vervolg: geen grootouders

iedereen bedankt voor alle adviezen, die hebben heel erg geholpen!! vanochtend heb ik de knoop doorgehakt en na de zoveelste misselijke opmerking van mijn moeder ("het belang van jou en jou kind interesseren me niet, wat denk je dat je ons allemaal aandoet met je man (hij is een aantal jaartjes ouder), je moet je eens druk maken over onze gezondheid" en "je bent een klein kind" terwijl ik 25 jaar oud ben). Ik heb mijn moeder voor eens en altijd duidelijk gesteld dat als ze niet mijn man accepteerd en fatsoendelijk kan behandelen ze ook geen oma kan zijn en dat ik van mijn zwangerschap wil genieten. Na een hele stroom van beledigingen heb ik haar toen gezegd dat ik niets meer van ze wil horen totdat ze in het belang van mijn gezin heeft leren denken! Daarna heb ik de telefoon opgehangen. Het geeft een heel erg opgelucht gevoel!!! Bedankt meiden, jullie steun heeft enorm geholpen!
 
Ik denk dat je het goed gedaan hebt zo! Ik kan me al helemaal niet voorstellen dat ouders zo kunnen zijn!!! (gelukkig maar) Weet je, de tijd zal het leren..
Succes ermee en geniet maar lekker van je man en zwangerschap!!
 
wauw, knap van je!!!
Ik weet dat je nog een terugslag zal krijgen, maar hou vol en de pijn die slijt! kies voor je eigen geluk, want een ander kan dat niet voor je doen.
Geniet van je zwangerschap en kruip vanavond maar lekker dicht tegen je mannetje aan, want daar heb je dit toch voor gedaan( en terecht!!!)
 
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik het ontzettend sterk van je vind! Het zal vast niet makkelijk zijn geweest. Misschien dat ze nu inziet wat haar gedrag met je doet. Zoniet dan is het toch beter om voor jezelf en je eigen geluk te kiezen. Heel veel succes met alles en geniet er nu van!
 
Groot gelijk! Wat een moeilijke maar moedige beslissing heb je genomen!
Jammer dat het zo moest lopen, want als ze een beetje normaal had gedaan had het zo'n leuke tijd kunnen zijn. Maar voel jij je in ieder geval nooit schuldig!
 
leeftijd doet er niet toe als je van elkaar houd dan hou je van elkaar.
bij mij zit er 14 jaar verschil tussen en ik ben dol blij met mijn man net zo als jij met jouw man dol blij bent.
ik vind het heel moedig van je dat je het contact verbroken hebt met je ouders.
ik heb het toen ook gedaan met mijn schoonouders .
het is af en toe moeilijk en het is niet altijd leuk , maar jullie zijn belangrijk nu de rest komt wel weer terug heb geduld.
ook al duurt het lang zo af en toe.
sterkte
 
Terug
Bovenaan