Vertellen tijdens proeftijd of niet?

Ik zou het niet zeggen. Discriminatie komt meer voor dan je denkt. Ik zou het vertellen na de proeftijd. Plus het is ook niet gek om iets langer te wachten op het werk vind ik. 

Thanks! @lxxomi, oeii, daar zeg je me wat. Zo had ik hem nog niet bekeken... Ik begin steeds meer de voordelen in te zien van het pas benoemen als de proeftijd voorbij is. 

Ik had dezelfde situatie alleen was ik iets verder toen ik werd aangenomen. Heb het op werk met 17 weken verteld. Contract werd toen niet verlengd omdat ik toen verlof had (had een half jaar contract en die liep af) .gelukkig kon ik later terug komen voor minder uren . 

Ik zou het dus ook niet zeggen. Gewoon doen alsof je neus bloed. En alsof je het pas super laat ontdekt hebt oid. Genoeg van die verhalen. Wat niet weet wat niet deert. Zo heb je tenminste de kans om tot je verlof te laten zien wat je in huis hebt. En je moet er vanuit gaan dat je gewoon veel te bieden hebt XD En je een leuke collega bent die ze als je terug bent van verlof heel erg gemist hebben. 

Nee, ik laat het nog maar even voor me denk ik. Ik doe wel alsof ik het ook pas net aan familie en vrienden verteld heb vanwege de 12 weken grens. Ze kunnen me immers niets maken.. Kan het wel uitleggen vind ik! 
Thanks dames!

Ik zit een gelijke situatie als jij, toch heb er voor gekozen om het vorige week tegen mij leidinggevende te zeggen. Want ik weet ook op het moment dat mijn proeftijd afgelopen is en ik aan kom zetten met ik ben zwangerdat mogelijk een hoop scheve gezichten geeft. 
Eerlijkheid is bij mij beloond, ik hoef me geen zorgen te maken. Zolang ik maar wel kon garanderen dat ik de uren wilde blijven werken die we voor de zwangerschap overeengekomen waren en mocht dit in de toekomst toch niet zijn wat ik wil, dat het duidelijk aangegeven worden. 
Uiteraard zal ieder bedrijf anders reageren, ik vind het nog steeds erg jammer dat het zo´n ding blijft voor werkgevers. 

12 weken is nog vroeg. Normaal zou ik zeggen Eerlijk zijn.
Maar zelf ben ik zo naïef geweest om het al vroeg te vertellen. Resultaat: contract niet verlengd, 'omdat extra mankracht toch niet nodig blijkt te zijn'. Verneem ik achteraf dat ze toch nog iemand anders hebben aangenomen nadat ik weg was.
Dus in dit geval, vooral nu je ook met de woning zit, zeg ik Hou het nog even voor je.

Terug
Bovenaan