Vervroegd stoppen met werken

Vandaag was het dan zover: toen ik weer eens eerder naar huis moest vanwege duizelingen en flauwte, adviseerde mijn leidinggevende mij om niet meer te komen werken...
Officieel moet ik volgende week nog drie dagen, maar hij vond dit geen goed idee.

Ergens viel er een last van mijn schouders, omdat ik het echt niet meer trek, maar ik heb ook het gevoel dat ik iedereen in de steek laat. Dit slaat natuurlijk nergens op, want alles draait ook door zonder mij en inmiddels had ik het meeste al afgesloten.. Maar toch.

Ik ben super blij met de lieve reacties van collega's, maar daardoor vind ik het ook moeilijk om afscheid te nemen.

De enige voorwaarde die mijn baas stelde was dat ik volgende week nog een keer kom trakteren (wat ik natuurlijk met alle liefde doe). Zo krijg ik toch de kans om deze periode goed af te sluiten.

Tja... en dan heb ik ineens verlof. Eerder dan verwacht, maar ik denk dat ik er wel aan kan wennen ;-)

Hoe staat het met jullie? Zijn er nog meiden aan het werk? En zo ja, hoe gaat het?
Ben natuurlijk ook benieuwd naar degene die al met verlof zijn (wat doen jullie zoal om je dag te vullen!!?)

Liefs,

he meid, je zal het fantastisch gaan vinden, eerst misschien even moeilijk omdat je dag er heel anders uit gaat zien, maar uiteindelijk!!!!
Ik ben sinds dinsdag officieel met verlof.
En tja daarvoor al 4 weken in de ziektewet, probeer 2 uurtjes wat te doen en dan te relaxen. Ik neem programma's op om ze vervolgens de dag erop te kijken.
Ik moet je ook zeggen, lange afstanden lopen is er niet meer bij, even in de stad en dan ben ik op.
Ik zorg dat men huishouden op rit is, ik heb alle kleertjes al gewassen en gestreken, beetje lezen en haken enzo.

Had al bedacht dat ik alvast met het fotoalbum ging beginnen, de echo foto's erin plakken en misschien al verhaaltjes erbij schrijven.

Je zal vast je draai wel gaan vinden. Geniet ervan, enne mocht je wel in dat zwarte gat terecht komen, daar ben je ook zo weer uit, juist omdat er opeens een hele wereld voor je open gaat, waarin je zelfs gevoel hebt tijd te kort te hebben.

liefs nath

Hi,

Ik stop niet zozeer vervroeg, als wel eerder dan ik gepland had. Ik moet nog twee dagen en dan ben ik zes weken van tevoren gestopt.
En ik moet zeggen, ik ben er echt aan toe, voel me al een tijdje echt niet fit meer en dat is een understatement..Heb deze laatste week ook gevraagd of ik evt. eerder naar huis kon of later kon beginnen, mocht dat nodig zijn en blijkt dat de arbo daar ook niet moeilijk over doet (mijn leidinggevende begon eerst al over uurtjes opnemen, wat bij mij in het verkeerde keelgat schoot..!).
Geniet van je verlof, voel je niet schuldig, het is allemaal begrijpelijk en 'legaal'! Ik heb nog een jongetje lopen van bijna 4, die gaat straks naar school en ik vind het heerlijk!
Zo heb ik tijd om echt relaxen en me te storten (rustig aan ;-) op de laatste dingetjes;geboortekaartjes, lampje hier, likje verf daar etc. etc.

Veel plezier!

@ Nathalie, zo te lezen besteed jij je tijd echt goed!! Leuk om te horen. En ik denk inderdaad niet dat ik in een zwart gat terecht kom, want ik heb er veel te veel zin in!! Het is wel fijn dat onze lichamen niet meer zo meewerken, want dan gaat de dag al veel sneller voorbij omdat je tempo zo laag ligt!!

@ mum-to-be, fijn dat voor jou ook het eind in zicht is. Ik kan me voorstellen dat het helemaal heftig vindt met nog een kleine man erbij! Ik voelde me ook echt niet meer fit. Sleepte me werkelijk naar het werk en was meer aanwezig dan dat ik wat deed!

Leuk om jullie reacties te lezen! Altijd fijn om met mensen te praten die in hetzelfde schuitje zitten. Is toch net iets makkelijker ;-)

Haaai,

Leuk en minder leuk om je bericht te lezen. Ik begrijp hoe je je moet voelen nu je ´verplicht´ word om eerder verlof te nemen. Maar het gaat om jouw en de gezondheid van je kindje... keep that in mind.

Ik vind het een goed advies van je leidinggevende om je vervroegd met verlof te sturen! Die rust heb je echt nodig hoor.

Ik heb inmiddels al 2 weken verlof er weer bijna opzetten. Mijn probleem.... heb alles al geregelt, geboortekaartjes, bedankjes, uitkeringen enz....

Nu verveel ik me. Heb 10 boeken gekocht om mijn tijd te verdoen, en poets vooral met tussenpozen dan. Ik ben begonnen met alle kleertjes te wassen,,,, ben al bijna klaar. Volgende week word saaier.... dan heb ik niet veel gepland....

Wat doet de rest van de al met verlof mama´s in spe....

Hier nog een werkende mama. Ben nu bijna 33 weken zwanger en werk (als het goed is) na dit weekend nog 2 weken. Dan ga ik met verlof. Aan de ene kant ben ik er ook wel aan toe om te stoppen met werken, ben enorm moe en een hele dag op kantoor zitten is niet meer erg fijn.

Aan de andere kant heb ik nog een jongetje van 1,5 jaar thuis rondlopen. En heel eerlijk: vrij voelt voor mij niet altijd vrij. Natuurlijk kan ik hem op mijn werkdagen naar het kdv brengen, dus ik heb wel wat daagjes voor mezelf. Maar het werken is nu ook nog wel een lekkere afwisseling. Soms zijn de dagen op kantoor relaxter dan thuis.. (schaam me bijna om t te zeggen, maar zo ervaar ik het soms wel).

Dus: nog 2 weekjes werken en dan zijn we helemaal thuis. Tegen die tijd zal ik er ook echt wel aan toe zijn, denk ik.

Voor de mama's die al thuis zijn met (al dan niet vervroegd) verlof: geniet lekker van de rust en het weinig doen. Voor de werkende mama's: succes nog even met de laatste loodjes!

Ik ben nu 34 weken en ik moet nog 5x werken + 1 trainingsavond. Afgelopen week ging het werken redelijk goed, maar gisteren kon ik me echt niet concentreren en ga ik ook kleine foutjes maken. Ik ben normaal juist best secuur!! Dit komt ook omdat ik de halve nacht wakker gelegen heb.. Daar kan ik dan echt van balen en mijn collega's merken het ook op :(

Vandaag lekker vrij en ik dacht lekker uitslapen. Ben ik alweer om 7.00 uur wakker :(. Ga het straks nog maar eens proberen..

Nog 1 weekje volhouden en dan mag ik lekker met verlof..heerlijk!!

Lieve meiden succes met de laatste loodjes en voor diegene die verlof hebben doe het lekker rustig aan en geniet van de rust die je nu nog hebt!!!

Liefs, Liselotte

Haai!

Ik heb net een halve klaagzang geschreven onder het topic 'cadeau voor de a.s. papa', maar dat komt hier aardig mee overeen. Ik ben nu ruim 32 weken en ik vind het ook sinds deze week echt zwaarder worden. Ik moet volgende week nog 4 dagen werken (waarvan 1 dag thuis) en de week erop nog 2,5. Is prima te overzien dus, maar ik ben langzamerhand ook aan het uitkijken naar mijn verlof. Ik geloof niet dat ik me snel zal vervelen, ik heb het afmaken van het babykamertje op mijn lijstje staan voor straks, dus de lakentjes en accessoires kopen, kleertjes wassen, etc.

Daarnaast ben ik een inwikkeldekentje aan het haken, erg leuk en makkelijk. Dus voor wie wel van een beetje prutsen houdt: je haalt een boek bij de bieb, een haaknaald en garen en je gaat gewoon aan de slag (op youtube staan 2 duidelijke instructiefilmpjes).

Verder heb ik nog 10 fotoboeken te maken, dus daar kan ik mee aan de slag en vooral verder ook nog maar een keer met vrienden afspreken nu het nog makkelijk kan, mijn zus gaat 3 weken later met verlof dus we gaan samen nog een dagje iets relaxed doen, mijn moeder komt vast nog een dagje helpen en wat mama-in-wording zegt: het tempo ligt een stuk lager dus voor je 't weet is je dag om.

Verder natuurlijk de dagelijkse dingetjes zoals wassen draaien, boodschappies doen, koken, etc. Oh joh, volgens mij kom ik tijd te kort! En natuurlijk uitrusten en je voorbereiden op wat er gaat komen.

Nou zoals jullie zien ben ik niet bang dat ik me ga vervelen... hahaha...

Terug
Bovenaan