Verven?

Tegenwoordig zijn er zoveel dingen die ineens niet mogen als je zwanger bent, je wordt er niet goed van. Vroeger hadden de zwangeren geen waslijst met dingen die niet mogen en ging het ook goed.

Als je gewoon goed lucht terwijl je bezig bent of desnoods een kapje op doet kan het volgens mij helemaal geen kwaad. Iedere aanstaande mama wilt toch het kamertje verven. Das 1 van de leukste dingen om te doen vind ik zelf. Dus goed ventileren en aan de slag zou ik zeggen.

Liefs xxx

Hallo allemaal,

Ik kom van het november forum af en wilde toch even reageren.
Ik heb het nagevraagd aan de verloskundige, maar wij (als zwangere) mogen gewoon schilderen mits je maar goed ventileer en handschoenen aan doet
Zelf heb ik het hele huis opgeknapt de afgelopen weken, ben gelukkig nu bijna klaar.

Maar iedereen moet het helemaal zelf weten natuurlijk.

groetjes Masja
(33 weken, 5 dgn)

Idd volgens mij kan het helemaal prima, als je goed ventileerd. Als je net als ik al helemaal dizzy wordt van welk sterk luchtje dan ook (vooral als het terpetine achtig is), zou ik het niet doen !

mamaflo

Ik ben erg benieuwd naar alle resultaten!! Helaas heb ik alleen nog maar het plafond gedaan (geen ervaring; er waren 3 lagen nodig!!! :( ), toen vakantie en vandaag de verf gehaald voor de muren van mijn dochters kamer. Binnenkort dus verder werken, maar het zal nog wel even duren. Het gaat allemaal niet zo vlot meer, en ook nog werken, ... Maar ik vind het wel erg leuk om zelf te doen! Mijn persoonlijke planning is dat het tegen half november af moet zijn...
Grtz, Esther.

Hallo,
Nou ik heb eindelijk wat dingen geverfd!!
Ik heb hele goede, reukloze mengverf van de hema gekocht. Daar heb ik een muur mee geverfd en dan heb ik ook nog wat spullentjes voor op de babykamer geverfd.
Nu moet de bolderwagen nog.
Maar heb er nu wel heel veel zin in!!
Het enige is dat ik 1 keer verf had gebruikt die nogal stonk (terpetinebasis) en dat hou ik niet lang vol....Ook al ventileer ik het goed, het blijft echt hangen.
Nu heb ik dus eindelijk gedaan wat nog moest voordat de baby's komen, er fijn is dat!
Groetjes en nog veel succes allemaal met klussen!
Loes

Hoi,

Wij zijn vandaag ook begonnen met verven. We hebben een giraffe op de muur geschilderd met acrylverf, stinkt niet echt. En mijn man heeft   het meeste werk gedaan :) Het is wel erg leuk geworden. Morgen nog de omtrek zwart maken en dan is ie klaar. Ik zal wel eens kijken of ik een foto ervan hier kan neerzetten.

groetjes
Jadeje

Hoi hoi

Volgens mij is het zo dat alles waar je kindje zijn of haar mond om kan doen ( of iets in zijn mond kan stoppen) dat moet op waterbasis. Maar verf voor muren, kozijnen en plafonds mogen gewoon flexa of hector zijn of zo (gamma, formido)
Maar ik heb een tweede hands box en die moet opnieuw geverfd worden en dat moet dus op waterbasis.
Dat is in ieder geval wat ze mij verteld hebben.
Succes met klussen!

Liefs Nienke

Hoi Dames,

Hier alles geverfd met verf op waterbasis, ik krijg het zoiezo al benauwd met andere verf en moest er niet aan denken om in die lucht te moeten slapen!
We hebben ook 2 kamers tegelijk opgeknapt dus veel moeten verven!

liefs daantje

Terug
Bovenaan