Verstopte darmen....

hallo Allemaal,

Ik ben op dit moment 7 week en 2 dagen zwanger,morgen mijn tweede echo...spannend:)
maar helaas heb ik ook erg last van mn darmen ik zit compleet verstopt echt een drama..
Heb al een tijd activia geprobeerd wat mij voorheen uitstekend hielp maar lijkt nu helemaal niet te werken.
Wil zometeen naar de supermarkt voor yakult of roosvicee laxo.

Iemand misschien nog een middeltje wat erg goed helpt bij verstopping?
 
Gebroken lijnzaad van oa Zonnatura (te koop bij oa een AH) Elke avond bv door de yoghurt en daarnaast veel water drinken omdat de lijnzaad vocht onttrekt aan je lichaam.
Gaat als een trein!

Dulcolax kan, maar daar raken je darmen aan gewend en stop je ermee dan duurt het weer een paar dagen eer je ontlasting krijgt en dat is dan weer met veel moeite!
 
Veel drinken, veel bewegen en idd natuurlijke middelen gebruiken zoals lijnzaad,roosvicee laxo, pruimen e.d. Dulcolax zou ik niet doen, is een behoorlijk heftig middel naar mijn ervaring. En het lijkt me idd ook niet verstandig om te blijven gebruiken voor een langere tijd. Verder is een langzamer werkende spijsvertering helaas ook iets wat er gewoon bij hoort, zeker gedurende de eerste periode. Bij mij werd het gelukkig vanzelf wat minder, draaglijker..
Erg veel succes ermee in ieder geval, hoop dat het niet al te lang duurt!
 
Hetzelfde probleem!! Elke ochtend ontbijten met wat yoghurt, gemixt met lijnzaad, een glas roosvicee laxo met mijn zwangerschapsvitamines en het werkt.. oke, ik poep niet zo lekker en vaak als hiervoor maar ik vind pruimen gewoon echt te vies om te eten.. Blijf vooral wel veel bewegen en drinken en doe alles om aambeien te voorkomen (niet persen op de wc) want dat is echt een hel.. Ik had er uiteindelijk 4 na de zwangerschap en heb nog nooit zoveel pijn gehad...

Tip die ik kreeg van mijn verloskundige is als je moet poepen dat je achterover gaat leunen tegen de spoelbak.. Dan wordt je darm recht en hoeft je ontlasting geen bocht meer om. Scheelt echt!
 
Ik gebruik al tijden magnesiumtabletten. Ik heb ze via de ha voorgeschreven gekregen, en gelukkig mag ik ze gewoon tijdens de zwangerschap slikken. Ik weet niet of je ze zonder recept ook kunt krijgen. Ze werken bij mij heel goed.
 
Ik heb movicolon gekregen van de huisarts 2 weken gebruikt en daarna nooit meer verstopt gezeten!
Sterkte ermee ik weet hoe vervelend het is!

Gr. Mik
 
Terug
Bovenaan