Vervolg niet willen slapen

Ha dames,

Of ik de oplossing gevonden heb, weet ik niet, maar ik kon vandaag al terecht bij de osteopaat. Ik was zo blij!
We waren nog maar net binnen of zij zei: Je geeft de verkeerde voeding! Laat ik dat nu net gister zelf ook bedacht hebben, maar wist ik niet in welke richting ik het moest zoeken. Zij heeft een koemelkintolerantie. Ze verteert haar voedsel niet goed in haar maag dus gaat de rest van het spijsverteringskanaal ook niet goed. Vandaar dat ze ook zo ontzettend stinkende luiers heeft! Omdat de voeding dus letterlijk niet goed in haar maag valt, doet het haar ook pijn, vandaar het vele rekken en strekken tijdens het eten. Ook het spugen (wat sinds een paar dagen steeds maar erger wordt) hoort bij deze klachten. En dat ze niet wil slapen van ca. 15 tot 23 uur, komt omdat haar lever en gal niet het goede werk kunnen doen en dat de tijd is dat juist de lever en gal werkzaam zijn. Misschien een beetje moeilijk verhaal, maar alle puzzelstukjes vielen op zijn plaats.

We moeten van de osteopaat naar de Pepti van Nutrilon of de vergelijkbare van Friso; de H.A. Intensief. Dat hebben we dus straks gelijk gekocht. We gaan er niet van uit een wondermiddel in huis te hebben, maar baadt het niet, dan schaadt het niet. Als we binnen vijf dagen geen resultaat hebben (het hoeft geen groot resultaat te zijn, maar wel een verandering), dan moeten we een brief voor de kinderarts gaan eisen. Wow... probleem is alleen: Isa heeft (nog) niet de uiterlijke symptomen van een koemelk intoleratie. Alle symptomen apart kunnen ook andere onschuldige dingen zijn. Dus ik ben benieuwd hoe er dan op gereageerd gaat worden. Een klein onderzoekje via internet, blijkt dat de symptomen die Isa heeft, wel allemaal bij koemelkallergie horen.

Maandag ga ik naar het cb en ik ben heel benieuwd wat ze daar gaan zeggen.

De oorzaak van haar intoleratie ligt waarschijnlijk bij het klem zitten van haar twee zenuwbanen in de nek. Daar kan de osteopaat zeker wat aan doen. Deze zenuwen zorgen voor de toestroom naar het hart en de organen. En die organen werken nu niet goed omdat die zenuwen klem zitten. Dus haar maag werkt ook niet lekker.

Kan ze hier overheen komen? Ja, maar het is niet gezegd hoe lang dat gaat duren. Als die zenuwen goed zitten, kan haar spijsverteringskanaal ook weer goed gaan werken en kan ze over haar intolerantie heen komen. Het kan ook zijn dat ze heel haar leven moet gaan oppassen met melk. Koemelk, dan.

We zijn in ieder geval een stapje verder en ik voel me er goed bij. Heb het gevoel in de juiste richting te zijn en dat is toch wat je als moeder wil!

Gr. Tamara.

ha tamara,

wat fijn dat je al terecht kon!! Hoop dat de andere voeding gaat werken.
Hier 1 dag ´s middags goed geslapen en nu is het weer dramatisch!
Vanmiddag in huilen uitgebarsten omdat hij van 1 tot 4 heeft gehuild.
Alleen op schoot is hij aardig rustig, maar als ik hem maar even weglegde (in de box, kinderwagen of bedje) was het meteen brullen.
Nu ligt meneetje uitgeput op zijn buik in de box te slapen.
Hopelijk morgen een betere dag!
groetjes Mirjam

Hoi hoi,

We zien een kleine verbetering en we zijn licht optimistisch. We willen het nog niet van de daken schreeuwen, want wellicht heeft ze alleen maar een goede dag.

Sinds zaterdag is er niet meer gespuugd. En het voeden op zich gaat ook stukken beter. Ze spuugt de speen niet meer uit en ze geeft geen melk meer terug. Verder is ze nu ontspannen aan het eten, i.p.v. het overstrekken.
Haar luiers stinken niet meer naar rotte eieren, dat is ook wel fijn!

Het huilen is er nog wel, maar we kunnen ook niet gelijk alles verwachten.

Overigens is ze wel goed gegroeid deze week: 150 gram tegenover 60 gram de week ervoor.

Gr. Tamara.

Tamara,

Dat is fijn om te lezen, Hopelijk blijft het deze goede kant op gaan. Maar ik hoop dat ze straks heel tevreden zal zijn.

Nova is ook erg ontrustig sinds afgelopen donderdag. veel krampjes en kreunen en heel groene poep. Morgen ga ik even langs het CB.

Ik denk dat ze niet echt lekker in haar ve;l zit en wat van mij heeft meegekregen. Ik ben de afgelopen weken erg ziek gerweest en nu eiondelijk wat beter aan het worden. Ik had een infectie in beide longen.

gr. Joyce

Tamara,

Dat is fijn om te lezen, Hopelijk blijft het deze goede kant op gaan. Maar ik hoop dat ze straks heel tevreden zal zijn.

Nova is ook erg ontrustig sinds afgelopen donderdag. veel krampjes en kreunen en heel groene poep. Morgen ga ik even langs het CB.

Ik denk dat ze niet echt lekker in haar ve;l zit en wat van mij heeft meegekregen. Ik ben de afgelopen weken erg ziek gerweest en nu eiondelijk wat beter aan het worden. Ik had een infectie in beide longen.

gr. Joyce

Hi,

Vandaag gaat het niet zo goed! Isa huilt echt enorm veel. Is ze een huilbaby? Volgens de medische definitie spreken ze van een huilbaby als deze 3 uur per dag, 3 keer per week gedurende minimaal 3 maanden lang huilt. Isa huilt van 15 tot 23 uur heel veel. We krijgen haar vaak wel getroost. Overdag ging het goed, maar o jee, wat fout gaat het vandaag. Ze heeft echt enorme krampen volgens mij. Ze laat scheetjes die je bij een volwassen mens nog niet verwacht. Echt zo zielig en dan moet ze dus huilen.

We zijn weer gestart met de cinababy, hebben een warme doek om haar middel gewikkeld en troosten waar maar kan, maar de hele dag met een baby op de arm... jee...

Donderdag naar de huisarts. We worden langzaamaan radeloos en weten niet meer wat te doen.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan