Vervelende reacties en bemoei-moeders

Heeerlijk om te lezen dat er veel zijn die gewoon dus zeggen, lekker kopen! 
En ik ga me maar inderdaad voorbereiden op de "o-doet-jouw-kind-dat-nog-niet-mijne-wel" moeders ??? als ik straks bevallen ben!

Hahah heel herkenbaar! 
Ik ben nu 8 weken zwanger, mijn man heeft volr moederdag een kinderwagen gekocht omdat hij, en ik ook, het zo speciaal vinden. 
Ik heb zelfs van iemand, die geen kinderen heeft  advies gekregen over het bedje van het kindje.. echt verschrikkelijk. 
Ik erger me er ook inderraad flink aan dat wij van alles en iedereen ongevraagd advies of commentaar krijgen.. wij doen het op onze manier en niet op de manier van een ander.
Nu denk ik vooral bij mezelf, dit gaat nog vwwl erger en veel meer worden dus vooral niet teveel aan ergeren en lekker doen hoe wij het willen. Dat levert toch de minste stress op en dat is dus het beste! 

Ik denk dat het een combinatie is van hormonen en dat je ook ergens wel een punt hebt hoor. Ik irriteer me nu in mijn zwangerschap ook veel meer aan andere mensen, meer dan ik normaal zou doen. Ik spui het dan maar even bij mijn man, die hoort het aan en dan ben ik het weer kwijt haha.
Er is altijd een soort van strijd onder moeders of vrouwen in het algemeen. Daar word ik sowieso al ziek van. Waarom gunnen we elkaar niks en moeten we ons altijd met elkaar bemoeien? En dan zeker dat dat bemoeien dan op een negatieve manier moet gaan, je kunt ook opbouwende kritiek geven ipv steken onder water. Maar ach, op een of andere manier zit het er dan in, want zo ontzettend veel mensen doen het? Andere mensen hebben sowieso altijd wel een mening klaarstaan en het is aan jezelf om te bedenken hoe veel die mening betekent. Als je de mensen inderdaad niet kent, kun je het beter naast je neerleggen. Het is eigenlijk verspilde energie om je hier druk om te maken (alhoewel ik wel snap dat je dat wel doet hoor!), energie die je beter in je ongeboren kindje kunt stoppen :) Wat betreft spullen kopen: als jullie erg enthousiast zijn dan is dat toch fijn? Als het voor jullie goed voelt om daar al eerder mee bezig te zijn, heeft niemand anders daar iets mee te maken. Wij hebben een aantal zaken al heel snel gekocht bij mijn eerste zwangerschap en andere dingen daar hebben we langer mee gewacht omdat we daar een iets meer overwogen keuze in wilden maken. Sommige dingen hebben we nieuw gekocht, andere dingen gezocht naar een goede tweedehands versie. En dat is onze manier geweest van dingen aanpakken. Nu met de tweede zullen we misschien dingen anders doen, misschien dingen wel hetzelfde. Als het maar voor ons goed voelt!

Voor mij heel herkenbaar. Ik heb collega’s waarbij nog net niet een wijzende vinger bij komt. 
En dan de een: je hebt wel een grote buik voor het aantal weken dat je zwanger bent. De ander: je buik is nog wel erg klein. En dat dus de hele dag door. 
Ik zit in een hoekje van de afdeling en reageer gewoon de hele dag nergens op.

Zo enorm herkenbaar! Vanaf het moment dat je zwanger bent denkt iedereen ineens  dat je op meningen en bemoeienissen zit te wachten. 'Zul je  dat wel doen, je bent zwanger he!'  *aaargh ZWANGER ja niet labiel of hersenverlamd!* Of inderdaad 'dat kun je beter nog niet doen.'
Ik heb me er enorm aan geirriteerd (waarschijnlijk intenser vanwege de hormonen). Tot ik het vorige week helemaal zat was en dit gewoon aan begon te geven. Ik gaf als reactie dat ik niet 16andpregnant ben maar 26 en volkomen gelukkig zwanger en dat ik net als voorheen mijn hersenen goed zelf kan gebruiken en zelf mijn keuzes kan maken. Als ik ergens twijfels of vragen over heb, meld ik me vanzelf of kijk ik even op internet. Niemand die zich nog ergens mee bemoeid. 
Ja, het zijn allemaal goede bedoelingen, maar net zoals andere fases in je leven die je zelf hebt doorlopen, is dit ook JULLIE fase en moeten jullie dat precies doen zoals jullie dat willen. Geniet ervan en laat je niet alles vertellen onder het mom van goede bedoelingen, gaat   erom dat jij je goed en ontspannen voelt tijdens jou zwangerschap. 
Enjoy:) 

Hahahaha, vooral de "pas je wel op, je bent zwanger hè" opmerkingen zijn heel herkenbaar ja! Mijn zwangerschap was heel ongepland en ik denk dat mensen daarom eigenlijk juist minder commentaar hebben op hoe we dingen aanpakken (zo van: ach ze hebben zich niet kunnen voorbereiden en ze hebben hier ook niet voor gekozen), maar ik heb verhuisd toen ik 20 weken zwanger was en als het aan mijn ouders/vriend/vrienden had gelegen had ik helemaal niks zelf mogen doen, hahaha! 
Ik denk dat het allerbelangrijkste bij iedere zwangerschap is om gewoon lekker te doen wat goed voelt voor JOU! Daar worden jij en daarmee ook je ongeboren kind het gelukkigst van ;)
En ik ben ook heeeel benieuwd naar al het 'goedbedoelde' advies als mijn jonge dame geboren is! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het met de opvoeding van mijn hond al heel vervelend vond als mensen advies gaven (want wie kent dat beest nou beter?). Dus ik denk dat ik echt niet om uit te staan wordt als iemand zegt dat ik iets met mijn kind verkeerd doe :$

Tijdens je zwangerschap is maar t begin... erna moet je je nog steeds over alles verantwoorden... wel of geen: borstvoeding, flesvoeding, draagzak, crèche, vaccinaties, waar ze wel of niet en hoe lang slapen. Je bent te veel op pad met ze, je onderneemt te weinig... het is serieus nooit goed en anderen weten het altijd beter ? dus bereid je maar vast voor. Oh en voor ik t vergeet, als jij je ei kwijt wil over de bevalling zijn er ongetwijfeld moeders die gaan vertellen dat hun bevalling erger of mooier of beter of dramatischer was. Echt je kunt er maar t beste om lachen ?? 

Terug
Bovenaan