Vervolg niet willen slapen

Hoi tamara

Wat zielig dat ze weer krampjes heeft.
De kraamverzorgster van mij had het over sapsimplex en dat is alleen in duitsland te halen en moet heel goed werken tegen de krampjes.

Heeft het inbakkeren niet geholpen?
Bij Dean heeft het toen wel geholpen maar hij was heel onrustig met zijn handjes en werd er iedere keer wakker van. En hij kreeg door het inbakkeren meer rust en ging toen ook slapen wat hij daarvoor maar max. 15 min vol hield.

meid sterkte

groetjes Danielle

Hi Danielle,

We hebben het echte inbakeren niet geprobeerd. Isa heeft wel een puckababy, een soort tussenvorm; een slaapzak zonder armgaten. Die hebben we twee dagen geprobeerd en ze was zeer gefrustreerd dat ze niet bij haar handjes kon. Toen ze deze onderspuugde en ik deze moest wassen en drogen (aan de lijn) heeft ze bijna een dag zonder moeten doen. We zagen geen verschil en hebben hem niet meer geprobeerd.

Ik denk niet dat inbakeren haar oplossing is. Ze wordt letterlijk wakker van iedere scheet die ze laat en niet zozeer van het gewapper van haar handjes. Die scheetjes doen waarschijnlijk pijn. We binden soms een warme hydrofiel om haar buikje en dat lijkt ze wel fijn te vinden, maar heeft natuurlijk ook maar beperkt resultaat.

Isa drinkt nu met de nieuwe, dunnere, voeding ook veel te snel. Binnen 10 minuten is de fles leeg. We gaan nu anders spenen proberen, kijken of ze dan langzamer drinkt. Het blijft aanmodderen hier.

Gr. Tamara.

Hi Danielle,

We hebben Isa niet ingebakerd maar de puckababy gebruikt. Toen we deze door haar vele spugen niet konden gebruiken, zagen we geen verschil met wel of geen puckababy.

Isa wordt letterlijk wakker van iedere scheet die ze moet laten, dat doet haar pijn. Ze wappert niet echt met haar handjes. Dus denk niet dat inbakeren de oplossing is.

Wel drinkt Isa te snel; binnen 10 minuten is haar fles leeg. Daarom gaan we nu andere spenen proberen en/of nog iets dikkere voeding.

Gr. tamara.

Hoi Tamara,

Ik had dit nog niet gelezen toen ik mijn berichtje bij mijn topic had geschreven.
Verhaal is zo bekend! Inclusief het huilen, maaien met armen en benen, en de enorme stinkende luiers en scheetjes en groene krampjespoep heeft meneer gehad.
Eergisteren hadden we ook weer zo'n dag ondanks de pepti en ik dacht echt dat het dat dus niet was.
Maar sinds gisterenmiddag en avond gaat het weer prima gelukkig.
Voor het vele spugen gebruik ik nutrition en voor het 'snelle' drinken gewoon het kleinste (s van difrax) speentje, dit in combinatie met de nutriton die de voeding dikker maakt zorgt ervoor dat meneer nu 15 á 20 minuten over zijn fles doet. precies goed dus. En cinababy wordt hier ook zo nodig gebruikt, maar is dus sinds gisteren gelukkig amper nodig geweest.
Sterkte met jouw kleine meiske!

Groetjes Suus

Hi,

We zijn bij de huisarts geweest en we krijgen via haar onze voeding wel vergoed! Wauw... wat een verschil met het stugge cb! Die deden zo raar. Oké, misschien was overleg beter geweest, maar het belangrijkste voor de ha was toch dat we resultaat hebben en daar wil ze graag aan meewerken! Maar om de voeding dan ook echt vergoed te krijgen is weer een ander verhaal; daar zal ik jullie niet mee vermoeien :)

Wij hadden de melk al verdikt met Nutriton maar ze dronk inderdaad een minuut of . Ik heb Friso gebeld en die vertelde dat de HA Intensief een dunnere voeding is. We moeten nog meer Nutriton gebruiken (als dit nog kon) of een kleinere speen (als dat mogelijk was). We zijn nu weer terug naar de s-speen van Difrax (hebben gister alle spenen van Avent zonder succes geprobeerd) en dan gaat het wat langzamer. Aan het einde is de voeding zo dik, dat we de speen vervangen naar de m-speen van Difrax. We hebben ook al de S-Fles van Difrax. Dat lijkt wel goed te gaan.

Verder voor de krampjes: de huisarts zegt venkelthee. Dat werkt heel goed. De Osteopate gaf als advies Centangeli mee en hier lees ik vaak over Infacol. Ik ga vanmiddag even langs de natuurwinkel. Isa wil 's middags toch niet slapen, dus kan ik haar in de wagen mee nemen, de stad in.

Wat een gedoe met zo'n hummeltje... Hopen dat het met een week of 2 echt over is! Het eten gaat dus al beter, net als de luiers, nu die krampjes nog. En o wee wie nog durft te zeggen dat Isa 's avonds huilt omdat ze graag bij ons is! Het is dus gewoon omdat ze pijn heeft. Darmen werken 's avonds harder dan overdag, vandaar ook de huiluren 's avonds! Maar iedereen (niet op dit forum) zei maar dat ze gewoon graag bij ons was. Dat ze daar wel weer over heen zou komen..Grrr....

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan