Ik heb het voor de kerst aan groep 7 verteld met 16 weken. Ik heb een soort kraak de klas gedaan. Ik had de klas in 6 groepjes van 4 lln verdeeld. Elk groepje kreeg een setje met 4 puzzels (doolhof, rebus, rekensommen en een woordenzoeker.) Waaruit 1 woord kwam. De eerste 3 puzzels waren voor iedereen hetzelfde en hadden de woorden zoek in de... de uitkomst bij de woordenzoeker was bij elk groepje anders. Dit waren woorden als boekenkast, papierbak kluisjes bureaula. Als een groepje de 4 puzzels had opgelost, kregen ze dus de zin zoek in de ..... daar lag dan een envelop met roze en blauwe letters. Van die letters moesten ze een woordje maken. Als ze klaar waren draaiden ze ze even om en wachtten totdat iedereen klaar was. Groepjes waarvan ik zag dat ze nog niet zo snel gingen heb ik een beetje geholpen zodat er geen grote tijdsverschillen tussen zaten. Daarna de kinderen in een lange rij gezet en zo verscheen de zin hoera onze juf krijgt een baby. Zelf had ik nog een bordje met de datum en dit hebben we op de foto gezet en heb ik naar de ouders gemaild. Traktatie een dropsleutel gevouwen tot speen aan een koordje.
Veel plezier met vertellen.
Veel plezier met vertellen.