Vervolgonderzoek afwijkend uitstrijkje + kinderwens

<p>Hoi dames! Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik precies heen wil met dit topic, ik denk vooral even van me af schrijven.</p><p>Afgelopen september werd ik opgeroepen voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker. Hieruit kwam helaas de uitslag pap 2 uit (abnormale plaveiselepitheelcellen en bacteriële infectie). Ik ben doorverwezen naar een gynaecoloog en daar moet ik woensdag heen. Ik zit al weken in spanning. Niet omdat ik bang ben dat het iets ernstigs is maar vooral omdat mijn vriend en ik dolgraag een kindje willen. Ik hoop dan stiekem ook dat de gynaecoloog woensdag gelijk mijn spiraal wil verwijderen. We hebben een maand geleden besloten er echt voor te willen gaan maar vanwege dit vervolgonderzoek mijn spiraal nog niet laten verwijderen. Ik ben vooral bang dat we straks nog een half jaar moeten wachten van de gynaecoloog ofzo… Moet er niet aan denken. ?</p><p>Zijn er hier dames die ervaring hebben met afwijkende uitstrijkjes en een eventuele behandeling terwijl je een kinderwens had/hebt?   </p>

Hoi! 

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Een pap 3a. Colposcopie gehad wat de pap 3a bevestigde. 
Toen ook een gesprek met de gynaecoloog gehad over kinderwens. Wij waren toen al bezig. En we mochten gewoon doorgaan. Ik werd zwanger en na 6 weken mocht ik weer voor een uitstrijkje. Toen was het goed gelukkig. 

[quote quote=10287499]Hoi! Ik heb hetzelfde meegemaakt. Een pap 3a. Colposcopie gehad wat de pap 3a bevestigde.Toen ook een gesprek met de gynaecoloog gehad over kinderwens. Wij waren toen al bezig. En we mochten gewoon doorgaan. Ik werd zwanger en na 6 weken mocht ik weer voor een uitstrijkje. Toen was het goed gelukkig. [/quote]

Bedankt voor je reactie. En wat fijn dat het uiteindelijk weer goed was bij jou. En het stelt me ook al iets meer gerust dat jullie gewoon door mochten gaan met proberen. 

Hier ook. Pap 2 en toen een colposcopie gehad. Zelfs in de tussentijd van wachten op de colposcopie mochten we gewoon doorgaan met proberen zwanger te worden.   Uiteindelijk 9 maanden later zwanger. Een half jaar na de bevalling moest ik weer op controle komen bij de gynaecoloog en toen was het pap 0 :) dus hoef ik niet meer onder controle te blijven en pas weer met gewone bevolkingsonderzoek.

[quote quote=10287503]Hier ook. Pap 2 en toen een colposcopie gehad. Zelfs in de tussentijd van wachten op de colposcopie mochten we gewoon doorgaan met proberen zwanger te worden. Uiteindelijk 9 maanden later zwanger. Een half jaar na de bevalling moest ik weer op controle komen bij de gynaecoloog en toen was het pap 0 dus hoef ik niet meer onder controle te blijven en pas weer met gewone bevolkingsonderzoek.[/quote]
Bedankt voor het delen! Ik hoef me dus eigenlijk niet zo'n zorgen te maken over of ik wel of niet op het wachtbankje gezet word. Tenzij het helemaal foute boel is daarbinnen, maar daar ga ik niet vanuit na een periode van slechts 4 maanden. 

Haihai! Ik loop ook al een paar jaar te rommelen met verkeerde uitstrijkjes. Begon bij 3a toen een lisecexie gehad waar ze verkeerde cellen verwijderen, toen weer 2, toen opeens weer 3b weer een lisexcie. Ook duidelijk uitgesproken dat ik nog een kinderwens heb. Dit was nooit een probleem volgens mijn gyn. Ondertussen zwanger geworden en een mooi meisje op de wereld gezet zonder problemen. Laatst weer een uitstrijkje gehad en weer pap2. Voor nu geen verder onderzoek nodig en moet over een half jaar weer kijken hoe het gaat. 
zoals ik altijd heb begrepen kan het niet binnen korte tijd van pap2 naar kanker gaan. Dus ik zou me nog niet te druk maken als ik jou was en lekker proberen zwanger te worden! 

[quote quote=10287540]Haihai! Ik loop ook al een paar jaar te rommelen met verkeerde uitstrijkjes. Begon bij 3a toen een lisecexie gehad waar ze verkeerde cellen verwijderen, toen weer 2, toen opeens weer 3b weer een lisexcie. Ook duidelijk uitgesproken dat ik nog een kinderwens heb. Dit was nooit een probleem volgens mijn gyn. Ondertussen zwanger geworden en een mooi meisje op de wereld gezet zonder problemen. Laatst weer een uitstrijkje gehad en weer pap2. Voor nu geen verder onderzoek nodig en moet over een half jaar weer kijken hoe het gaat.  zoals ik altijd heb begrepen kan het niet binnen korte tijd van pap2 naar kanker gaan. Dus ik zou me nog niet te druk maken als ik jou was en lekker proberen zwanger te worden![/quote]
Bedankt voor je geruststellende woorden. :) Hopelijk heb je over een half jaar gewoon weer pap 0. 

Eindelijk was het vandaag zo ver, mijn afspraak bij de gynaecoloog. Het uitstrijkje ging goed gelukkig. Ze kon niets extreem afwijkends zien (dus geen kanker in ieder geval). Over een half jaar sowieso weer terug voor een uitstrijkje in het ziekenhuis en volgende week krijg ik de uitslag van vandaag.
Maaaar het allerbelangrijkste.... MIJN SPIRAAL IS ERUIT! :) Dus vanaf nu kunnen we proberen zwanger te worden. Zo spannend! 

Terug
Bovenaan