Vervolg bevallingsavond....

Hai lieve meiden,

Laat ik beginnen met te zeggen dat het me zwaar valt om na het bericht van Komal hier op het forum uberhaupt iets te plaatsen laat staan dit onderwerp maar er waren gister toch een aantal dames die graag wilde weten hoe het was geweest, vandaar....

Gister naar het ziekenhuis gegaan voor de bijeenkomst over bevallen in het Bronovo. Het was echt mega druk, denk wel tussen de 100 en 150 mensen....Ontzettende klote stoelen (van die houten kantine stoelen) lekker hoor met bekken/rug instabiliteit maar goed.....

De hele avond was eerlijk gezegd niet echt voor ons van toepassing. Vond het niet echt heel erg boeiend en veel wat werd besproken, wist ik al....Ik lees namelijk nogal veel en was dus van 95% al op de hoogte.

Eerst was er een mevrouw van een verloskundige praktijk die haar verhaal deed, daarna een arts (gyn) die zijn verhaal deed over soorten bevallingen en pijnbestrijding etc en als laatste een verpleegkundige die vertelde hoe het verloop gaat van opname tot ontslag. Er zijn ook nog wat kleine dingetjes besproken zoals navelstreng bloed donatie etc...We hebben geen info folders ofzo mee gekregen want het hele verhaal staat ook op de site van het ziekenhuis.

Ben wel 'blij' dat we zijn geweest maar echt boeiend was het dus niet.

Wat ik alleen niet begreep en dat zal ik volgende week even navragen aan mijn gyn is dat er werd gezegd dat als je bij de gyn loopt je voor NA de bevalling kraamzorg moet regelen (logisch en heb ik al gedaan) maar dat je OOK een verloskundige moet regelen die dan na de bevalling bij je thuis gaat komen?????? Dat heb ik nog nooit gehoord.

Nou, dit was mijn verhaal. Fijne dag allemaal!

Liefs Lynn.

Hey Lynn,

dat klopt! Dat is de controle aan het kraambed! Checken van moeder (wond, baarmoeder) en baby. Ze deden ook de hielprik bij de baby. Ik liep bij Laura ook niet bij vk en was toen ook blij verrast... ALs je nog een tip voor een leuke en goede vk wil, laat maar weten. Ken er nog een in DH :).

Ik begrijp wat je bedoeld met de info avond. Wij hadden dat gevoel vorig jaar een beetje (Westeinde). Je bent nu gewwest en weet dat je van alles op de hoogte bent..

XX

Hey meid,

Dus dat moet ik nu ook nog regelen of zou dat via een verloskundige van het Bronovo gaan? Die hebben ze namelijk ook 'in house'. Ja, dat zeiden ze idd....voor tijdens het kraambed maar goed, voor hetzelfde geldt krijg ik een keizersnede en heb mijn kraamtijd in het ziekenhuis. Misschien kan ik beter even wachten totdat we ons eigen gesprek hebben met de verpleegkundige van het ziekenhuis (20 September)

Bedankt voor je aanbod, als het nodig is houd ik me zeker aanbevolen voor een goed/leuk adres :)

Liefs Lynn.

Als je echt in het zk moet blijven, doen de vk's van daar de controles, maar thuis niet. Ik zou idd even navragen in het ziekenhuis. En het regelen van een vk voor thuis aan het kraambed is volgens mij ook alleen maar een telefoontje plegen!
X

hey meis

niet echt boeiend dus, en het duurde ook mega lang zeker haha, nu twijfel ik of ik erheen ga:p
wel apart dat jij dan nog een vk moet regelen:s waarom doen zij dat niet voor je...

xxxx

nog ff snel.

Waarrschijnlijk is het zo dat als je bijv na 3 a 4 dagen naar huis mag je nog thuis controle moet krijgen. Normaal krijg je dit ook tot aan de 8ste dag. Dit zodat je niet iedere keer naar het zh hoeft. Bij mij kwamen ze thuis om de dag, dus denk dat dit de reden is..

liefs

oh ja zo'n bevallings-info-avond...Waren we ook heen geweest toen ik de eerste keer zwanger was. Het was echt verschrikkelijk SAAI!!
Bij ons was het ook heel druk en mijn man en ik konden niet eens naast elkaar zitten. Dat was maar goed ook, anders had ik echt de slappe lach gekregen. Echt die gyn. was zo saai, het was gewoon lachwekkend. Was wel blij dat ik was geweest, want zo wisten we tenminste waar de verloskamers waren.

En je hebt idd een verloskundige nodig Die komen je om de dag controleren. De verloskundige van het ziekenhuis doen dat niet. Gewoon op zoek naar een verloskundige in de buurt, heb je dat ook weer geregeld.

succes ermee.

Liefs

Bij mij is ook de vk om de dag geweest na de bevalling en ook de huisarts is een keer geweest. de hielprik en gehoortest werd door iemand van het wijkbureau gedaan.

Phoe maar wat een drukte op zo'n avond. Toen wij geweest waren moest ik me van te voren opgeven zodat je dan niet met teveel mensen bent. Maar goed, zkhs in Goes kun je natuurlijk ook niet vergelijken met het Bronovo. haha.

Terug
Bovenaan