Vertellen, of nog even niet?

Hoi allemaal,

Wij vertellen het gewoon na de eerste echo, als alles goed is aan onze familie.
De echo  hebben we al bij 7,5 weken. Op het werk vertel ik het wat later denk ik.
Bij de vorige hebben we het meteen aan iedereen vertelt, maar toen kreeg ik op het werk niet eens felicitaties van iedereen. De meesten zeiden zelfs, dat het wel vroeg was en nog mis kon gaan... Dat verpeste wel een beetje de vreugde vond ik.
Daarom ga ik het nu op het werk pas het laatst vertellen.

groetjes,
Gipsey

Hoihoi,

Wij wachten ook tot na de eerste echo. Het is inderdaad fijn als sommige mensen het wel weten mocht het fout gaan, maar de vorige keer hadden we het ook alleen aan onze (schoon)ouders verteld en m'n schoonmoeder heeft het toen gelijk door verteld, terwijl we dat helemaal niet wilden! Dus deze keer moet iedereen geduld hebben tot na de echo... Nog 4 weken en 1 dag...

Wij hebben sinds gisteravond positief getest en net even later belde mijn beste vriendin, ik zou wat documenten voor haar bekijken. Op dat moment stond mn hoofd er helemaal niet naar en ze hoorde 't volgens mij aan mn stem. Ze wist ook al dat we bezig waren, dus heb ik 't haar verteld.

Misschien komt 't vreemd over (omdat mijn vriendin het nu dus wel weet), maar wij vertellen het onze ouders pas na 8 weken. Voor ons is de situatie ook wel wat anders, omdat wij in het buitenland (Ierland) wonen. Mijn vriend en ik zijn beide Nederlands trouwens, we hadden besloten om over 2 maanden weer terug te gaan naar Nederland maar nu blijven we hier tot na de geboorte. Wel grappig, want ik zei pasgeleden nog: februari slaan we maar even over als we misschien in maart teruggaan. Ik had 't gewoon helemaal niet zo snel verwacht!

Dus we weten niet hoe onze ouders gaan reageren, omdat ze gedacht hadden dat we weer snel terug zouden komen. En daarbij: ik kan dit niet delen met mn moeder of bijv. vriendinnen, want die wonen nu niet om de hoek. Mn schoonzusje is nu 5 maanden zwanger en ik zou 't echt super hebben gevonden om dit samen met haar mee te maken.  Gelukkig kan ik mn verhaal hier kwijt! En mn vriend is helemaal door het dolle hahaha heel leuk om te zien hoe hij nu ook zo super beschermend is. Dus komt allemaal wel goed.

Maar wij hebben dus nog even een reden om wat langer te wachten met het vertellen van het grote nieuws!

Hoi allemaal,

ik heb zo'n zin om 't tegen iedereen te zeggen!!
Ik heb op 29 januari mijn eerste afspraak bij de vk... Ze hadden niet verteld dat ze ook een echo zouden doen. Degene aan de telefoon zei alleen maar dat ze op de 29ste 't hartje zullen horen. Is dat een echo?? Sorry, ik ben echt onwetend.. Daarom heb ik jullie tips nodig!! =)

Groetjes,
Shirley

Hoi hoi,

Lastig idd. Wij hebben afgelopen maandag getest en ik wilde het idd ook keihard van de daken roepen. We willen het met de 8 weken tegen ouders en schoonouders vertellen en daarna tegen de rest. Ik woon in het zuiden en tja daar is het vanaf 20 febr. natuurlijk carnaval. En aangezien ik nu dus geen alcohol meer drink zal het sommige vast wel gaan opvallen. Dus voor die tijd vertellen we het aan de familie.
Heb kaartjes laten drukken met daarop een foto van de test. Ben erg benieuwd naar de reacties.

Liefs

Hoi,
@sjuud, grappig ik zit met hetzelfde. Ik ben nu ong. 6 weken en omdat ik vorig jaar n mk heb gehad willen we nu toch wachten tot na de echo. Nu staat de afspraak op 4 februari.
Maar mijn man en ik zijn ontzettende carnaval vierders en ja met carnaval zelf  lus ik  er ook wel 'n paar... Hopelijk hebben we 'n goede echo en kunnen we het goede nieuws vertellen voor dat het feestgedruis los barst. Succes met smoesjes verzinnen!    

Wij gaan het ook na de echo vertellen...
We hebben 2 feb. de intake maar dan krijgen we nog geen echo daar krijgen we dan een datum voor, maar ik wil vragen of we dan toch een echo kunnen krijgen omdat ik nu al 2 en halfe dag last heb van oud bloed wat ik verlies.. dus vind het wel spannend.. en wil niet nog langer wachten tot we een echo krijgen.

Groetjess

Hoi,
Mijn ouders, schoonouder, zus en schoonzus hebben we het gelijk verteld toen de test positief was omdat ze ook wisten dat we bezig waren (2de kindje, bij 1ste hielden we het geheim tot na de echo). Maar de rest mag het pas weten als ik een goede echo heb gezien.
Groetjes Linda

Terug
Bovenaan