vervol stoppen met roken.

ik wil ook stoppen!
Ik weet alleen niet wanneer ik die knoop ga doorhakken. De vorige zwangerschap heb ik wel gerookt, niet veel hoor!, en de mensen op mijn werk reageerden daar erg negatief op. Dat was vervelend dus wil ik stoppen als ik (liever voor) zwanger ben van nummertje 2.

Ik denk hier wel steun te vinden, alhoewel ik wel altijd bij de computer eentje rook(te). Wat doe je als je zin krijgt in een sigaret?

Hoi Mim,

Moeilijk he? Meestal als ik zin krijg in een sigaret ga ik even wat doen, bijv even naar buiten of even iets opruimen, drinken inschenken, vaatwasser uitruimen, even in de tuin lopen, fuit eten  of wat dan ook. Als ik maar even iets te doen heb. Soms kijk ik ook juist even op het forum. Dan lees je de verhalen van allemaal vrouwen die maar 1 wens hebben: een mooi gezond kindje.En dan besef ik ook al weer wat voor grote sukkel ik ook ben om te roken. En ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn kindje ziek zou zijn omdat ik de sigaretten niet kon laten liggen. Echt geluk of ontspanning zit niet in een sigaret. Het is een gewoonte die je moet doorbreken.
Maar ja..makkelijker gezegd dan gedaan. Ik rook nog ongeveer 2 sigartten per dag. Ik slik wel foliumzuur, hoezo tegenstrijdig...
Ik ben nog niet zwanger, het duurt nog een week ongeveer tot mijn vruchtbare periode. Uiterlijk dan stop ik helemaal..

Iedereen heel veel sterkte. En wees maar heeeeeeel trots op jezelf op elke sigaret die je niet gerookt hebt! Want het is moeilijk!!
Succes!

Nou ook ik ben gestopt.....het ene moment gaat het me makkelijk af....en het andere moment dan word ik gek van mezelf....

Wat wel een leuke bijkomstigheid is, is dat het hele huis hier spik en span wordt want ik blijf aan het poetsen hahahaha.

Verder doe ik als ik trek krijg in een sigaret...even een glas water....
het scheelt voor mij al, dat hier in huis al niet meer gerookt mocht worden, alleen buiten of in de schuur....en die schuur probeer ik te vermijden, ik kom er alleen om even de wasmachine aan of uit te zetten....

ZET HEM OP!!!!! EN HET GAAT ONS LUKKEN!!!!

Hoi,

Hoe is het nu met onze stoppers? Lukt het een beetje? Sinds vandaag ben ik ook gestopt. Samen met mijn man. Hij heeft het er heel erg moeilijk mee (daarom zit ik nu maar boven op de site en hij achter de computer.. haha...)
Bij mij gaat het best goed, nog niet echt moeilijk, maar dat zal vast nog wel komen!!!

Iemand nog goede tips?

Groetjes Lies

hoi hoi,

ik ben nu al bijna twee maanden gestopt en heb nog niet echt moeilijke momenten gehad.
ik zorg gewoon dat ik iets ga doen of even een appeltje eten op de momenten dat ik normaal zou roken.
ik merk nu ook al dat ik het bij anderen vind stinken.
ben er ook van overtuigt dat ik er echt vanaf ben.
succes allemaal.

groetjes kwinty.

Terug
Bovenaan