Verven?

Hallo,
Ik ben nu 21 weken zwanger en wil nog graag iets verven voordat de baby's er zijn....
Heeft iemand een idee of dit kan? Volgens mij kan het namelijk alleen met verf op waterbasis ofzo.
Iemand hier meer verstand van?!
Groetjes Loes

Je gaf zelf het antwoord al. Verf op waterbasis.

Wij gaan ook nog verven en gebruiken dan ook verf op waterbasis.
De grondverf moet dan ook op waterbasis zijn anders wil het niet.

Wat ga je verven? Iets van de meubeltjes of plinten en muren enzo?
Leuk hè dat klussen voor de kleine. Wij zijn op de vliering bezig. Wij timmeren daar een kamertje voor Quinn (onze jongste zoon) Hij komt dan naast de kamer van Jamey (onze oudste zoon) te slapen. Ik vind het wel stoer om de beide jongens samen op de vliering te hebben.

Liefs Petra

Hallo,
Ik heb het nog aan de verloskundige gevraagd, wij zijn namelijk een heel huis aan het verbouwen.
En ook als het niet op waterbasis is mag het wel, mits je goed kunt luchten (ramen tegen elkaar open ofzo) en je jezelf niet te dik aankleedt en niet te lang achter elkaar verft. Zo heb ik ook gewoon in ons huis geverfd hoor.
Succes!

Oei, Hannekeloge. Je durft wel.....
Ik heb nu 4x een miskraam gehad en ik wil niks riskeren.
1x vergeten om een raam open te zetten en je vergeeft het jezelf nooit weer als er iets met de baby gebeurt.

Hallo,
Nou ik heb dus net een hele mooie tweedehandse bolderwagen gekocht, waar mijn tweelingbaby's straks in kunnen liggen en mijn zoontje achterop zit als het ware in een fietsstoel.
Hij ziet er alleen heel saai uit en wil er graag winnie the pooh op schilderen.
Ook hier binnen, de babykamerdeur en wat kleine dingetjes wil ik nog verven voordat de baby's er zijn.
Anders komt het er zoiezo ook niet meer van!
Ik vraag me af wat er echt mis kan gaan, maar ga nu dingen op waterbasis gebruiken en anders vraag ik iemand anders om het even over te nemen!

Groetjes Loes

Hoi hoi mama`s.......

Hier een hele drukke schilder mama en nee ik verf echt niet op waterbasis!!!

Heb m`n hele huis buitenom geschilderd, en ga zometeen nog even boven aan het schilderen om onze kamer klaar te maken!!!

En ik zou me er niet zo druk over maken over dat op waterbasis, al onze moeders en grootmoeders hebben het net zo gedaan en die kregen er ook niks van!!!

Maar ieder moet het voor zich weten natuurlijk en doen wat hij leuk vind!

succes met opknappen,

Liefs wendy

Ja Wendy daar zeg je zo wat...
Ook hier aan het klussen; de nieuwe kamer van onze dochter (vorige week 2 geworden!). Hij is nog helemaal kaal (nieuwbouw 2004); gisteren 5 uur bezig geweest om te plamuren, muren te schuren, af te wassen en nog een beetje bij te plamuren; Ik was kapot gisteravond en vandaag! Blijkbaar moet ik toch niet zó hard meer werken... Ik ga de muren nog 1x afwassen en dan beginnen met het plafond te verven. Als dat allemaal goed gaat gaan we de verf voor de muren kopen; alles in twee kleuren (oud-)roze. Klinkt reuze flashy en dat zal het misschien ook wel worden, maar ik denk dat het uiteindelijk prachtig gaat worden met haar nieuwe prinsessenbed en nieuwe kleerkast (beiden wit) en andere dingen... Als zij verhuisd is (hoop zo tegen midden oktober) dan komen er kleine details bij de babykamer. Over een poosje moeten we allemaal maar eens eindresultaten op het forum zetten, leuk om te showen en leuk om ideetjes op te doen.
Groetjes en voor iedereen veel klusplezier!!! Esther.

Het verven met verf op terpentinebasis is schadelijk voor zowel moeder als kind. Zelfs verven op waterbasis wordt afgeraden. Dit had ik opgezocht op het net. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten.

Petra

Terug
Bovenaan