Vervroegde 20 weken echo?

De 20 weken echo is een medische echo, dus als ze voor de echo betaald heeft, dan klopt er sowieso iets niet. Je kunt dan ook niet alles zien wat nagekeken moet worden bij de 20 weken echo. Heel gek verhaal 

Ik heb dit ook tijdens mijn afgelopen afspraak te horen gekregen. De 20 weken echo kunnen ze nu al met 13 weken doen voor €50,-.
Na oktober wordt dit gedekt door je zorgverzekering. Het is nog vrij nieuw. 

Het klopt wel wat je vriendin zegt, ze bekijken dan (bijna) alles wat ze ook bij de 20 weken echo bekijken. Dat wordt dus standaard zodat je meer tijd hebt om een keuze te maken bij aangeboren afwijkingen. Google op 13 weken echo! 
Het is alleen nog niet zo bekend :) vandaar de verwarring

Heel apart er zijn genoeg aandoeningen die pas bij en vanaf 16 weken goed zichtbaar zijn. Wij hebben met 16 weken een echo gehad was alles goed en bij 20 weken zat waren er problemen en zat het hart rechts etc. Ik zou persoonlijk dus nooit een vervroegde 20 weken echo doen! Deze aandoening ontwikkelt zich pas vanaf 17 weken gemiddeld.

M mijn gynaecoloog zei dat de 20 weken echo niet eerder dan 18 weken kan, omdat ze inderdaad dan pas voldoende ontwikkeld is om alles te kunnen checken...

Terug
Bovenaan