... vervelende vragen ...

A

Anoniem

Guest
Hallo daar ben ik weer. (verslavend dit forum...)

De laatste tijd is de een na de ander zwanger in onze vriendenkring en verdere omgeving/kennisen. Als vanzelfsprekend krijgen mijn man en ik nu geregeld de vraag wanneer wij er eens aan gaan beginnen. Hoe oerstom en bot mensen wel niet kunnen zijn...

Op de momenten dat zoiets aan me gevraagd wordt roep ik altijd maar dat er flink voor geoefend wordt, maar als ik dan weer thuis  ben voel ik me er toch vaak rot door.

Mijn schoonmoeder is nog geen oma, maar wil dat dolgraag worden. Tegen een andere  schoondochter heeft ze zelfs een keer gezegd dat  ze maar beter gauw aan kinderen kunnen beginnen omdat de biologische klok gaat tikken. Tegen mijn man en mij zegt ze nooit iets over het krijgen van kinderen. Aan de ene kant ben ik daar wel blij om, maar aan de andere kant??? Ik vind het toch ook wel een beetje raar. (die cliches over vrouwen kloppen soms toch wel)

Hoe gaan jullie daar mee om, of ben ik de enige met een 'schoonmoeder-probleem'? Dat laatste woord is lichtelijk overdreven hoor, ik kan het best met haar vinden.

Mijn eigen moeder is van onze kinderwens op de hoogte. Ze vertelde laatst dat er een kennis in verwachting was, aangezien ik net weer ongi was geworden kwamen bij mij de waterlanders. Dus heb ik het haar verteld, luchtte best wel op.

Ik wilde jullie vragen wat jullie reactie is als er wordt gevraagd of het niet eens tijd gaat worden voor een kleintje...

Groetjes!!!

Hoi hoi,

In mijn omgeving roepen ook veel mensen of het niet eens tijd wordt voor ons. Ik reageer dan altijd een beetje onverschillig, nu ook, nu we net zwanger zijn. Iedereen krijgt het pas te horen in week 12 van de zwangerschap, en degene die het dan nog niet hebben gehoord krijgen het te horen op onze bruiloft in week 13.

Succes met zwanger worden, en laat je niet gek maken. Wel fijn dat je het aan iemand kwijt kan he, hier op het forum en aan je moeder en partner natuurlijk. Mijn beste vriendin weet het ook, ik kon het echt niet voor me houden hoor.
Succes
Groetjes J

Hoi Bloempje,

Ik herken jouw verhaal helemaal. Wij krijgen over 3 weken twee kleine poesjes. Het is nu al twee keer voorgekomen dat toen ik het vertelde ik de reactie kreeg: "Ja de een begint aan kinderen en jullie nemen poesjes". Ik heb ook echt het idee dat het meer gevraagd of gezegd wordt dan anders. Ik denk eigenlijk dat we er nu juist gevoeliger voor zijn, juist omdat we het zo graag willen! Ik reageer ook altijd met dat verhaal over het oefenen en dat dat ook erg leuk is.
Ik heb het ook aan m'n moeder verteld, bij mij luchtte het alleen niet echt op. Ze zei dat we er niet zo erg mee bezig moeten zijn. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat moet. Juist als je de keuze maakt om een kindje te laten komen (als het zo mag zijn), betekent dat je er helemaal klaar voor bent, hoe kun je er dan niet mee bezig zijn!

Wanneer is jouw NOD?

Sterkte en groetjes Linny

hee meiden,

nou ik had het al vrij snel aan me moeder verteld dat we proberen zwanger te worden ze vond het helemaal geweldig ze zag zichzelf al lekker oppassen enz. maar me schoonmoeder zou er niet blij mee zijn ze zijn wat van de oude stam zeg maar me vriend weet ook wel zeker dat zijn family niet leuk gaat reageren want ze hebben het niet zo op me en waarom ehm goeie vraag ik zie ze alleen op verjaardagen en of feestdagen en ze hebben al heel snel een oordeel over iemand ik en me vriend zijn al dik 6 jaar samen dus wat ze ook van me vinden maakt me niet uit we houden van elkaar en daar komt niemand tussen. me broer weet dat ik graag zwanger wil worden maar weet niet dat we al bezig zijn hij hij vond het leuk om oom te aan worden

groetjes dees

Hoi,

Hier waren geen vervelende vragen. Soms werd er gegrapt over een weddenschap in de familie wie eerder zou zijn: mijn broer (en vriendin) of ik (en vriend).
Dat werden wij dus .

Het hangt denk ik ook van je leeftijd af. Ik was 26 toen ik zwanger werd en dan is er voor de meeste mensen nog tijd zat (de klok tikt nog niet zeg maar).

Het grappige is overigens wel dat mensen nu dus wel 'zeuren' wanneer de 2e komt! Maar ik vind het niet erg. Er is een aantal mensen dat verwacht dat wij wel snel een 2e zullen krijgen en als het aan ons ligt zal dat dus ook zo zijn.
Ik ervaar dit echter niet als vervelend. Dat zou het denk ik wel worden als het lang(er) duurt en er dan nog steeds zulke opmerkingen gemaakt worden.

Groetjes,
Marije

Hoi hoi!
Ik herken alles wat je nu vertelt.. En vooral dat schoonmoeder gedoe.
Mijn schoonmoeder had hetzelfde tegen mijn schoonzusje. En die konden uiteindelijk geen kids krijgen.. Dat was echt heel rot!! En tegen mij.. tja.. Ik weet niet of ze weet dat we een kinderwens hebben.. Ze is wel zo iemand die een beetje probeert te pushen weet je wel? "Kijk de kinderwagens zijn in de aanbieding" hint hint hint.. Dat soort dingen. En wordt t nu ook niet is tijd voor jullie??? AAaaarrgg... Ik kan het best met haar vinden maar soms denk ik van .. laat ons toch lekker! Maarja.. Je moet maar zo denken, dat ze het beste met je voor hebben he? Veel succes met jouw schoonmoeder !

xx bren

Aan mij word ook heel vaak gevraagd "En wanneer komt de 2e??? Eerst heb ik heel lang kunnen zeggen "nou als we een groter huis hebben willen we best een tweede". Inmiddels hebben we een groter huis. Dus je raadt het al, weer die vraag. Nu zeg ik, eerst die kleine (mijn oudste) naar de basisschool. (dat is na de grote vakantie) Ik hoop voor die tijd eindelijk zwanger te zijn want anders weet ik ook niets te zeggen. Ik probeer er altijd een beetje om heen te praten en van onderwerp te veranderen.

Hallo! Bedankt voor jullie reacties hoor! Gelukkig ben ik niet de enige die weleens kribbig wordt van al dat gevraag...

En nog even voor Linny: mijn NOD is 22 mei. We moeten er dus eerst nog effies 'tegenaan' en dan maar weer afwachten. (dat vind ik altijd het rotst, die laatste week voor mijn NOD)

Groetjes!!!

Terug
Bovenaan