Verstopping

hai, mijn dochter was - na een half jaar gemieter met olie, lactosesiroop en klismas - in drie behandelingen door de osteopaat van haar poepprobleem af. Zonder medicijnen! osteopathie.nl heeft een lijst met erkende osteopaten, zodat je er 1 in de buurt kan vinden. Echt doen hoor, want de huisarts en kinderarts hadden alleen klisma's als oplossing. Ik kan je vertellen dat ik er van ellende bij heb staan janken. Als ik geweten had dat dit zo goed verholpen kon worden had ik het echt eerder gedaan. Met de hulp van de kinderarts had ik er waarschijnlijk nu nog mee gezeten. sterkte, eva
 
mijn dochter van 5 weken heeft ook erg last van krampjes. Nu gebruiken we Cinababy én Venkeldruppels (afwisselend). We mogen beide maar bij drie voedingen geven. Ook ben ik inmiddels overgestapt op Nutrilon Omneo. Het gaat met al deze maatregelen wel iets beter maar nog steeds heeft ze veel last van krampjes. Ook heeft ze om de dag, of om de twee dagen een poepluier. Heeft iemand nog tips om het leventje van onze dochter nóg leuker te maken? :)
 
Van te veel venkelthee krijgt je kindje verstopping!Een theelepeltje voor de voeding zou kunnen helpen tegen krampjes.Wij geven cinababy tegen krampjes en als voeding Nutrilon Omneo. Dit maak ik aan met gekookte Bar le duc.10 cc extra water bij de voeding hielp ook goed voor de ontlasting.Ons kindje bleek krampjes te hebben omdat hij veel te snel drinkt.(het moet geloof ik 20 minuten duren, bij ons was het 6 a 7 minuten)Heb alle soorten en maten spenen al geprobeert. Nu wisselen we halverwege de snelle voor de langzame speen. Ook een 1 2 3 speen is voor ons niks.Omdat de ontlasting nu erg dun is meng ik Omneo met gewone nutrilon. Dit gaat goed.De Omneo heeft wel wat inwerk tijd nodig. Het kan een paar weken duren voordat het helpt.Ons kindje is nu 15 weken en heeft 1 keer per dag of om de dag een poepluier.
 
Als het anusje beschadigt is door harde ontlasting, krijgt je kindje steeds minder zin om te poepen, met als gevolg weeeer harde ontlasting. Ik heb de anus met witte vaseline ingesmeerd met een wattenstaafje, werkte perfect en geen gedoe meer met de voedingen! Om de zoveel tijd moest het weer, maar ze knapte er altijd ontzettend van op.
De eerste keer vond ik het ook wel een beetje vreemd om te doen, maar oude huismiddeltjes werken toch vaak het beste...
Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan