Vervelende reacties en bemoei-moeders

<p>Hi iedereen!</p><p>Ik ben 15 weken zwanger en wij wilde graag een Joolz kinderwagen, deze zijn zoals jullie weten aan de prijzige kant en zagen nu een aanbieding van 699,- al met al hebben we dus onwijs korting en hoe dan ook gaan we die toch nodig hebben straks!</p><p>Nu komt het, kennen jullie ze? De bemoei-moeders? Nee, niet je eigen moeder. Maar die van rond dezelfde leeftijd of net iets ouder die alles beter weet, onzin vind, in de weg vind staan, of de reactie waaraan ik me op vreet:</p><p>"ik zou dat niet durven hoor zo vroeg een kinderwagen kopen, ik durfde het pas bij 20 weken"</p><p>Oke, dus... ja... ik vind dit zo bijzonder irritant. Waarom in hemelsnaam zou je iemand bang maken dat het nog steeds mis kan gaan als iemand een kinderwagen heeft aangeschaft??? Wie doet zo iets. En nee het zijn geen vriendinnen maar kennissen of oude schoolgenootjes die zo reageren onder mijn facebook-post. Why?</p><p>Ja, we zijn ontiegelijk enthousiast, zowel mijn vriend als ik (beide 26 jaar). We weten niet alles van de wereld maar we doen ons best en zijn zó gelukkig. </p><p>Of ligt dit aan de horror hormonen? Ik vind zulke meiden nu echt stom! Wie kent dit? Galspugen mag ?</p>

Hahaha vreselijk he! 
Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Ik had mijn kinderkamer meubeltjes met 9 weken al aangeschaft en mijn kinderwagen kwam niet heel veel later hoor :) 
Gewoon enthousiast zijn! Dat is toch een goed teken dat je dat bent. 

Als jij de kinderwagen wilt kopen, gewoon doen.. mensen hebben toch altijd wel commentaar..

Maar als je dit al erg vind, het word nog veel erger hoor ? niet demotiverend bedoeld hoor. Maar je gaat echt merken dat iedereen wel een mening heeft. Ik vond dat ook vreselijk (en nog steeds)
Schiet  me nu te binnen dat ik mijn kinderwagen van mijn moeder kreeg met 9 weken en mijn zoon word volgende week 4 jaar ? gewoon kopen hoor ?

Als jij de kinderwagen wilt kopen, gewoon doen.. mensen hebben toch altijd wel commentaar..

Maar als je dit al erg vind, het word nog veel erger hoor ? niet demotiverend bedoeld hoor. Maar je gaat echt merken dat iedereen wel een mening heeft. Ik vond dat ook vreselijk (en nog steeds)
Schiet  me nu te binnen dat ik mijn kinderwagen van mijn moeder kreeg met 9 weken en mijn zoon word volgende week 4 jaar ? gewoon kopen hoor ?

Gewoon kopen! Bij de meeste winkels mogen producten terug bij een zwangerschap die verkeerd loopt. Ik herken die reacties niet zo, maar ik zou ze lekker naast me neerleggen. Wij kregen juist vooral of we bepaalde dingen al gekocht of geregeld hadden, waarop ik ook zei van doe relax ik heb tijd zat. En misschien wordt het niet slecht bedoeld, maar komt het zo gewoon over omdat het via Facebook is of omdat dingen ook heftiger binnen komen door de hormonen.

Wij hadden de wagen en bijna de hele uitzet al met 12 weken! Kamertje stond zelfs al voor de zwangerschap op zolder omdat mijn schoonzus hem weg deed en wij de kinderwens al hadden. Mis gaan kan het altijd, ook veel verder in de zwangerschap. (Dit zeg ik niet om je/iemand bang te maken, maar is pure realiteit) dus lekker kopen die spullen! Zeker als je iets wil waar je zoveel korting op krijgt en perse dat ene ding/merk wilt hebben! Lekker genieten!

Dat gebemoei van iedereen word ik ook echt helemaal ziek van. Als jij een kinderwagen aan wil schaffen moet je dat gewoon doen! Ik snap het wel hoor, soms komen dingen gewoon zo uit.
Begrijp überhaupt niet helemaal wat er ineens verandert aan een persoon zodra die zwanger wordt dat mensen het idee hebben dat het oké is zich met elke persoonlijke beslissing te gaan bemoeien. Welke kleding je (niet) draagt, waar je de baby wil laten slapen straks, de evt naam.. maar hoor het van meer mensen en schijnt er dus bij te horen. Niets van aantrekken dus!

Haha toen ik 10 weken was ging ik voor de fun naar babypark om wagens te proberen voor de fun. De fijnste die ze hadden was dik in de sale, toch lekker gekocht haha! Maar ik waarschuw, na de geboorte volgt erger: slaapt ze niet door? Probeer x y z.. oh kan jouw kind dat nog niet? Die van mij doet t al heel lang.. enz enz. Gewoon lief lachen of een pittige reactie zijn vaak genoeg ;) en naast alle bemoeimoeders zijn er ook gewoon lieve meelevende moeders en moeders zoals ik, van een zeer gemiddeld en veeleisend ('lekker pittig'?) niet doorslapende dochter.. ;)

Terug
Bovenaan