Vertellen zwangerschap kinderen

Onze zoon was jonger. Maar wij hebben met hem een foto gemaakt. Andere mensen zeggen al heel snel: wat leuk dat je een broertje/zusje krijgt. Dus wij hebben hem bewust er bij betrokken vanaf het moment dat anderen het ook wisten.

Wij hebben het met 12 weken verteld. Onze dochter was toen 2j4m. Bewust gewacht tot we een goede termijnecho hadden gehad, maar voordat we het aan anderen (op onze ouders na) vertelden. We wilden niet dat ze het van iemand anders zou horen. 

Mijn dochter is ook 3 en ze weet het sinds deze week (goede termijnecho). Deels omdat we wilden dat ze het van ons zou horen, maar ook omdat mama 'anders' is. Er mag niet meer geklauterd worden over mijn buik, ik lig meer op bed (heul misselijk en moe) en papa brengt opeens elke ochtend een cracker naar mama op bed, dus dat wilde zij ook wel :D .

Nu vraagt ze al wel de hele week of de baby al groeit. Zal een lange wacht voor haar worden haha.

Wij hebben het verteld na de termijnecho. Eerst eigen kinderen verteld zodat zij het aan iedereen konden vertellen en het dus niet geheim hoefden te houden

Ja ik vind het heel lastig. Volgend weekend gaan wij weg met de familie en willen het dan graag vertellen maar twijfel of het niet te vroeg is met kans dat het nog fout gaat en dat dan moeten uitleggen aan haar..

Ik denk dat je het prima aan je familie kan vertellen, zonder het nog aan je dochter te vertellen. Dan wel duidelijk erbij zeggen dat het nog 'geheim' is en dus ook niet met je dochter over hebben. Onze dochter was bijna 2,5 toen ik zwanger werd van de 2e. We hebben het haar na de goede termijnecho verteld, met de reden die al eerder gezegd is: we wilden dat ze het van ons zou horen en niet van iemand anders, ook al zou ze er wellicht niet veel van snappen (wat ze overigens wel deed ?). Maar dit betekent niet dat zij de eerste was die het hoorde. Een paar goede vrienden en familie wisten het al, maar duidelijk gezegd het nog niet tegen haar te zeggen en dat ging prima. Maar voordat het de 'wereld in ging' en je dus ook geen controle meer hebt over wie wat zegt, hebben we het onze dochter verteld. 

Wij hebben t bijna direct verteld. Onze dochter was 3,5. Ze voelde aan mij dat er iets anders was, plakte ook heel de dag aan mij. Terwijl ze normaal gewoon speelde. Zij heeft het ook op haar manier aan opa's en oma's verteld een paar weken later :)

Terug
Bovenaan