vertellen

hahaha ja smoesjes verzinnen word je wel goed mee hoor.... mijn ouders weten het wel. wij waren samen op de wintersport en ja vreemd dat ik dan niet borrel ...:) glaasjes snel doorschuiven naar man-lief en net doen of je aangeschoten bent... dat wilde ik op oudejaarsavond niet dus die dag hebben we de test gedaan en ook meteen verteld....
nu weten alleen zij het, een vriendin die het zo vroeg en een vriend van mijn man die het zelfde deed....

tja ze vinden het allemaal ook wel tijd, de oudste is 4

neomi wat vervelend zeg, proberen ze je te ontzien of vinden ze dat je verder moet.... lastig... hoop wel dat je snel weer bij een mamaclub mag aanmelden!

@ neomi85

Wat vreselijk voor jullie dat het mis is gegaan. Ik had het op de dag dat we wisten dat ik zwanger was meteen aan mn ouders verteld, en een paar dagen later aan mijn schoonouders, broers zussen. En dat is het dan ook. Zij leven allemaal erg met ons mee.. en zouden het heel naar vinden als het mis zou gaan! Ook deze onzekerheid deel ik met hen, dat ik soms best bang ben dat het fout kan gaan, gelukkig weten ze me dan op te fleuren!

Maar ik vroeg me af, wat de reden kan zijn dat men niet meer aan jou vraagt hoe het met je gaat, nu na de miskraam, en ik dacht zou het niet zo zijn dat je familie er niet naar vraagt omdat ze bang zijn dat je er anders telkens weer aan herrinnert word? Misschien denken zij dat je het vervelend vind om het er over te hebben.

Sterkte!

Liefs mammma

wij hebben het aan onze dochter van 7jaar verteld dat er miss een baby in mijn buik zit.ze zag het al aan mijn bortsten en ik moest ook uitleggen waarom ik elke morgen zo misselijk ben.steeds vraag ze nu ben je al bij de dokter geweest ze kan niet wachten om het aan de vriendinnen te vertellen.maar zei zelf al dat dan alle moeders het op school gelijk weten.dus houd mijn meisje goed dr mond dicht.verdere fam weet van niks en durven er niet naar te vragen omdat ik al meer dan 4jaar probeerde zwanger te raken.zehebben het al zo vaak gevraagd en nee als antwoord gehad.als ik mijn echo heb gehad en ik zeker weet dat alles goed is dan vertel ik het aan iedereen.

sterkte neomi met dit grote verlies en ik hoop voor jouw dat ze er toch over willen praten,want voor jouw is dat erg belangrijk.

dat is idd heel vervelend neomi, idd vreemd dat ze er niet meer over vragen maar denk idd dat ze het niet zo goed durven ofzo, anders zou je het zelf even aan ze moeten vragen!!
toevallig dat mijn schoonzusje (heet toev ook naomi) begin januari ook een miskraam heeft gehad, ze had het ook aan ons verteld maar ze was wel blij dat ze dat had gedaan want nu hoefde ze niet net te doen of ze heel vrolijk was na haar miskraam.. maar dat is natuurlijk voor iedereen anders..
wens jullie nog heel veel sterkte met het verlies en hopen dat het snel weer raak is!!
en als je er evendgoed over wilt praten kun je gelukkig nog op het forum hier terecht..

poeh poeh weer een dag voorbij waarbij ik mijn mond heb kunnen houden.

Ik zou het zo aan iedereen vertellen als het aan mij ligt, maar mijn vorige zwangerschap is misgegaan en dan wordt je toch voorzichtiger.

Maar dat neemt niet weg dat ik eigenlijk nog steeds mijn mond niet kan houden.

Had gisteren een verjaardag van een vriendin (die ik het dan wel verteld heb), maar werd ook nog geconfronteerd met 6 vriendinnen die het nog niet weten, nou volgens mijn vriendin hadden ze het grotendeels al door.
Ja want die verstokte roker, die meteen na de miskraam natuurlijk weer begonnen is, had nu ineens als excuus dat ze niet meer rookte om haar man te steunen die al drie weken gestopt is (hij is niet zwanger hoor!!).
Daar trappen ze kennelijk niet in.

Aankomend weekend heb ik een zoals wij dat noemen vriendinner, waarbij we met alle 9 vriendinnen verdeeld in groepjes van drie een voor/hoofd en nagerecht op tafel zetten.
Daarbij wordt altijd een alcoholische versnapering genuttigd en gerookt. Dus ja dan is het echt kansloos om beide niet te doen en ook nog vol te houden dat je toch echt niet zwanger bent.
Dus ga het dan gewoon vertellen aan iedereen en als het alsnog misgaat heb ik men vriendinnetjes ook wel nodig om me te steunen.

Wacht nog even met het vertellen aan de grootouders tot we een echo hebben gehad, maar omdat ik een vmk heb gehad mag ik al met 7 weken een echo dus komen ze het alsnog vroeg te weten.

liefs edith

@ neomi

Sorry lees eigenlijk pas na he plaatsen van mijn bericht, jou bericht.

Ging dus even helemaal voorbij aan jou gevoel.
Ik weet wat je voelt, heb 17 dec een vmk gehad.

Maar als je mij als voorbeeld neemt ben je zo weer zwanger, ben nu na de vmk direct weer zwanger geraakt.
Dat hoop ik voor jou ook van harte.

Liefs edith

@neomi
veel sterkte hopelijk vraagt je familie er nog eens naar maar id. misschien vinden ze het gewoon wel heel erg moeilijk!

@all.... leuke reacties! grappig dat iedereen dit weer zo op zijn eigen manier doet. Wij hebben het ook wel eerder verteld bij de vorige zwangerschappen maar ook leuk om het nu nog ff tussenons te houden...
ik ben wel benieuwd hoelang ikhet vol hou maar ik zal jullie updaten als ik me verspreek! haha!!
Elke dag is er weer 1!
Het niet vertellen helpt mij ook wel om nog rustiger te blijven in mijn eigen verwachtingen omdat het altijd spannend is die eerste maanden.

hee meiden,

ik hoop idd dat ze me niets durven te vragen want dan zou het ten minste te begrijpen zijn..!gelukkig heb ik wel lieve man en vriendinnen die regelmatig ff bellen of sms-en!dus daar neem ik het van! en van jullie lieve forum meiden ;-)

liefs

Terug
Bovenaan