Verstopt door Nutrix vanille

Mijn dochtertje is nu 4 maanden oud en ik wil als laatste voeding een fles met Nutrix gaan geven, maar na 3x geven zit ze verstopt. Ik gaf het voor het slapen gaan `s avonds. Heeft iemand een tip of alternatief? Ik geef nu Nutrilon pepti 1 en johannesbroodpitmeel er doorheen. Ze krijgt op een dag 4  flessen van 180 cc (bij elkaar met nutrilon en johannesbroodpitmeel 200cc). Om 19.30 uur de laatste fles. Vaak komt ze dan in de nacht om 3 of 4 uur nog een keer voor een fles. Ze wordt wakker omdat ze honger heeft.
Misschien met een iets zwaardere voeding als laatste fles dat ze doorslaapt? Ze drinkt ook niet meer als die 200cc, de fles gaat meestal op 10 of 20cc na leeg. Tips iemand?

Groetjes jacqueline en Maureen (4mnd oud)
 
hoi,
ik heb het even nagezocht in het groeiboek van mijn zoontje maar ik ging pas over op 4 voedingen toen hij 6 maanden was....
dus ik denk echt dat je dochtertje overdag te weinig voeding krijgt en daardoor s'nachts honger heeft.
ik heb trouwens ook nutrix vanille geprobeerd (na de gewone) maar het gevolg was dat mijn zoontje rond 10 uur wakker werd. en met de gewone niet...
raar maar waar.
ik zou zeker even informeren bij het cb of je niet op 5 voedingen per dag moet zitten...
(de laatste kreeg hij om half elf s'avonds)
succes , groetjes helma
 
Hoi,

Youri  kreeg ook al 4 flessen toen hij zo oud was. Maar ik gebruikte zowieso geen nutrix, omdat ik vond dat hij daar nog te jong voor was, aangezien dit pas vanaf 6 maanden is. Ik ben wel iets eerder begonnen, maar nog niet met 4 maanden. Misschien kunnen de darmpjes er nog niet goed tegen bij 4 maanden, vandaar misschien die verstopping.

Maar ik gaf Youri wel zijn laatste fles later, zo rond 21.00 uur of 21.30 uur. Want 19.30 uur voor de laatste fles is volgens mij wel vrij vroeg bij 4 maanden. Misschien is dat een optie, iets later de fles geven.

Veel succes!

Groetjes,
Maike
 
ik denk dat 19.30 te vroeg is voor de laatste fles. Mijn zoontje is nu 10 maanden en die krijgt zijn laatste fles om 8 uur. Toen hij   4 maanden was zal dat rond 10 of 11 uur geweest zijn. Ik zou haar toch nog een extra flesje geven, 4 maanden is nog klein hoor, het kan zeker geen kwaad. Probeer het eens uit.
 
Goedemorgen
Ik geef Niels vanaf z'n geboorte ook al pepti voeding ivm eventuele koemelkallergie. Via de dietiste heb ik toen begrepen dat je papvoeding kunt maken van rijstebloem zonder smaakje (dus geen vanille) of biobim Baby Joannusmolen. Pas vanaf 8 maanden kun je Biobim Benjamin Joannusmolen geven.
Maar de laatste fles gaven wij ook pas om 22.30 uur toen hij 4 maanden was. Ik geloof dat hij pas 8 maanden was voordat de laatste fles er helemaal af was. Nu is hij 10,5 maanden en krijgt hij om 18.45 uur nog 90 cc als aflsuiting van de dag.
Tevens heeft Niels ook maar even rijstebloem gehad bij zijn laatste fles. Hij bleek het niet echt nodig te hebben. De papfles zijn we dus al vrij snel van een bordje/lepeltje gaan geven in de middag.
Succes ermee!
 
quote: Maike reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-08-2005 22:47:17'));

Hoi,

Youri  kreeg ook al 4 flessen toen hij zo oud was. Maar ik gebruikte zowieso geen nutrix, omdat ik vond dat hij daar nog te jong voor was, aangezien dit pas vanaf 6 maanden is. Ik ben wel iets eerder begonnen, maar nog niet met 4 maanden. Misschien kunnen de darmpjes er nog niet goed tegen bij 4 maanden, vandaar misschien die verstopping.

Maar ik gaf Youri wel zijn laatste fles later, zo rond 21.00 uur of 21.30 uur. Want 19.30 uur voor de laatste fles is volgens mij wel vrij vroeg bij 4 maanden. Misschien is dat een optie, iets later de fles geven.

Veel succes!

Groetjes,
Maike

Hoi Maike,

Bedankt voor je reactie. We hebben ook geprobeerd om om 11 uur `s avonds de laatste fles te geven, maar dan kwam ze ook gewoon om dezelfde tijd in de nacht. Op het CB zeiden ze dat als ze het aangaf, over mocht naar 4 flessen. Ze wil de fles van 17.00uur dus niet meer. Zodra ze hem ziet is het brullen en met de groentenhap is ze reuze enthousiast.Die gaat er ook helemaal in.  Ze weegt nu ongeveer 6.5kg, en heeft al haar eerste tandje. Ze is met alles heel erg vlug. Ik denk dat ik bij de laatste fles er iets meer johannesbroodpitmeel in doe. Ik doe nu per 200cc er 2 schepjes in. In ieder geval zal ik met de nutrix nog wel even wachten en het met 6mnd nog eens proberen. Bedankt voor je reactie. Groetjes jacqueline.

 
Hoi Jacqueline,

Dat is misschien de optie, wat meer johannesbroodpitmeel. En gewoon de Nutrix nog even uitstellen. Wie weet reageert ze er over een week of twee weken wel goed op. Het is toch altijd proberen.

Wel akelig dat ze 's nachts blijft komen zeg. Maar op een gegeven moment zijn de mogelijkheden ook op. En als het niet uitmaakt om hoe laat ze de fles 's avonds krijgt. Hopelijk gaat het gauw beter.

Youri zit nu op 3 flessen (hij is 7 maanden) en hij wil zijn laatste fles al niet eens meer hebben. Dat is ook een ramp, want 2 flessen is wel erg weinig. En zo moet ik er ook maar weer iets op proberen te verzinnen.
En zo blijven we bezig...

Wel een supersnelle dame heb jij zeg. Youri heeft nu net twee tandjes sinds vorige en deze week.

Succes en misschien horen we er nog wel van.

Groetjes,
Maike
 
quote: boelie schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-08-2005 21:54:07'));

Mijn dochtertje is nu 4 maanden oud en ik wil als laatste voeding een fles met Nutrix gaan geven, maar na 3x geven zit ze verstopt. Ik gaf het voor het slapen gaan `s avonds. Heeft iemand een tip of alternatief? Ik geef nu Nutrilon pepti 1 en johannesbroodpitmeel er doorheen. Ze krijgt op een dag 4  flessen van 180 cc (bij elkaar met nutrilon en johannesbroodpitmeel 200cc). Om 19.30 uur de laatste fles. Vaak komt ze dan in de nacht om 3 of 4 uur nog een keer voor een fles. Ze wordt wakker omdat ze honger heeft.
Misschien met een iets zwaardere voeding als laatste fles dat ze doorslaapt? Ze drinkt ook niet meer als die 200cc, de fles gaat meestal op 10 of 20cc na leeg. Tips iemand?

Groetjes jacqueline en Maureen (4mnd oud)

Hallo,

Mijn zoontje is nu 21 weken oud, bijna 4 maanden en 4 weken. Ongeveer een maand geleden ben ik over gegaan op 4 flessen Nutrilon i.p.v. 5 omdat hij al een aantal weken aan het rommelen was met drinken. Ik moest hem van het CB 's morgens wakker maken rond een uur of 7 voor de fles om zo 5 flessen per 24 uur te halen. Maar op een gegeven moment werd dit bijna een drama omdat hij dan eigenlijk helemaal nog geen zin had in een fles. Hij liet dan meestal ook steevast +/- 50 cc staan omdat hij dan gewoon niet genoeg trek had en hij het gewoon niet leuk vond dat ik hem wakker maakte. De rest van de dag was hij dan ook vaak heel erg prikkelbaar. Als het tijd werd voor de fles van 23 uur dan begon alles weer van voor af aan. Mijn zoontje had dan weer geen zin in drinken en liet dan weer flink wat staan. Na lang wikken en wegen hebben mijn vriend en ik besloten om Davy 's morgens lekker te laten slapen, tegen het advies van het CB in. Nu word Davy 's morgens rond 10 uur wakker en drinkt hij tevreden zijn flesje leeg. Voorheen gaven we Davy 180 cc water met 6 schepjes Nutrilon 5 keer per dag en nu krijgt hij 210 cc water en 7 schepjes Nutrilon 4 keer per dag. In de eerste en de laatste fles doen we 3 schepjes Nutrix en af en toe krijgt Davy een fruithapje. Vorige week dinsdag zijn we op het CB geweest en ze waren heel erg tevreden, ook nu hij 4 flessen krijgt en zelfs af en toe een fruithapje. Wat de Nutrix betreft, sommige baby's kunnen hier inderdaad nog niet zo goed tegen en krijgen dan last van verstopping. Maar of dit bij jouw dochtertje ook de reden is dat durf ik niet te zeggen. Je kunt altijd het CB vragen om advies. Dat je dochtertje 's nachts wakker word omdat ze trek heeft komt denk ik omdat je haar om 19.30 uur al de laatste fles geeft. Ik persoonlijk zou liever tussen 22 uur en 23 uur de laatste fles geven.
Mijn zoontje krijgt nu rond deze tijden ongeveer de fles ( ligt er net een beetje aan wat hij zelf aangeeft...)

10.00 uur : 220 cc water + 7 schepjes Nutrilon en 3 schepjes Nutrix.

14.00 uur : 220 cc water + 7 schepjes Nutrilon en 3 schepjes Nutriton

18.00 uur : 220 cc water + 7 schepjes Nutrilon en 3 schepjes Nutriton

22.00 - 23.00 uur : 220 cc water + 7 schepjes Nutrilon en 3 schepjes Nutrix

* Ik doe in elke fles 10 cc extra water zodat de voeding iets minder sterk geconcentreerd is en omdat  extra water bij Davy goed werkt tegen verstopping.

* Nutriton  zorgt er ook voor dat de ontlasting wat dunner word bij Davy.

Ik  hoop dat je hier iets aan hebt en dat je dochtertje zich gauw iets beter gaat voelen. Heel veel succes!

 


 
Terug
Bovenaan