Vervroegd verlof kinderopvang 28 weken

Wie werkt hier nog meer in de kinderopvang en moet met 28 weken van de groep af omdat de 1.5 afstand dan moeilijk waar te maken is. Dit is een richtlijn van het rivm en mijn werkgever houd zich hier aan. Wat voor taken gaan jullie dan doen? En je volledige uren of tot wanneer?
 
Een collega van mij is nu 30 weken zwanger. Vanaf 28 weken werkt ze thuis, de 28 uur die ze op contract heeft. Dit doet ze tot 34 weken.
Ze maakt de roosters, beantwoord veel mail van ouders, plant de flexkinderen in, doet een babyscholing en online EHBO en KIJK-cursus. Ze hebben genoeg verzonnen om haar 28 uur echt te laten werken al voor 6 weken lang!
Per werkgever zal het verschillend zijn wat je kan doen, ik begrijp dat je niet overal zomaar de roosters kan gaan maken bijvoorbeeld.. maar bij ons word je in ieder geval flink aan t werk gezet! 
 
Hay! Ik werk in de kinderopvang. Ik ben nu 32 weken en pas sinds afgelopen week van de groep af. Maar dat was meer omdat ik het fysiek niet meer redde op de groep met mijn bekken. Ik werk op een babygroep.
Als ik met 28 weken had aangegeven van de groep te willen dan kon dat maar ik vond het zelf niet nodig.
Ik werk nu vooral met een jongetje 1 op 1 en op kantoor. Verder drink ik overal een kopje thee en heb ik vooral geen haast haha. Ik zing het wel uit.. Nog 2 weken en dan met verlof! 
 
Hallo, 
Ook ik werk in de kinderopvang en ben sinds 2 weken (ik ben nu 30 weken) thuis aan het werk. Vooral met regel-zaken, dingen uitzoeken en protocollen updaten. Ook de groepen kunnen mij vragen dingen te doen wanneer dat nodig is.
Misschien nog wel even goed om te weten: ze kunnen je niet verplichten om de groep uit te gaan, het is vanuit het rivm een dringend advies en een werkgever bepaald of hij meegaat in dat advies voor zijn werknemers.
Wanneer je werkgever genoeg werk heeft om je volledige uren te kunnen maken hoef je je dan ook niet ziek te melden bij het uwv. Je bent dan tenslotte nog gewoon aan het werk voor je werkgever. Je kunt dan ook, als je dat wil, blijven werken tot 36 weken zwangerschap. 
Als je werkgever niet genoeg werk voor je heeft en je toch het advies volgt om van de groep af te gaan, dan zul je met 34 weken met verlof moeten (omdat je dan al ziek gemeld bent ten gevolge van je zwangerschap). Aan de andere kant, omdat je dan ziek gemeld bent heb je in principe ook geen verplichtingen wat betreft het uitvoeren van taken. Al vind ik het zelf wel prettig om iets om handen te hebben en nog betrokken te zijn bij het werk. Maar er is wel meer tijd om alvast te genieten en alles op orde te maken:)
 
Hallo, 
Ook ik werk in de kinderopvang en ben sinds 2 weken (ik ben nu 30 weken) thuis aan het werk. Vooral met regel-zaken, dingen uitzoeken en protocollen updaten. Ook de groepen kunnen mij vragen dingen te doen wanneer dat nodig is.
Misschien nog wel even goed om te weten: ze kunnen je niet verplichten om de groep uit te gaan, het is vanuit het rivm een dringend advies en een werkgever bepaald of hij meegaat in dat advies voor zijn werknemers.
Wanneer je werkgever genoeg werk heeft om je volledige uren te kunnen maken hoef je je dan ook niet ziek te melden bij het uwv. Je bent dan tenslotte nog gewoon aan het werk voor je werkgever. Je kunt dan ook, als je dat wil, blijven werken tot 36 weken zwangerschap. 
Als je werkgever niet genoeg werk voor je heeft en je toch het advies volgt om van de groep af te gaan, dan zul je met 34 weken met verlof moeten (omdat je dan al ziek gemeld bent ten gevolge van je zwangerschap). Aan de andere kant, omdat je dan ziek gemeld bent heb je in principe ook geen verplichtingen wat betreft het uitvoeren van taken. Al vind ik het zelf wel prettig om iets om handen te hebben en nog betrokken te zijn bij het werk. Maar er is wel meer tijd om alvast te genieten en alles op orde te maken:)
 
Ik zat al deels in de ziektewet. Ben met 29 weken van de groep gegaan en toen volledig de ziektewet in gegaan. Ben nu 36 weken.
 
Merk dat de klachten waardoor ik in de ziektewet terecht kwam, met rust heel snel afnamen. 
 

Ik werk ook in de kinderopvang en vanaf week 28 in de ziektewet. Ben nu ondertussen alweer 36 weken. Ik heb wat dingen gedaan voor mijn eigen groep. Elke week wat gedaan maar dus lang niet mijn eigen uren gehaald. Had ook last van harde buiken dus moest het ook rustig aan doen. Voornamelijk plakboeken bijwerken , administratieve taken op computer, liedjes map gemaakt,.knutsels voorbereid. Met 34 weken dan idd echt met zwangerschapsverlof.
 
Terug
Bovenaan