Verven, vinden ze dat al leuk?

De oudste verft op het kdv volop... vindt hij heel erg leuk! Ook plakken, tekenen, kleien trouwens. De jongste (9 maanden) verft ook al regelmatig daar..... maar daar begin ik thuis nog niet aan. Met Skip verf ik thuis wel.... ik zet de verwarming een graadje hoger, zet hem in z'n luier in de stoel en verven maar hahha. Hij kliedert er op los.... en daana gaat hij onder de douche. Daarna is hij beretrots op zijn creaties, zoooo leuk om te zien.
Iedereen die op bezoek komt, krijgt het te zien.
Diep van binnen ben ik ook niet iemand die houdt van geklieder en gedoe, maar ik vind dat ik het mijn kind niet mag ontzeggen omdat IK het niet zo prettig vind. Zeker als ik weet dat hij er dol op is.
Succes!
Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Moeten...moeten... ik ben allergisch voor dat woord...

Maar ik denk wel dat het goed is om creatief met je kind bezig te zijn. Hij leert er zo ontzettend veel van. Als we hier vingerverven of gaan plakken dan bedek ik de tafel met oude kranten. Julian begint op dat moment al te glunderen. Meestal eerst voozichtig met 1 vingertje, uiteindelijk met 2 volle handen. Ik zorg dat de beschikbare verf niet  te veel is (overschenken in plastic bakje of bekertje). Zodra de verf op is heeft Julian de neiging om te gaan klieren/kliederen. Dan is het schilderij al af en ga ik alles opruimen. De verf of knutsellijm was je zo weer uit de kleren.
En zo trots dat hij dan is op zijn creatie...dat maakt voor mij alle "moeite" goed.

Groetjes,
Ellen mv Julian

denk dat het alleen leuk is als je er zelf lol aan beleeft en dat doen we hier!!.

Hier wordt geplakt verft tekent met stiften en alles id dan  een  heerlijke smeerboel hihi.

Ja ik heb er niets van vind het gezellig dat geknutsel.  Geplakte en geverfde  pietenhoofden, paarden, zakken vol met plaatjes uit de speelgoedboeken en sinterklazen hangen hier in de woonkamer hihi

Jaaaaa... hier verven de meiden heel graag.
Doe het niet wekelijks dus dan blijft het ook leuk en de rommel te overzien.
We hebben zo'n schoolbord van ikea met rol papier, even vastzetten met een plakbandje en schilderen maar.
De vingerverf met glitters is ook een succes, vind ik ook leuk om mee te doen!
En de troep, ik vind dat het wel meevallen, ben dan ook geen schoonmaakdiva!!!hahaha.

groetjes Daniëlle.

haha hier nog een mama die het liever overlaat aan school/ kdv  of oma;)
Ik heb zo'n hekel aan dat geklieder, en dat geldt ook voor klei...begrijp nu ook waarom klei en verf ook altijd zo goedkoop is in de speelgoedwinkel

groetjes Kim

Ja! Hier wordt vaak geverfd, geplakt en gekliederd. Tja rommel geeft het een beetje, maar als ik haar snoetje zie is het zo weer vergeten.
We hebben nu ook waterverf gekocht, minder troep en ook heel veel plezier. Van de week ook nog even verf bij de Hema halen, nu 2 flessen plakaatverf voor 5 euro. Paar grote kwasten erbij en schilderen maar.

Ook kleien is hier favo.

Misschien een idee, stickers plakken, minder rommel en ook heel veel plezier.

Op school krijgen ze ook nog genoeg kansen hoor, dus als je het echt niet zit zitten gewoon lekker zo laten. Want een moeder met stress is ook niet goed!

Liefs Nanda

Terug
Bovenaan