Vervelend nieuws.

Hallo dames,

Ik was afgelopen 2 weken op vakantie, wat overigens heerlijk was!! Maar net op de laatste dag van mijn vakantie werd ik gebeld door de verloskundige...
Ik draag de gbs (groep B - streptokokken) bacterie. Best veel vrouwen hebben dit en zou ook niet zo heel erg zijn(20%), maar ik blijk dus zoveel van deze bacterie te hebben dat ik daar blaasontsteking door heb gekregen... Waar ik waarschijnlijk al heel lang mee heb gelopen, want ik heb 4 keer bij de HA een urine test gedaan omdat ik dit vermoeden had, heel fijn dus.

Maar wat ik nog veel vervelender vind, is dat ik moet bevallen in het ziekenhuis met antibiotica (8 uur lang aan de antibiotica!!!!!).
Nu ben ik gisteren in het LUMC geweest, nou ik vond het echt vreselijk!! Ten eerste moest ik 3 kwartier wachten, toen kreeg ik zo'n CO-assistent die alleen maar praatte over wat zij DACHT dus daar had ik ook niet echt veel aan en ze ging aan mijn buik voelen nou ik heb de hele middag kramp gehad zo hard deed ze dat! (arme beeb).
Toen moest ik weer wachten en mocht ik eindelijk bij de gynaecoloog komen, die mij eigenlijk was 'vergeten'. En het was ook nog eens een manlijke gyn... Daar begrijp ik niks van, waarom wil je als man zijnde ingodsnaam gyn worden...... Doorgeslagen hobby? En vreselijk arrogant dat ie was, ik vroeg of mijn eigen verloskundige bij de bevalling mocht zijn, zegt hij ja, maar wij hebben de leiding (ik dacht bij mezelf, nou jij in ieder geval NIET want ik wil jou niet aan mijn bed hebben!! :p ) Pannekoek!

Sorry hoor, ben een beetje baldadig vandaag en ik moet het even kwijt!!! =)
Vanmiddag moet ik naar de Verloskundige dus even overleggen wat zij hier van vindt, ik ga liever naar een ander ziekenhuis!

Bedankt voor het lezen van mijn geklaag =)

xx

Hai Nelleke,

Dat is toch helemaal geen geklaag, logisch dat je je ei even kwijt wilt.

Wat vervelend dat het allemaal zo moeizaam en stroef verliep zeg, terwijl het LUMC een heel goed ziekenhuis is maar je moet in dit geval zeker doen waar JIJ je goed bij voelt. Zou het zeker vanmiddag met je vk bespreken, kijken wat zij ervan vind en wellicht kan ze je wat tios of goede adviezen meegeven.

Wat betreft die mannelijke gyn......tsja.....wij hebben 9 van de 10x ook een mannelijke gyn en da's een dijk van een kerel dus ook dat is overal anders. Maar volg je gevoel, het is tenslotte jou baby en jou bevalling!

Succes! Liefs Lynn.

p.s. laat je nog ff weten hoe het ging vanmiddag bij de vk?

Hoi Nelleke,

Heel vervelend als je drager van de GBS bacterie bent. Maar beter dat ze er nu achter komen.

Ik wist het niet bij de geboorte van Marjolein en die werd na de geboorte heel ziek. Later bleek dit door de GBS bacterie te komen. Toen is mij verteld dat als ik nog eens zwanger raakte ik altijd in het ziekenhuis moest bevallen. Daar zag ik in eerste instantie heel erg tegenop. Vooral ook omdat je niet precies weet wat je te wachten staat. Maar het is me alles meegevallen.

Bij Thijmen moest ik mij 's ochtends om 7 uur melden. Om 7.30 uur kreeg ik de eerste gift antibiotica. Om 8 uur braken ze de vliezen. Om 9 uur starten ze met de medicijnen die de weeën opwekken. Om 11.30 uur kreeg ik de 2e gift antibiotica. Om 12.50 is Thijmen geboren.

Er zit dus 4 uur tussen de 2 giften antibiotica, maar die loopt er in ongeveer een 15 tot 30 minuten in. Daarna moet je 24 uur ter observatie blijven. Als de kinderarts je Beeb goedkeurt mag je naar huis.

Ik heb een vaste gynaecoloog, maar die doet in principe niet de bevalling. Dat gebeurt door de dienstdoende klinische verloskundige. Alleen als er problemen zijn komt de gyn. Zowel bij Marjolein als Thijmen heeft iemand de bevalling gedaan die ik nooit eerder gezien had. Bij Marjolein was dat een man. Ik had er totaal geen problemen mee. Dacht alleen maar, Dat dat kind er NU maar uitkomt!!

Kan je wel aanraden een bevallingsplan / geboorteplan te schrijven en dit aan iedereen die je kamer binnen komt te laten lezen. Zo heb je het gevoel nog enig grip te hebben.

Sterkte en ik hoop dat de verloskundige je wat gerust kan stellen.

liefs Dominique

Ik ben ook draagster. Bij de oudste heb ik met 28 weken een antibiotica kuur gekregen vanwege blaasontsteking. Met 34 weken hebben ze een urine en vaginaal kweekje gemaakt toen was het in rust en mocht ik gewoon bevallen. Mijn zoontje werd alsnog ernstig ziek maar niet van de streptokok. Ze hebben hem en mij nog uitgebreid getest. Bij de 2e hebben ze ook kweken genomen en waren goed ( minimaal aanwezig) Dus ook zonder antibiotica bevallen. Als je er erg tegenop ziet om een kweek met 34 weken kunnen vragen. Ik zag niet tegen de antibiotica op, maar ze vonden het niet nodig. Bij twijfel zou ik gewoon voor het infuus gaan. Jammer voor jou op dat moment, maar beter dan een kindje dat heel ziek wordt en er aan kan overlijden. Hier is het trouwens ook maar 4 uur een infuus hoor. 2 keer een gift met een pauze van 4 uur. Heel veel succes en sterkte.

he meid balen zeg van die bacterie!
Maar die kan heel gevaarlijk zijn voor je kindje, dus gelukkig ben je er nu al achter gekomen en kun je aan de antibiotica.

Tja een mannelijke gynaecoloog...Daar heb ik me ook een tijdje over verbaast. Maar er zijn meer mannelijke dan vrouwelijke. Dus de kans is groot dat er een man naast je bed staat als je moet bevallen.
Dat had ik ook, maar het viel me reuze mee. Je moet je er maar gewoon aan overgeven.

Liefs

Met onze 2de had ik die bacterie ook. Alleen wisten we het niet. Gelukkig is ze er niet ziek van geworden.
Met 32 weken gaat er urine op de kweek om te kijken of ik het nu weer heb of niet. Ik moet dus nog ff wachten.
Ben nu 2 keer in het ziekenhuis bevallen en op zich beviel me dit prima. En bij alle 2 een mannelijke gyn....ja ik snap het ook niet...

Wat ongelofelijk vervelend. En wat een rare behandeling in het ziekenhuis. Ik moet ook op medische gronden in het ziekenhuis, maar mijn verloskundige heeft de leiding. Er komt na de hand wel een kinderarts langs.

Lijkt me niet echt prettig om na de bevalling aan de antibiotica te moeten. Ik weet het wat moet dat moet, maar leuk is anders.

Meiden wat een hoop fijne reacties! Ik wist er erg weinig van dus ben blij te lezen hoe het ongeveer in zijn werk gaat!
Ben vandaag bij mijn eigen verloskundige geweest en ze gaat vragen of zij zelf de bevalling mag begeleiden (ze denkt ook wel dat dat mag, als er geen complicaties zijn dus dat is fijn).

Ik snap ook wel dat in het ziekenhuis bevallen de enige mogelijkheid is, maar ik vind dat gewoon een vervelend idee. (ook wel goed gevoel hoor, want als er iets mis is ben je in ieder geval al in het ziekenhuis).
Ik ga in ieder geval een geboorteplan schrijven, dat lijkt me wel handig!

Hoef je dus niet 8 uur lang aan de AB? Dat heb ik dan 'gelukkig' verkeerd begrepen!

En ik weet ook dat er heel veel manlijke gyn's zijn, maar daar word ik helemaal zenuwachtig van als ik daar aan denk (naar verleden) maar dit kun je toch gewoon aangeven? (Moslims mogen toch ook geen mannen bij een geboorte?)

Bedankt voor jullie reacties en persoonlijke ervaringen, daar heb ik een hoop aan.
En jullie ook succes!

Groetjes xx

Terug
Bovenaan