joyce

@ Joyce,

Hoeveel weken ben je nu zwanger.
Mijn kindje ligt vanaf 28 weken ook al in stuit, ik krijg volgende week nog een liggingsecho en als het dan nog in stuit ligt krijg ik te horen hoe verder. Denk dat ik dan doorverwezen wordt na de gyn.
Moet ook voor extra controle volgende week omdat mijn bloeddruk op het randje zit. dus als deze te hoog is geworden gaan ze in ieder geval niet meer draaien.
Ok zei de VK dat ik een erg compacte strakke buik heb en dat draaien dan moeilijk wordt maar dat ze het altijd proberen.
Ik ben volgende week 35 week zwanger.
Dus best spannend allemaal.

Ik vind eerlijk gezegt een keizersnee ook best spannend maar een natuurlijke bevalling is net zo spannend want beide is de eerste keer en je wordt op alles goed voorbereid.

Ik hoop voor je dat de versie as maandag lukt hou je topic in de gaten!

@ Jill80,

Ik ben nu 36 weken en 1 dag zwanger. De kleine spruit ligt bij mij (volgens de vk kaart) ook al enige tijd in stuit.

'k hou jullie op de hoogte.

Liefs

Joyce,

Als ik even filosofisch mag doen:

,,Men lijdt het meest door het lijden dat men vreest''.

Deze indruk krijg ik bij jou ook. Je bent bang voor de ruggenprik en voor de catheter, maar de kans dat er iets misgaat is vele malen kleiner dan dat het goed gaat.

Ondanks dat ik zelf geen ervaring heb met een keizersnede ken ik wel heel wat vrouwen in mijn omgeving die het hebben meegemaakt. Nou, die zijn allemaal redelijk positief over een k.s. en van hen hoori k ook geen horrorverhalen!

Uiteraard hoop ik voor je dat de kleine nog gewoon draait (en blijft liggen!), maar probeer de negatieve verhalen uit je gedachte te bannen!!
Het komt vast goed!

Hoi Mama-in-wording,

Ik heb inmiddels alles al verbannen qua slechte verhalen. Morgen gaan we er gewoon weer voor met de 2e en laatste poging draaien. Lukt dit niet dan is het gewoon stomme pech en wordt het een keizersnede. We gaan er gewoon 100% voor, het is niet anders.

Liefs

Joyce

Terug
Bovenaan