Verstopping

Ik heb ontzettend last van verstopping. Ik heb wel de drang maar het lukt me niet om het eruit te persen (sorry voor dit onsmakelijke verhaal) en ik wil ook niet te hard persen, want ik ben als de dood voor aambeien.
Iemand adviseerde mij een lepel olijfolie te eten. Dat heb ik vanmiddag gedaan.
Heeft iemand hier positieve ervaringen mee?
Ik drink ook regelmatig roosvicee laxo, maar dat wil nu ook niet meer werken.

Ik hoop niet dat veel van jullie hier ook last van hebben, want het is echt een rotgevoel!!
 
Stukje handzeep natmaken en erover smeren, of zelfs een stukje erin duwen. Dan werkt het als een soort glijmiddel. Dit is al een heel oud truukje, en kan verder geen kwaad. Ook niet erg smakelijk, maar heeft mij al 2 keer uit mijn 'lijden verlost'!
Succes,jOke
 
Ik reageer nu even anoniem want dit is echt een vies verhaaltje. Ik was ook heel erg verstopt en kreeg het er ook niet meer uit.

Ik gebruikte ook roosvicee en veel drinken en vezels maar dat hielp allemaal niet meer. Ik was echt wanhopig en toen heb ik het na een paar dagen zelf met mn vingers uitgehaald. Ik voelde me echt vreselijk maar het was de enige manier. Het waren net stenen.

Sindsdien gebruik ik op advies van de vk stimulance van nutricia, dat hebben ze bij de grotere AH s en dieetwinkels. Dit helpt wel bij mij. Maar ik weet hoe je je voelt, misschien kun je het ook proberen, het is gewoon een siaasappeldrankje en speciaal voor zwangeren.

groetjes en succes
 
Hallo,
Misschien een tip die je kan helpen.
'S morgens een paar pruimen opeten.
Elke morgen het werkt en het is nog gezond ook.

Succes, Marianne (35 weken)
 
ja ik heb dat dus ook gehad en het met mijn vingers eruit gehaald echt heel vies dat wel maar ja kreeg er last van ik heb van mezelf al spastische darmen dus dan weet je het wel maar ben dus idd overgegaan op roosvisee laxo en pruimen en ja het is meschien vatsig maar poep al nooit tevoren hahaha
liefs mij
 
hoihoi
als je last heb van verstopping kan j ook proberen om s ochtends op je nuchtere maag een glas water lauw te drinken
en ik weet niet welk brood je eet ??
witbrood stopt nl ook dus bruinbrood eten en rauwkost is ook goed voor de darmen
bananen kan je maar beter ff laten staan
en overgaan op pruimen
wel uitkijken he want als je aan de rees komt is t ook niet goed
als je er echt last van blijft houden (verstopping) zou ik je vk of dokter ff bellen
 
Dit is inderdaad erg vervelend. Je heb al heel veel tips gekregen maar wat ook goed helpt is noten eten en heel veel drinken is erg belangrijk. Drink niet teveel thee want dat kan je ontlasting tegenhouden.
 
Terug
Bovenaan