vertellen jullie het, dat jullie "bezig" zijn?

Het is altijd moeilijk.
Mijn beste vriendin weet dat we bezig zijn, ze is zelf bezig voor een tweede kindje, dus we kunnen elkaar iedere maand steunen als onze NOD eraan komt.
Verder hebben we het niet echt aan iemand verteld, maar mensen vragen er veel naar en dan hebben we niet altijd zin om een stom antwoord te geven. We laten dus wel vaak doorschemeren dat we er wel over denken, maar verder draaien we er dan met een grapje omheen.
Mijn zus heb na ronde 6 wel gevraagd hoelang zij erover heeft gedaan bij haar 3 kinderen, maar ze was bij alledrie binnen 4 maanden zwanger. Ik was gewoon benieuwd en had gehoopt dat ze er langer mee bezig zou zijn geweest (klinkt niet echt aardig zo, maar ik bedoel het niet verkeerd).
Oja, ik heb het ook aan mijn baas verteld, ik geef namelijk les op een VMBO en dat kost veel energie. Ik heb helaas veel last van PMS en kan daardoor niet altijd volledig functioneren. Ik heb hem dus om begrip gevraagd voor mijn situatie. Gelukkig is het een hele aardige man, en hij heeft samen met zijn vrouw ook heel lang moeten dokteren voor een kindje, dus hij stelde het heel erg op prijs dat ik hem dat heb toevertrouwd.
Succes met alles.
Het is altijd fijn als je met een vrouw kunt praten die in hetzelfde schuitje heeft gezeten, zodat je af en toe fijn kunt uithuilen. Maar dat mag ook altijd hier op het forum.

Groetjes Ukkepuk

hoi hoi
ik wilde ff kwijt aan jou dat het super lekker is dat als er mensen zijn die je kunt vertrouwen want ik heb 3 vertrouwings personen en het  is echt fijn als je ff niet lekker in je vel zit om even je verhaal te doen echt super dat helpt ook echt om je mond niet voorbij te praten ik zelf heb echt de mensen om me heen die ik in vertrouwen neem en die zal jij ook wel hebben ook al is het er maar 1 ze kijken eerst vreemd op als je het zegt en ze zijn blij voor je maar daarna is het voor hun al normaal en vragen ze he hoe gaat ie?al zachtjes bij je oor en als er wat is ga ik lekker naar ze toe om te praten ik raad het je echt aan
succes gr voetbalgek xxxxxx

Hoi hoi

Ik ben er eentje die het aan iedereen vertelt die het wil horen.
Ik merkte in het begin heel sterk dat mensen even draaien en dan toch de vrag stellen. Hij komt dan behoorlijk hard zo van: Ben je eigenlijk al eens zwanger of hoe zit dat??

Nu dat ik het gewoon maar vertel, vragen mensen ook gelijk of ik het niet moeilijk vind om over te praten. Ik vertel ze dan gewoon hoe het tot nu toe gegaan is, en dat het wel een beetje moeilijk begint te worden. Na deze opmerking zijn ze allemaal eens tuk voorzichtiger met me!!

Echt, ze vragen het nu helemaal niet vaak, en altijd SUPER voorzichtig. Ik vind het op deze manier erg prettig. Maar dat moet ieder voor zich beslissen......

Liefs Annet

bij ons weten eigenlijk alleenmijnmoedr en mijn zus het omdat ik echt mijn mond niet kan houden en mijn beste vriendin omdat wij samen waren gestopt met de pil.
en nog een collega en mijn overbuurvrouw weten het want toevallig hadden we het er over en bleken we alledrie bezig te zijn.
ik vind het wel lekker dat niet iedereen het weet want dan vragen ze niet de hele tijd of het al zo ver is, maar af en toe is het ook wel moeilijk want dan hoor je dat iemand (heel snel ) zwanger is en dan feliciteer je ze maar wil je ook wel uitschreeuwen dat jij ook al   maanden bezig bent. en ik vind hetfijn dat een paar het wel weten want het is wel fijn om er over te kunnen praten en in mijn geval zijn dat ook mensne die het begrijpen.

groetjes nathalie.

In onze omgeving weet bijna iedereen wel dat we "bezig" zijn voor een tweede kindje. Ons dochtertje kwam sneller dan we verwacht hadden, en ik heb altijd al open gepraat over dat als we verhuisd waren we zeker een tweede wouden. Wel merk ik nu dat iedereen had verwacht (en wij zelf eigenlijk ook wel   ahuym..) dat het al snel  raak zou zijn.. Nu dat niet   het geval is, nou ja we zitten in ronde 5.., merk ik wel dat ze weer wat voorzichtiger worden met erover praten en informeren. Ik gooi het dan zelf wel open door te zeggen dat wrs de verbouwingsstress ed niet meegeholpen heeft en vriendinnen weten ook wel van myn cyclusprobleempje af...dus ik ben er wel open in. Wij vertellen, mocht het raak zijn een keer...het dan ook wel snel. Hebben we bij Benthe ook gedaan, vind het zelf wel fijn om te delen, en mocht het misgaan, dan vinden we het fijn om ook dat te kunnen delen. Maar het is denk ik wel afhankelijk ook van hoe open je over deze zaken altijd bent, ik ben een open boek wat dat betreft en vindt het ook geen "beladen" onderwerp.... maar dat verschilt per persoon..
liefs mij

Terug
Bovenaan