Ik denk dat het een combinatie is van hormonen en dat je ook ergens wel een punt hebt hoor. Ik irriteer me nu in mijn zwangerschap ook veel meer aan andere mensen, meer dan ik normaal zou doen. Ik spui het dan maar even bij mijn man, die hoort het aan en dan ben ik het weer kwijt haha.
Er is altijd een soort van strijd onder moeders of vrouwen in het algemeen. Daar word ik sowieso al ziek van. Waarom gunnen we elkaar niks en moeten we ons altijd met elkaar bemoeien? En dan zeker dat dat bemoeien dan op een negatieve manier moet gaan, je kunt ook opbouwende kritiek geven ipv steken onder water. Maar ach, op een of andere manier zit het er dan in, want zo ontzettend veel mensen doen het? Andere mensen hebben sowieso altijd wel een mening klaarstaan en het is aan jezelf om te bedenken hoe veel die mening betekent. Als je de mensen inderdaad niet kent, kun je het beter naast je neerleggen. Het is eigenlijk verspilde energie om je hier druk om te maken (alhoewel ik wel snap dat je dat wel doet hoor!), energie die je beter in je ongeboren kindje kunt stoppen 🙂 Wat betreft spullen kopen: als jullie erg enthousiast zijn dan is dat toch fijn? Als het voor jullie goed voelt om daar al eerder mee bezig te zijn, heeft niemand anders daar iets mee te maken. Wij hebben een aantal zaken al heel snel gekocht bij mijn eerste zwangerschap en andere dingen daar hebben we langer mee gewacht omdat we daar een iets meer overwogen keuze in wilden maken. Sommige dingen hebben we nieuw gekocht, andere dingen gezocht naar een goede tweedehands versie. En dat is onze manier geweest van dingen aanpakken. Nu met de tweede zullen we misschien dingen anders doen, misschien dingen wel hetzelfde. Als het maar voor ons goed voelt!