Vertellen, of nog even niet?

Hoi meiden,

Gaan jullie het supernieuws al aan iemand vertellen of houden jullie het nog even voor je?
Wij hebben het gisteren meteen aan mijn ouders verteld en gaan het zondag aan schoonouders en mijn beste vriendin vertellen.
Voor de rest houden we het nog voor ons tot na de eerste intake bji de verloskundige op 02 februari.

Hoe doen jullie dat?

Tja, dat is bij ons een lastige kwestie. Ik wil het dolgraag aan iedereen vertellen. Uiteraard te beginnen bij onze ouders. Maar mijn vriend wil liever wachten tot na de intake bij de vk. Echt, dat vind ik zoooo lastig. Mijn buik groeit nu al en ik weet niet hoelang ik het nog vol kan houden om mijn mond te houden.

Ik weet ook wel dat er nog vanalles fout kan gaan, maar dan heb je toch ook steun van je familie... Mijn vriend vindt het geloof ik ook wel wat hebben dat we nu nog een geheimpje hebben van ons samen.

hoi!

wij hebben het mijn ouders en schoonouders al in de eerste week na de test verteld, en sinds we dinsdag een hele mooie echo hebben gehad, hebben we het aan iedereen verteld. heerlijk om te doen zeg.

Heb bij de echo gevraagd hoe groot nu nog de kans op een mk is. en dat is nog maar 3 % zodra het hartje klopt! dus toen hebben we het grote nieuws de wereld in gebracht!

x jacqy
7w2d

Mijn ouders weten het. Mijn schoonouders nog niet. En een buurvrouw die op het juiste moment de juste vraag stelde en ik niets kon ontkennen. Het is onze vierde zwangerschap en de laatste keer was een miskraam. Toen hadden we het met 10 weken aan iedereen verteld. Vond ikniet vervelend, we kregen daardoor veel steun en troost. Nu wacht in ieder geval de echo van 5-2 even af. Want ik vind het allemaal wel heel erg spannend: zou het goed blijven gaan?

De eerste dag na de test wilde ik het liefst het goede nieuws van de daken schreeuwen en ik heb me daarom ook echt moeten inhouden om het niet meteen door de koffiekamer op mijn werk rond te schreeuwen. Die drang was heel groot. Nu ben ik blij dat ik, en mijn man, het nog even voor ons zelf hebben gehouden. Kunnen we weer even wennen aan het idee. Onze ouders hebben we het wel verteld. We zijn van plan om het goede nieuws na 12 weken openbaar te maken. Dan mag iedereen weten hoe blij we zijn..

Hoi,

ook wij moesten ons flink inhouden om niet tegen iedereen te vertellen.
Op dit moment weten nog niemand. Wij zijn inderdaad ook van plan om pas na 3 maanden te vertellen.. Moeilijk!! De dagen kruipen echt voorbij!!

Groetjes,
Shirley

Hallo allemaal,

Ik heb het nu voor de derde keer weer gelijk na de positieve test verteld! Ik vind 12 weken wachten zo'n onzin. Als het fout gaat wil je toch ook steun en begrip van je omgeving! Trouwens het kan in elk stadium van de zwangerschap mis zijn. Daarnaast is het ook fijn als mensen uit je omgeving begrijpen waarom je zo moe bent, misselijk en misschien ook wel extra emotioneel. Maar iedereen doet het op haar eigen manier, en daar heb ik respect voor.

Terug
Bovenaan