Vertellen???

P.S. mijn ouders (moeder en stiefvader, maar gebruik dat woord bijna nooit omdat ik het zo rot vind klinken) accepteren na 15 jaar nog steeds mijn vriend niet, dus dan kunnen jullie je er wellicht iets bij voorstellen.

Hoi!

Wij hebben het alleen aan de broer van mijn man verteld en aan zijn vrouw, zij is verloskundig en kon dus goed helpen met tips en trucs.

Verder heb ik het op mijn werk verteld, omdat ik dat wel zo eerlijk vond. DOM, de volgende vertel ik het pas als het eenmaal zover is hoor! De kans dat je contract niet verlengd wordt omdat ze weten dat je zwanger kunt raken is nu natuurlijk aanwezig en dat veroorzaakt alleen maar onzekerheid en stress voor niets.

Mijn vriendinnetje weet dat wij zijn begonnen om een eerste kindje te krijgen, zij is net zelf bevallen...

Onze ouders weten niets, verder hebben we het ook echt aan niemand verteld. Wij hebben een hele goede band met onze ouders en willen het echt een verrassing laten zijn als het zover is...Maar we vermoeden dat ze al meer weten dan wij denken!

Hoi dames,

Toen ik net wist dat ik zwanger was van mijn dochter wilde ik het meteen aan mijn ouders, schoonouders, broers en zussen vertellen. Dat deden we dus...
We hadden met klem gezegd dat iedereen het voor zich moest houden tot 12 weken. Hiervoor hebben we gekozen ivm met een evt miskraam voor de 12 weken.

Er is dus iemand geweest die zich er verschrikkelijk op verheugde en die z'n  mond niet kon houden. Binnen een mum van tijd wist het hele dorp het dus.
Met als gevolg dat ik na mijn vakantie op mijn werk kwam, en mijn collega's het dus ook wisten... Gelukkig waren nog niet alle vrienden op de hoogte.
Door alle hormonen was ik zoooo ontzettend boos op hun (achteraf misschien een beetje overdreven veel). Waar haalden ze het recht vandaan om het te vertellen.

Dus tja, deze mensen hebben het dus voor iedereen verpest. We vertellen het pas bij 12 weken.

Groetjes,
Heartje

hoi,

Ook ik heb een aan een paar mensen verteld, me man had het liever niet, maar ik kan geen geheimpjes bewaren en zeker niet voor me ouders, dus die weten het, me zusje en der vriend en een paar goede vriendinnen,
met me vriendinnen praat ik er nu ik bezig ben niet veel over, ze horen het wel, maar ik kan me hart luchten bij me moeder, gelukkig kan ik alles bij haar kwijt en ze is natuurlijk ook rete nieuwsgierig hoe alles verloopt.

Me schoonfamilie weet van niks, omdat me man dat graag wil, en het is natuurlijk ook leuk als het als een suprise komt, gelukkig kan ik me mond nu wel houden, omdat ik het al bij andere kwijt kon hahaha.

succes ermee.

gr. bambi

Hallo!

Zazaziezo, wat vervelend dat je geen goede band met je ouders hebt en dat ze je vriend niet accepteren!

Ik vertel op mijn werk helumaal niks... heb een contract voor onbepaalde tijd en gister functioneringsgesprek gehad maar ik heb netjes mijn mond gehouden, bij mijn moeder heeft het 2 jaar geduurd voordat ze in verwachting was van mij. Kan erfelijk zijn, hoeft absoluut niet, maar het zit wel in mijn achterhoofd... Dadelijk is dat mij ook zo en onthouden ze mij opleidingsmogelijkheden omdat ze niet willen investeren in iemand die straks nog maar 3 dagen werkt... en dat 2 jaar lang...

Groetjes!

Mijn ouders en broer weten het.
en 2 vriendinnen
waarvan 1tje zelf ook bezig is.

Bij me dochter hadden we t tegen iedereen verteld, en nu maar een paar
maar zodra ik zwanger ben wachten we niet tot week 12

een paar goede vrienden weten het, maar familie bewust niet. Ze beginnen wel af en toe wat te klieren dat het tijd is voor een tweede, maar ik heb gewoon geen zin in al die vragen, stel dat het wat langer duurt. Zodra ik weet dat ik zwanger ben mogen ze het weten, maar dat we aan het proberen zijn hou ik wat betreft de familie en mijn werk nog even stil.

groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan