vertellen aan je werk

Hoi Maaike,

Ik heb het (al) met 6 weken verteld.
Werk in de luchtvaart en i.v.m. de planningen, inspanningen en drukverschillen, wilde ik mijn werkgever zo snel mogelijk iets laten weten. Ook i.v.m. mijn ziekmeldingen door de misselijkheid.

Heb wel uitdrukkelijk gevraagd het nog even onder ons te houden, en dat was geen probleem. Het werd juist enorm op prijs gesteld. Aangezien wij als stewardess moeten stoppen met 16 weken, wilde ik ook niet wachten tot 12 weken en dan ineens komen met 'hallo, over 4 weken stop ik ermee'.
In mijn geval lag dat dus anders.

groetjes,
Juul
 
Hoi Maaike,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Ik ben nu 15 weken en ik heb nog niks verteld..
Ik denk dat ik dat volgende week ga doen met 16 weken ofzo..
Jij moet t vertellen wanneer jij denkt dat het moet en wanneer je weet dat alles goed zit.

en je moet dacht ik 3 weken voordat je op verlof gaat je werkgever laten weten dat je zwange bent..

Groetjes,
 
Ik heb het ook met 12 weken verteld, toen ik de eerste echo had gehad. 2 collega's wisten het al.Ik werk met gehandicapten met gedragsproblemen en moest het hen vertellen toen het een keer uit de hand liep met een cliënt.Toen kon ik natuurlijk niks doen. Maar zij hebben netjes hun mond gehouden tegen de rest.
 
Ik ben nu zwanger van de derde. De vorige zwangerschappen heb ik het na de 12 weken echo verteld. Nu voelde ik me zo slecht en moe dat ik met 6,5 week mijn directe collega's heb ingelicht en een weekje later mijn leidinggevende omdat ik tijdelijk minder wilde gaan werken.
Na de echo met 10 weken heb ik het iedereen verteld.

 
wat hebben jullie het al vroeg verteld zeg haha
ik ben nu 16 weken zwanger... alleen is mijn situatie weer anders dan andere mensen.
ik heb een invalkracht contract, dus ben bang als ik het vertel dat ze denken dat ik niet meer ingezet kan worden en dat wil ik niet en dus stel ik het steeds uit om het te vertellen.
Ik werk in de gehandicaptenzorg, het gaat nog wel maar sommige dingen doe ik liever niet meer.
vee collega's weten het wel, maar leidinggevende niet, komt omdat ik misschien iemand mag vervangen met zwangerschapsverlof. ( terwijl ik zelf ook moet haha)
maar wilde graag een contract binnen slepen en het later pas vertellen, maar weet niet hoelang dit nog gaat duren.. voel me wel schuldig aan de ene kant.. maar anders heb ik geen inkomsten!!!!!!! daarom is mijn situatie anders en moeilijker om het zo maar te gaan vertellen...

iemand een tip???

groetjes Maaike

ps: bedankt voor de reacties;)
 
hoi hoi maaike,

ook als inval heb je rechten. er is een CAO voor. die zou ik eens opvragen en even goed doorlezen wat jou rechten en plichten als zwangere nu zijn.


suuk6
 
Toen ik 10 weken zwanger was heb ik een termijn echo gehad. Toen daarop alles goed was en de kleine flink aan het bewegen was maakt ik mij geen zorgen meer. Heb het toen direct aan onze ouders verteld. In week 12 heb ik het tegen mijn leidinggevende en directeur verteld. Ik was zo zenuwachtig over hun reactie. Achteraf viel het reuze mee en ben ontzettend blij dat ik het verteld heb. Sinds die tijd kun je er ook gezellig met je collega's over kletsen en ik moet zeggen dat je dan nog meer van je zwangerschap geniet. Bij 14 weken heb ik een verklaring bewijs van je vermoedelijke bevallingsdatum bij personeelszaken ingeleverd. Wel een tip: als je minder wilt gaan werken zet alles alvast op papier zoals jij het voor ogen hebt voor na je verlof periode, dan laat je jezelf niet zo makkelijk ompraten.
 
Terug
Bovenaan