Vervroegde 20 weken echo?

<p>Een kennis van mij is 14 weken en kon al een vervroegde 20 weken echo met geslachtsbepaling laten doen. <br /><br />hebben meer van jullie hier ervaring mee? Ik ben zelf 15 weken en dan zou ik dit ook wel willen. <br /><br /></p>

Het klopt idd dat je vaak bij 15 weken al de geslachtsbepaling kan doen. 
De 20 weken echo lijkt me sterk, want dat is een belangrijk echo waarbij het hele kindje binnenstebuiten wordt gekeerd; medisch gezien. 
Sommige mensen doen de 20 weken+ geslachtsbepaling tegelijk, maar tegenwoordig kan je het idd apart doen. 

Dat is de 13 weken echo, die zou vanaf 2020 voor iedereen ingevoerd worden, maar dat is vertraagd vanwege een gebrek aan capaciteit (en nu ook door corona). Maar sommige echo bureaus bieden het nu al wel betaald aan, samen met de geslachtsbepaling! Alleen omdat het nu onder de categorie pretecho valt zal het pas na de lockdown kunnen...

Gek dat het zo verschillend is overal! Ze had er inderdaad voor betaald. Ze zei een vervroegde 20 weken echo en ze konden gelijk het geslacht zien. 
het was afgelopen week dus in de lock down. 
Kennelijk verschilt het erg. 

ik ga mijn vk gewoon even bellen en vragen wat er nog mogelijk is. 

De 20 weken echo wordt pas vanaf 18 weken gedaan daarvoor is het te vroeg om het goed te kunnen beoordelen. Dus mocht het rond dit termijn zijn dan zou het kunnen anders is het wel een ander soort echo geweest ?

Precies, ik zou ook de geslachts bepaling gewoon afwachten. Want ook daar kunnen ze niet altijd wat zien of ze zien het verkeerd. 

Terug
Bovenaan