Vervelend nieuws.

Hey meid,

Wat vervelend voor je zeg! Wel fijn dat je het nu al weet, je kunt je nu inlezen en goed voorbereiden. Dat scheelt wellicht al de helft en dan komt alles goed!

Ik begrijp dat je door een nare ervaring het raar vindt dat mannen gynaecoloog worden, ik was eerlijk gezegd verbaasd dat je t niet begrijpt maar begrijp nu dat het dus een reden heeft. Ik zie het als een medisch vak en het houdt natuurlijk veel meer in dan inwendige onderzoeken en bevallingen, denk juist dat t mannelijke gynaecologen niks doet, al die dames in de beugels! ;) en het klopt dat zij in het zkh de leiding hebben maar als er geen complicaties zijn mag je vaak je eigen vk meenemen en kun je het ook zien dat allls er iets mis gaat, de medische staf om de hoek staat en je meteen kan helpen. Wel grappig want ik moet dus juist niet denken aan een thuisbevalling, het idee alleen al! ;)

Probeer je zoveel mogelijk in te laten lichten zodat je vertrouwen krijgt, dat scheelt hopelijk heel veel!

Succes meid!

hey meid,

dat is even schrikken zeg! maar idd als er wat gebeurt ben je wel meteen aan het juiste adres. ik zou zelf niet anders willen dan in het ziekenhuis bevallen. Ik kan me jou gedachtes wel voorstellen over de mannelijke gyn als je een naar verleden hebt gehad! :( maar geloof me, ze doen gewoon hun werk en zijn echt geen viespeuken ;) daar gaan ze echt geen jarenlange studie voor doen.

zou iig heel fijn zijn als je vk toch de bevalling mag doen!

xxxx

wat vervelend dat je nu dus niet meer thuis kan bevallen! Het is natuurlijk idd wel dat het maar goed is dat ze er nu achter komen en je kindje dus in goede handen is.
Erg vervelend dat je door je verleden het niet zo op mannelijke gyn hebt. Ikzelf heb dit nooit heel raar gevonden en heb door mijn ervaring in dit zh lieve met de mannelijke dan de vrouwelijke te maken. Vindt vaak dat de mannen veel vriendelijker zijn tegen over de vrouwelijke patienten. Maar goed wel fijn dat je vk pobeert om zelf de bevalling te doen het is natuulijk de bedoeling dat jij je op dat moment prettig voelt.

Was trouwens even aan het denken maar is het zo dat moslimvrouwen er geen mannelijke gyn bij hoeven te hebben? Volgens mij is er een anti disciminatiecode in instellingen en zijn instellingen dit niet verplicht. Vooral als het medisch is. tis maar dat ik het me afvroeg!! whahah zwangerhomonen..

liefs

Ik was voor het IUI-traject onder behandeling van twee mannelijke en een vrouwelijke gynaecoloog en ik hoop echt dat een van die mannen bij de bevalling zal zijn. Ik vond ze beiden heel rustig en duidelijk, maar niet ijskoud ofzo. (de een lijkt overigens sprekend op kabouter Plop, iedere keer als ik hem zie, moet ik stiekem even lachen, de eerste keer ben ik zelfs naar de wc gevlucht, want hij heeft zo'n rond brilletje en van die dikke wangen en natuurlijk zag ik die muts ook al helemaal voor me....). De vrouwelijke gynaecoloog is ook prima, maar ik vind haar erg druk en wat onberekenbaar in haar reacties.

Het vervelende van academische ziekenhuizen is dat ze zoveel taken hebben. Niet alleen behandelen, maar ook co's opleiden, onderzoek doen enzovoort. Dat leidt ertoe dat ze het eigenlijk permanent te druk hebben met alles en dat gaat ten koste van hun gesprekken met patiënten.

Zo'n geboorteplan is dan ook een prima idee. Hoe duidelijker jij bent in wat je wilt en verwacht, hoe prettiger het voor hen is. Als je de volgende keer weer naar ze toegaat en je hebt vragen, maak dan een duidelijke lijst en neem iemand mee die meeluistert en eventueel aantekeningen maakt.

Blijft buiten kijf dat sommige artsen nu eenmaal onverbeterlijk zijn en prima kunnen onderzoeken en opereren, maar voor de rest communicatief echt vreselijk zijn. Mijn tactiek: gewoon overbluffen met duidelijke vragen en de baas over het gesprek spelen, dan binden ze meestal wel in.

Succes ermee, komt gewoon helemaal goed!

Esther (deed tijdens mijn studie onderzoek naar arts-patientgesprekken, vandaar dat ik me genoodzaakt voelde om me er even tegenaan te bemoeien, sorry)

jeetje idd vervelend zeg....

orbaat achter gekomen dus kan er met de bevalling sactie ondernomen worden. Ik snap dat je baalt, Maar uiteindelijk is een gezond kindje je doel

Liefs

Terug
Bovenaan