Verstopping

Ons dochtertje van 3 maanden heeft sinds een paar dagen last van verstoping. Meer dan een hele dag poept ze niet en dan stimuleren we haar. Vervolgens komt er echt een hoop uit: het eerste deel is wat harder en droger en soms een beetje groenig. Het laatste deel is wat geler en zachter. Ze krijgt de fles. We hebben de verhouding voeding/water al wat teruggebracht, geven ook venkelthee en water maar toch gaat het niet vanzelf. Toch lijkt ze geen pijn of last te hebben. Iemand hier ervaring mee?
 
Wat bij mijn zoon hielp was een heel klein beetje olijfolie.Het kan geen kwaad maar je moet het ook niet iedere keer geven.Alleen als het echt nodig is.Als ik jou was zou ik eens contact zoeken met cb of je huisarts.
succes ermee
 
Onze zoon is nu 17 dagen oud en ook hij lijkt last te hebben van verstopping. Hij heeft er zo'n moeite mee dat hij wel een paar uur aan het kreunen en steunen is voordat er wat komt. Ook dit begint vaak met wat harde ontlasting, gevolgt door het normale, wat zachtere poep. Volgens het consultatieburo helpt het om wat lauw water te geven na de voeding. Wat ons enkel zo bevreemd is dat hij hier enkel 's avonds en 's nachts last van heeft waardoor we weinig nachtrust krijgen, terwijl hij overdag zo 4 uur tussen zijn voedingen slaapt.
Is er iemand die hier een verklaring en tips voor heeft? Alvast bedankt voor je reactie.
 
hoi mijn beide dochters hadden dit en de enige oplossing voor mijn was andere voeding voor mijn eerste had ik nutrilon ar dit is voor krampen, spugen,verstopping. voor mijn andere dochter heb ik friso comfort dit probleem was binnen 3 dagen verholpen en nooit meer last gehad.3 problemen in een keer verholpen.
 
Toen mijn dochtertje last had van darmkrampjes kreeg ik het advies om venkelthee te drinken. Via de borstvoeding moest het dan zo bij haar terecht komen. Nu heb ik nooit verstoppingen, maar na twee glaasjes thee, kon ik 3 dagen niet poepen. Snap al het advies rond venkelthee niet, maar misschien is het het proberen waard om dat even achter wege te laten. Veel succes!!!
 
Ik heb na een tip van een vriendin homeopatische druppeltjes gaan geven na de voeding. Deze druppels, Cinababy van VSM zijn bij de drogist verkrijgbaar. Sinds ik deze gebruik zijn de huilbuien van de krampjes eigenlijk zo goed als verdwenen.
Succes!
 
ik maak de flessen aan met venkelthee ipv water en geef nutrilon omneo. mijn dochter heeft nooit meer last gehad van kramp en harde ontlasting.
misschien heb je er iets aan.
 
Terug
Bovenaan