vertel je het anderen (prive / werk) dat je zwanger wilt worden???

quote: manon77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-09-2006 15:44:05'));

Hoi,

Wij houden het wat betreft de familie voor ons zelf. Maar dat komt door de reacties die we kregen toen ik in mei een bbz bleek te hebben, na een onverwachte derde zwangerschap.Mijn moeder begon al heel subtiel bij de gynacoloog over sterilisatie en mijn schoonmoeder vroeg een dag erna of ik wel echt zwanger was geweest. We hebben een stel vrienden die het wel weten. We gaan het ook pas vertellen als ik drie maanden ben, maar zover is het nu nog niet. We zien wel hoe het lopen gaat.  

Groetjes, Manon  

Hoi Manon,

Jeetje wat een rot reacties zeg!!
Ik kan me goed voorstellen dat jullie (als je zwanger mocht zijn) het voor zover lekker voor jullie houden. Groot gelijk!

Ik zelf heb het aan best veel mensen verteld dat we ervoor zijn gegaan. Maar eigenlijk zijn alleen 1 paar echte vrienden waarvan de vrouw veel aandacht voor heeft. Wat ik erg leuk vind. De andere mensen die het weten vragen er zelf niet naar maar laten het aan ons over of we er iets kwijt willen.

Liefs, Nadine.

Hoi Stanneke,

Ik heb het aan een paar mensen verteld, omdat ik het niet voor me kon houden, omdat ik zo blij ben dat ik endelijk zwanger probeer te raken. zo kan ik ook ervaringen uitwisselen met bijv mij   moeder hoe zij het vond en hoe lang het bij haar duurde voor ze zwanger was. Op mijn werk vertel ik het niet dat vind ik te prive.
 goetjes linda

Bij de eerste hebben we het geprobeerd voor ons te houden, maar we vonden het op een gegeven moment zo zwaar, dat we het toch met anderen gedeeld hebben. Goede vrienden en onze ouders. Toen ik eenmaal zwanger was, moest ik het wel snel vertellen, aangezien ik zo ziek/moe was, dat ik bijna 4 maanden mijn bed niet meer uit kon en permanent hulp nodig had. Nu we voor een tweede bezig zijn, hebben we het aan een paar mensen verteld. Ik zou het nu ook weer snel vertellen als ik zwanger zou zijn, als het mis gaat, vind ik het ook fijn als mensen weten wat er met me aan de hand is.

Fee Julia

Haai,

Mijn vriend en ik zijn beiz g voor de eerste en we vertellen het aan niemand, Ik heb het wel invertrouwen aan een vriendin verteld maar verder niet omdat ze dan alleen maar gaan vragen en   is het al raak!?

Maar ben wel nieuwsgierig, 4 Oktober mijn NOD !!

Succes

liefs

hallo

ik heb het aan iedereen verteld die het maar wilde horen  want ik KON het echt niet voor me houden. ik wilde al best lang een kindje en na 2 jaar elatie heb ik mijn vriend dus gevraagt wat hij ervan vond als ik zou stoppen met de pil. we waren toen 22 en 27.

hij had een eigen kroeg waar ik natuurlijk vaak was, we woonden er ook boven. en ik ben geen stevige drinker maar een pilsje lust ik wel. en dat viel ook op toen ik alcoholvrij ging drinken natuurlijk. er waren ook 2 andere meiden van mijn leeftijd net getopt met de pil, en dat wisten ook een hoop kennissen uit de kroeg. ikke dus ook verteld.
inmiddels hebben die 2 meiden allebij al een zoontje van 4 maanden  maar goed.
wij zijn verhuist naar spanje en hier weten niet zoveel mensen het.
das ook wel prettig, want ze vroegen elke maand weer of het al gelukt was.

over dat alcoholvrij en zo ben ik inmiddels wel heen, wie weet hoelang het nog duren gaat (dit klinkt zieliger dan het is hoor!!) ben nu ook heel gelukkig met mn vriend en mn hondjes.

beetje afgedwaald van het onderwerp...
maar goed.

knuf esther

Hoi

Tsja, ik denk dat ik het mensen niet eens hoef te vertellen dat we bezig zijn, want die optelsom is snel gemaakt...

We zijn in februari getrouwd, ik ben 34 (dus er is een beetje haast bij ondertussen vanwege de biologische klok,  tiktak-tiktak), ben juf (dus gek op kinderen en heb altijd al verteld dat ik ze zelf ook graag zou willen hebben) en heb 4 weken geleden tot ons grote verdriet een miskraam gehad. En dus weten ze nu heel goed dat we 'bezig' zijn...

Ben wel bang dat men me nu de komende maanden in de gaten gaat houden om te zien of het misschien weer 'raak' is... Lijkt me heel vervelend, maar ja.... ("Goh, ze ziet zo moe/bleek etc., zou ze weer zwanger zijn?"... )
Ach misschien valt het wel mee. En ja, ik hoop natuurlijk ook dat het snel weer raak zal zijn!

Groetjes, Vennie

Hoi Vennie,

Kan me in jouw geval indenken dat de optelsom gauw gemaakt is na een MK en de rest van je verhaal.
Maar vragen mensen het jou ook rechtstreeks of zie je ze meer denken?

Wij hebben 1 kindje van 3, maar bij ons wordt er eigenlijk niet rechtstreeks naar gevraagd, meer wat flauwe opmerkingen geplaatst.

Voorals nog zullen we proberen om het niet te vertellen, maar als er rechtstreeks naar gevraagd wordt dan zal ik er niet om heen draaien.

Succes,
Stanneke (ook 34 jaar tiktak)

Hoi Stanneke,

Leuk dat je reageerde. Ook leuk om te horen dat je ook 34 bent! Er zitten vaak zulke jonge broekies op het forum! Ook eens leuk om iemand van mijn leeftijd te treffen.

De mensen vragen het trouwens niet rechtstreeks hoor, daar is het ook nog te vroeg voor zo vlak na onze miskraam.
Maar bij ons op het schoolplein hangt nogal een hoog 'kwebbelgehalte' onder de moeders om het maar netjes te zeggen, dus voor de komende weken zie ik wel een bui van nieuwsgierige blikken hangen, zegmaar....

En mochten ze dan wat vermoeden, en het rechtstreeks vragen, dan schuif ik het wel op iets anders, want het gaat ze niets aan. Na deze miskraam zal ik vast een stuk voorzichtiger zijn bij een volgende zwangerschap om het nieuws naar buiten te brengen.

Niet tegenover onze familie en vrienden hoor; die zullen het wel in week 5 of 6 te horen krijgen, net als de vorige keer. Want hun medeleven en meegenieten is me ook heel veel waard! Zeker toen het mis bleek te zijn was hun steun ook geweldig.
Voor de 'buitenwereld' wachten we eerst de eerste echo en waarschijnlijk ook de eerste 12 weken af.

Hopelijk zal het snel weer raak zijn! Ik moet nu eerst een keer ongesteld zijn geworden en dan 'mogen' we weer....   Nooit geweten dat weken en maanden zo langzaam voorbij gaan als de wens om zwanger te worden zo aanwezig is...
We houden maar goede moed, toch Stanneke?
Veel succes hoor, en wie weet komen we samen binnenkort op een maand-forum terecht!

Groetjes van Vennie.

Terug
Bovenaan