<p>Ik zit in een delicate situatie. Mijn contract loopt af per 4 April. Ik ben volgende week 12 weken zwanger. En het bedrijf waar ik werk heeft op dit moment problemen om werknemers op tijd uit te betalen, maar er zijn al wel weer positieve berichten.</p><p>Ik weet ook dat ze aan de ene kant niet zonder mij kunnen (dat wordt gezegd) maar zelf heb ik het idee, dat ze zonder mij het echt wel redden. Ik haal zoals je zegt wat meer druk weg bij mijn collega, waardoor hij/zij meer tijd heeft voor eigen werkzaamheden. </p><p>Maar zonder mijn werk kunnen wij niet meer rondkomen. Als mijn contract niet verlengd wordt, is het als zwangere moeilijker om wat anders te vinden. </p><p>Dus ik vraag me af wat jullie zouden doen. Wachten tot je bevestiging hebt dat je contract wordt verlengd of vertellen. Aan de ene kant wil ik het vertellen omdat ik dit wel zo netjes vind en het ook moeilijk vind mijn mond te houden. Aan de andere kant wil ik mezelf niet in mijn vingers snijden. </p><p>Hebben jullie advies? </p>