vertellen ouders

hallo dames,
Morgen ga ik een zwangerschaps test doen, ik denk namelijk dat ik zwanger ben, nogal logisch anders deed ik geen test. Alleen ik ben nog 20 woon thuis, zit nog op school en ben aan de pil. Nu zou ik het niet erg vinden als het zo zou zijn, maar mijn ergste zorg is eigenlijk, hou vertellen aan mijn ouders, heeft iemand misschien een leuk idee, want als het morgen zo is wil ik het meteen vertellen. Wie heeft een leuk idee om een ongeplande zwangerschap aan te kondigen bij mijn ouders.

Hallo anoniem,

ik begrijp uit je verhaal dat je zelf in elk geval blij bent als je zwanger bent, dus ik hoop voor je dat de test positief is.

Maar gezien jouw situatie zal het voor je omgeving ook wel erg onverwacht zijn, en ik denk dat je je erop moet voorbereiden dat ze misschien minder enthousiast zijn dan jij.
Ik zou het vertellen dus niet te moeilijk maken (misschien kun je een paar babysokjes of een slabbetje of zo inpakken en als cadeautje geven) en vooral een rustig moment kiezen, dat jullie daarna ook de tijd hebben om erover te praten.

Groeten,

N.

hoi

ik ben 21 en bijna 36 weken zwanger ongepland maar zeer gewenst hoor. ik slikte ook de pil en nog heel trouw ook dus hoe het heeft kunnen gebeuren geen idee.

mijn wereld storte ook echt even in. hoe moet het met school, me werk huisvesting enz enz geld noem het maar op. en hoe reageert de omgeving en vooral me ouders ik was zooooooooo bang. ben echt ziek geweestvan de zenuwen.

maar uiteindelijk toch verteld me vriend had een gedichtje opgedragen

onverwachts kondigde zich een wonder aan. de natuur blijkt toch zijn eigen gang te gaan. maar nu kunnen wij niet wachten het te leren kennen.

zoiets. en wonder boven wonder reageerde onze ouders geweldig ze sprongen werkelijk waar een gat in de lucht nou geloof me had ik nooit verwacht. dus de reacties kunnen ook heel positief zijn zoals in ons geval.
vertel het ze gewoon.

succes morgen en laat je het ons nog even weten.

ja ik laat morgen zeker nog wat weten
ik had ook zoiets als een gedichtje in gedachten... maar ben opeens niet zo creatief. Dat gedichtje van jou is ook mooi anoniem.
Iemand anders nog ideetjes?

Hoi, je kan voor ze eten koken, en dan hele kleine porties geven!! Misschien dat ze op die manier de hint begrijpen. Een vriendin van mij heeft het zo wel eens gedaan en haar ouders begrepen het meteen. In ieder geval als je er echt blij mee bent, hoop ik dat je zwanger bent... groetjes

hoi
wat leuk dat je mischien zwanger bent,ik ben zelf ook erg jong zwanger geworden op mijn 16 e, in middels ben ik 18 en ik hbe een pracht dochter van een half jaar oud.
eh een idee? hmmm mischien een speentje kopen met om,s lieveling en opa,s schatje erop en dan inpakken en geven???
christinavenhuizen@hotmail.com

Ik wil je wel even een raad meegeven.
Ik ben zelf 20 en dwars door de pil heen zwanger geraakt.
Mijn moeder dacht in eerste instantie alleen maar aan abortus.
Ik heb echt volgehouden dat dit kind zeer gewenst is.
Ondanks ongepland...
Nu is ze blijer en trotser dan ooit tevoren, maar goed, mijn raad is dus:

BLIJF DUIDELIJK ACHTER JE STANDPUNT STAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Terug
Bovenaan