vervelend!

A

Anoniem

Guest
hallo

ik vind het jammer om te lezen soms hier op het zwanger zijn forum dat zwangere vrouwen hier niet even lekker kunnen klagen omdat er vrouwen meelezen die net een miskraam hebben gehad dat niet leuk vinden!

velen zullen het vast wel niet met mij eens zijn!

ik heb in februari en in april ook een miskraam gehad, en ik las ook gewoon nog mee maar ik ging andere zwangere vrouwen ook niet ''afzeiken'' omdat ze even hun ei kwijt willen!

het is heel moeilijk een miskraam, ik ben nu inmiddels 20 weken zwanger en het gaat op zich heel goed!
maar dat wil niet zeggen dat ik me altijd happy voel! vooral de 1e 14 weken voelde ik mij erg klote!
ik was heel down! en dat is allemaal het werk van onze hormonen en die hebben we niet in de hand en daar mogen wij niet  op af gerekent worden!
hormonen regelen alles in je lijf, je humeur hoe je voelt!

er komt heel wat op je af als je zwanger bent! helemaal als het je 1e kindje is! er gaat heel veel veranderen voor mij en mijn partner. na 7 jaar straks zijn we ineens met ons drietjes!

ik vind dat wij op het zwanger zijn forum ons ei kwijt mogen en voor de dames die een miskraam hebben is dat heeel erg klote!
maar laten we elkaar in onze waarde laten!

je voelt je als zwangere bijna schuldig als je even wilt lekker klagen op een zwanger zijn forum omdat er misschien een vrouw meeleest die een miskraam heeft en die dan ook nog op je gaat zeuren!

dan zit je erg sneu achter je computertje thuis!

eigen leed is het het ergste leed!!!!!!! en laten we elkaar allemaal in onze waarde laten! en zwangeren die willen klagen op een zwanger zijn forum moeten dat kunnen doen en als vrouwen die een miskraam hebben gehad   daar mee moeite meehebben,
moeten ze misschien even een tijdje niet op een zwanger zijn forum komen lezen!

hoe moelijk het ook is, het leven gaat door!

en ik weet hoe moeilijk een miskraam krijgen is, ik heb er twee gehad hiervoor!

maar laten we elkaar in onze waarde laten!!!!
en zwangeren die even lekker willen klagen gewoon doen!!

en sorry voor de vrouwen die ik hier mee beledig!
maar de vrouwen die een miskraam hebben gehad zeggen ook hun mening tegen ons, dus hier is mijn mening terug!

groetjes Wilma

Ik wil me hier graag bij aansluiten. Tuurlijk is iedereen hartstikke blij met de zwangerschap, maar dat maakt klachten als duizeligheid, bekkeninstabiliteit, misselijkheid enz enz. niet ineens leuk. Hier zou dan niks over gezegd mogen worden omdat er zoveel vrouwen zijn die een miskraam hebben gehad?

Dan kan je je nergens meer negatief over uitlaten, want er zijn altijd wel mensen die mindere ervaringen hebben.

Voor iedereen die een miskraam heeft gehad heel veel sterkte de komende tijd, maar zoals mijn voorganger al zei laat iedereen in zijn waarde.

groetjes Danique
32w0d

Hoi Wilma,

Ik ben het helemaal met je eens! Ik had mijn reactie ook al gegeven bij het onderwerp "Ik vind zwanger zijn niet leuk meer".

Ook ik heb eerst een miskraam gehad. Nu moet ik nog 9 weken en dan komt onze kleine. Mijn nichtje en ik waren tegelijk zwanger. Zij is een paar weken geleden bevallen van een zoon. Zij had echt een voorbeeldige zwangerschap. Ik dus helaas niet. Moet ik dan ook maar vervelend en jaloers tegen haar gaan doen omdat zij wel een fijne zwangerschap had en ik niet?
Ik kon bij haar gelukkig mijn ei goed kwijt. Maar bij mijn vriendin (waar het na 8 jaar nog steeds niet gelukt is) dus niet. Terwijl dat toch ook is waar vriendschap voor staat: er voor elkaar zijn. Blijkbaar niet dus. Erg jammer. Toen zij bezig waren met de vruchtbaarheidsbehandelingen heb ik nooit tegen haar gezegd: hou nou eens op met zeuren, het verandert niks aan de situatie (terwijl ik er soms best wel moe van werd). Zij moest haar verhaal kwijt, nou dan luister ik.  Als je bij je vrienden al niet terecht kunt, waar dan nog wel?

Gelukkig hebben we hier op het zwangerforum steun aan elkaar. Eens lekker je hart luchten bij een ander als alleen je partner, kan zo fijn zijn af en toe. Hoe goed je partner je ook steunt, hij kan nooit voelen hoe jij je voelt.

Ik heb net nog even gekeken op het zwanger worden na een miskraam-forum, en daar worden dus nu de zwangeren die af en toe klagen over hun kwaaltjes "afgezeken" zoals jij het zo leuk zei (hi hi). Erg jammer. Terwijl voor de meesten geldt: al eens een miskraam gehad, of lang erover gedaan om zwanger te worden, of andere moeilijkheden. Maar ook al was dat niet zo; lekker je hart luchten als je daar behoefte aan hebt mag altijd.  En als je iets niet wilt lezen: doe het dan niet, of leg het naast je neer!

Poeh, wat een consternatie weer he?

Groetjes en allemaal succes met de ongemakken!
Lilian
30w, 6d

Ik ben het er ook mee eens: laten we elkaar in onze waarde laten! Zelf vind ik het heel fijn dat ik mijn verhaal hier kwijt kan, bij mensen die met de zelfde klachten te kampen hebben. Zelf ben ik vooral erg misselijk en moe, maar er zijn ook mensen die door het overgeven in het ziekenhuis zijn opgenomen. Dat kun je toch moeilijk 'zeuren' noemen, als iemand daarover schrijft?

Wat ik me afvraag: waarom ga je op het Zwanger Zijn forum meelezen als je net een miskraam hebt gehad? Dat lijkt mij zelf  nogal pijnlijk... Ik kan me voorstellen dat het vreselijk is om een miskraam te moeten meemaken (de schrik sloeg me om 't hart toen ik buikpijn en een innnestelingsbloeding kreeg), maar waarom zou je het dan nog moeilijker voor jezelf maken door hier mee te lezen?

Ik wens iedereen - zwanger of niet - heel veel sterkte met alles.
~Hilde

hallo allemaal!

ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt!
en je zult zien, de dames die nu op ons zeuren die kort geleden een miskraam hebben gehad straks net zo ''klagen'' als ze eenmaal weer zwanger zijn!

groetjes allemaal!!

Wilma

Hallo!

Ben het helemaal met je eens..gewoon iedereen in zijn/haar waarde laten.
En gewoon niet (mee)lezen dan..
en ik weet ook waar  jaikke het over heeft(en dat is vreselijk voor haar)  heb ook eerst een miskraam gehad maar dat wil niet zeggen dat je nu  niet blij of gelukkig  bent als je klaagt over de problemen / kwaaltjes die je ervaart..juist wel !

X

Hoi,

Ik ben het met je eens, ik ben (nog) niet zwanger (tenminste weet hetn og niet hahahha) en heb mijn mening nog even laten horen in het andere onderwerp, zwanger zijn vind ik niet meer leuk.....
Ik ben zelfs van mening, dat een miskraam erg is, maar niet zo erg als je kindje verliezen nadat ze een week oud is, en dat dat laatste weer niet zo erg is en in vergelijking staat met het feit als je kind overlijdt na een paar jaar, of in de puberteit. Iedere stap verder raak je meer gehecht en hoe moeilijk het ook is voor jou, leef je in godsnaam ook eens in in andermans "problemen"

huh?
dat bericht van ienimieni begrijp ik niet helemaal!

ik moet me meer inleven in andersmans problemen??

als ik iemands bericht lees, en ik reageer erop dan leef ik met diegene mee, altijd!!
ik heb het er alleen over dat we mekaar meer in onze waarde moeten laten!!

maar goed, misschien lees ik het verkeerd!

Terug
Bovenaan