vertrouwen kwijt in mijn eigen lichaam.....

Hoi allemaal,

We hebben er bijna 4 mnd op zitten in 2007, maar wij hebben in die 4 maanden al weer heel wat mee gemaakt... Eerst de blijdschap van de zwangerschap van de tweeling, toen de miskraam... Daarna alweer 2 mislukte behandelingen met tot slot een cyste van 9 cm. die operatief is verwijderd.
Ik heb ook heel veel buikpijn gehad de afgelopen maanden....
Ik ben de controle over mijn lichaam kwijt... Ik wist (tot de miskraam) wanneer mijn eisprong was geweest (door de pregnyl) en kon daarop ook met zekerheid zeggen wanneer ik ging menstrueren (of beter gezegd van niet).
Sinds de miskraam heb ik geen duidelijkheid, alleen maar onzekerheid.
Ik reageer niet of niet goed op provera om een menstruatie op te wekken en als ik al menstrueer is het zo minimaal...
Ik moet eigenlijk de komende dagen ongesteld gaan worden, maar ben heel benieuwd of dit ook wel gaat gebeuren....
Ik heb nu ook weer buikpijn, vooral aan de linkerkant... Ben alweer bang dat daar nou weer een cyste zit....
Ik hoop maar dat ik gewoon ongesteld wordt voor 1 mei... Anders mag ik weer naar mijn gyn. en bekijken we wat er dan weer moet gebeuren...
Klinkt gek, maar ik ga kaarsjes branden dat mijn menstruatie nu gewoon op gang komt en dat ik dan eindelijk weer eens een gewone behandeling mag ondergaan... En dan hopelijk met succes....

Fijn dat ik hier ff mocht klagen....
Liefs,
mama Peet

Lieve mama peet,

Ik begrijp heel goed dat je nu even geen vertrouwen meer hebt in je lichaam. Ken dat gevoel.
Ik ga heel hard met je meeduimen dat je voor 1 mei ongesteld wordt en weer met een nieuwe behandeling kunt gaan beginnen.

Veel liefs loontje

Hoi mama peet
Ik kan me goed voorstellen dat je het vertrouwen in je lichaam een beetje kwijt bent. Ik ga echt voor je duimen dat je cyclus nu normaal op gang komt en je eindelijk weer verder kunt met de behandelingen.
Liefs, Judith

hoi mamma peet,

Wat vervelend allemaal zeg, ik ga mee duimen en hoop dat er nu betere tijden aan breken want ellende heb je nu wel genoeg gehad. Ik gun het je allemaal zo dat het nu eens goed mag gaan.
Nog bedankt voor je lieve reactie. Ik vind het allemaal zo dubbel, van de ene kant ben ik natuurlijk super blij met hoe het nu gaat bij mij  maar als ik dan weer andere berichtjes lees zoals van jou nu dan denk ik.....ja daar staat mijn toppic , jippie ik heb goed nieuws en andere hebben veel verdried maar dan denk ik ook weer het is natuurlijk wel leuk als je iets positiefs kunt schrijven.....tja moeilijk ik voel me daar altijd een beetje ongemakkelijk bij...
maar ik hoop dat we van jou en de andere meiden natuurlijk die nu in een moeilijke periode of dip zitten snel iets positiefs mogen horen want natuurlijk gun je iedereen het beste...

nou succes -x- niekje

Lieve Mama Peet,

Snap ik helemaal, dat je niet meer op je eigen  lichaam kunt vertrouwen, je voelt je voor de gek gehouden. Ik heb dat ook heel sterk ervaren toen ik mijn 2 miskramen had en daarna ziek (lymfeklierkanker) werd. Ik moest alle controle uit handen geven en kon niets meer besturen wat mijn lichaam betreft. Dan ben je eigenlijk alleen nog maar aan het 'ondergaan', net zoiets als jij nu meemaakt. Heel vervelend vond ik dat, want ik ben een echte controlfreak. Maar hoe lang het nu ook lijkt te duren, het zal waarschijnlijk ook weer voorbij gaan, dit gedoe. Ik hoop voor je dat je cyclus snel weer normaal wordt en dat de clomid echt zijn werk kan gaan doen! Heel veel sterkte voor nu!

Veel liefs, Anke

Lieve mam Peet,

Ik zit de laatste tijd weinig op de site,
Dit omdat we zelf nu een tijdje stil hebben  gestaan in ons "kinder"traject.
Maar lees af en toe wel de berichten.
En op de jouwe wilde ik toch reageren.

Want wat loop jij moeilijke periode's door.
Tuurlijk, we hebben het allemaal op zijn tijd zwaar.
We zitten niet voor niks op deze site.
Maar jouw lijkt weinig te worden bespaart.
Je hebt al een grote teleurstelling moeten weg werken, van je miskraam.
Dat is niet niks.

En nu je gevoel in je lichaam die je in de steek laat.
Wij vrouwen kunnen altijd op ons lichaam aan.
Elk signaal weten we feiloos te plaatsen.
Maar als dat ook weg glijd wordt het extra moeilijk....

Het is geen gezeur wat je doet.
Je uit je verdriet en frustratie.
Dat is heel iets anders.
Ik hoop met je mee dat je menstruatie niet op zich laat wachten.
Geen cyste's die je in de weg gaan staan.
En dat je verder mag gaan in je traject van zwanger worden.

houd moed hoor!!
Liefs, Jana.

Ps; wij krijgen vandaag een intake gesprek over i.v.f.
          Eindelijk weer actie

Ik zit er echt ff doorheen hoor...
straks was mijn schoonzusje even hier en die vroeg (wat een vraag) of ik voor mezelf geen einddatum in gedachten had... Zo van... als ik op die datum nog niet zwanger ben, dan is het klaar... dan stop ik er mee...

Ik schoot helemaal vol en de tranen liepen over mijn wangen... Ik kan gewoon nog niet stoppen.. Het moet toch ook een keer gewoon goed gaan bij ons...
Nou maar duimen dat die menstruatie snel komt... Kunnen we weer een dikke streep door een hoop ellende zetten en weer vooruit kijken...
Heb helaas vandaag weer enorme buikpijn... ik hoop zo ontzettend dat het een voorteken van de menstruatie is en niet weer iets anders.....

liefs mama Peet

Lieve mama Peet,

ik   vind het ontzettend rot voor je, de periode waar je nu doorheen moet. Ik kan het me gewoon zo goed indenken ,het verlangen naar een kind en de frustratie van het niet willen lukken en als gevolg daarvan geen vertrouwen in je lijf (de miskraam kan ik me niet indenken).

Maar zo'n einddatum voor je zelf bepalen als je nog niet uitbehandeld bent is wel pittig hoor! Zeker als je al een keer zwanger bent geweest, ook al ging dat mis. Dan weet je in ieder geval dat het kan! Bij ons stopt het uiterlijk wanneer wij drie IVF behandelingen hebben gehad.

Nou   mama peet, houd moed, doe het rustig aan en laat het verder maar over je heen komen. Ik hoop dat de  snel komen (en goed komen!!!!)

Liefs, Belle

Terug
Bovenaan