<p>Hoi, </p><p>Graag hoor ik jullie meningen over het volgende. Ik ben sinds 15 oktober aan het werk bij een nieuwe werkgever als psycholoog. Ik heb een vast contract gekregen en een proeftijd van 1 maand. Ik ben dus nu halverwege de proeftijd, en ik ben momenteel ook 12 weken zwanger. Ik begin een heel klein beetje te groeien maar voor iemand die mij niet goed kent, is het niet erg zichtbaar. Ik twijfel erg of ik het moet melden of niet. Ik ben altijd erg van het goede vertrouwen maar ik hoor ook vaak voorbeelden van contracten die niet verlengd worden. Ik weet dat ik officieel niet verplicht ben het te melden. Alleen vind ik het ook een klein beetje lullig om de dag nadat mijn evaluatiegesprek voor de proeftijd is geweest, te melden dat ik zwanger ben. </p><p>Complicerende factor is overigens dat we op basis van mijn huidige salaris bezig zijn met een woning. We hebben al een voorlopig koopcontract getekend. Als ik deze baan kwijtraak, raak ik het huis dus ook kwijt. </p><p>Wat denken jullie? Wel of niet melden? En als je als collega zo'n bericht zou krijgen van je nieuwe collega, hoe zou je dat dan vinden? </p><p>Alvast bedankt voor de reacties! </p>