verstopping

A

Anoniem

Guest
Hoi
onze kleine meid heeft heel erg last van verstopping. Vaak komt het maar 1 keer in de 3 dagen echt goed. Dan is ze eerst de hele dag aanhet persen (heel zielig) en komt er steeds een heel hard keuteltje. Op een gegeven moment helpen we haar dan met een thermometer en komt er een hele sliert uit.....
Heef tiemand misschien tips om dit te voorkomen?
Ik geef nog steeds bv en ze krijgt een groente en fruithapje...

groetjes Bappie

He meid,

Wat zielig voor jullie kleintje zeg. Misschien ligt het wel aan wat jij eet, want dat krijgen ze toch binnen door de   bv.
Onze meid had er ook last van, maar ze kreeg flesvoeding (nutrilon standaard) Ik ben toen overgestapt naar nutilon omneo en ze heeft sindsdien nergens meer last van.

Als ik jou was zou ik toch eens kijken naar de voeding die jij eet want misschien ligt het daar wel aan. En anders eens het cb bellen.

Veel succes
Liefs Anninas

Hoi Bappie,

Wat je ook kunt doen is je kindje wat extra vocht geven. De flessen met 10 cc meer water dan gebruikelijk aanmaken. Wat ook heel goed helpt en niet schadelijk is, een (heel) klein scheutje zonnebloemolie in de fles, ik deed dan ong. 10 cc erbij. Als je bijv. dan 's ochtends gegeven hebt, dan gaat je kleine zeker diezelfde dag nog lekker poepen!!

Succes ermee!!

Groetjes Paul
mv 3 kids

Nou, hier staan al wat goeie tips. Maarre Bappie, wat toevallig dat je een zoontje hebt met diaree (najaar 2006 moeders forum) en een meisje met verstopping (zomer 2008 moeders forum). Eigenwijze darmpjes blijkbaar!  

Hoi Bappie!

M'n oudste had ook als baby  verstopping, zielig he? Toen t te gek werd gaven we een babyclisma.  Inderdaad meer vocht is goed, evt. water erbij geven bij het eten. Geen banaan geven en appel alleen gekookt, de laxerende vruchten? Pruimen bijvb. Kiwi/aardbei kan allergische reactie geven maar is wel laxerend. Enne mocht je olie geven is olijfolie beter (en lekkerder) dan zonnebloemolie... Hier wordt dat sowieso aangeraden bij het eten van de baby en verse citroensap. Ik kreeg van de kinderarts een comlete overzicht wat en wanneer te eten. Is hier normaal. Ik combineer t maar een beetje met 'de nederlandse' gewoontes. (bijvb. brood geven ze hier niet)
succes!
groetjes,Priscilla

Hoi hoi,
zielig is dat he!! Samantha heeft er ook erge last van gehad. ik heb laxo van roosvice gekocht. als de poepluiers weer wat compacter worden, dan doe ik een scheutje bij haar flesje (50 ml) diksap. ze vindt het erg lekker.
eerst had ik op advies van het CB Lactulose gekocht bij de apotheek. er staat voorgeschreven 5 ml per dag, maar daar kreeg ze flinke diaree van. ik geef haar nu 2 ml, maar dan alleen als de laxo niet heeft geholpen en het al weer een paar dagen is geweest sinds de laatste poepluier.

ik zou verder stoppen met het truukje van de thermometer. het is een harde ontlasting die op zijn eigen tempo de uitweg moet vinden en op die manier kan ze ook een scheurtje krijgen in haar spier. dat doet natuurlijk zeer. ook kan ze er lui door worden en kan het zijn dat ze dan alleen mbv de thermometer  poept.

extra water  kan idd ook helpen. ik heb die bij brenda en samantha niet kunnen uitproberen omdat ze al op een max aan intake van vocht zitten wegens hun vele spugen. olie heb ik niet geprobeert omdat ik zelf al snel last van mijn buik krijg bij  vet eten en de dames voor dezelfde dingen gevoelig zijn als ik.
(mocht je kleine die leeftijd bereikt hebben) ik heb  in plaats van rijstebloem, volkoren bambix in de fles gedaan. dit helpt ook goed.

succes ermee!

groetjes,
Petra

quote: Jacoline reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-12-2008 20:39:02'));

Nou, hier staan al wat goeie tips. Maarre Bappie, wat toevallig dat je een zoontje hebt met diaree (najaar 2006 moeders forum) en een meisje met verstopping (zomer 2008 moeders forum). Eigenwijze darmpjes blijkbaar!  

ja wat de een te veel doet, doet de ander te weinig....een echt poepdrama hier dus.....!

Hoihoi,

Extra water heeft bij Evy heel goed geholpen. Maar ze moet dan wel de hele fles leeg drinken, anders krijgen ze alleen verdunde voeding.
Dat merk ik nu goed bij Evy. Door verkoudheid e.d. drinkt ze haar flessen niet meer uit en poept dus ook slechter nu. Probeer tussen de flessen door wat extra water te geven. Via flesje of drinkbeker.

Succes ermee,
Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan